Voor de apk-keuring wil ik een paar extra krikpunten maken om enkel de achterwielen te liften (nu schroeven we de twee bodemplaten er onder vandaan....).
Op onderstaand plaatje zie je bij punt 2 de extra punten waar ook die alu schijven te plaatsen zijn van Regelin.

Ik heb daarnet een schijf gemonteerd op dit punt (wat dus enkel een "vasthoud" boutje is blijkbaar) en ben gaan krikken. Auto komt idd omhoog, maar het kraakt wel aardig moet ik zeggen

Daarbij is ca. de helft boven de schijf holle ruimte. Chassis begint een paar cm verder dan het boutgat. Is dit normaal?
Meest linkse bout:

Kan natuurlijk ook het gat in de schijf iets uit het midden boren zodat de schijf meer onder het chassis ligt?
Dan krikpunt 1: Als je de bodemplaat er af haalt en de krik onder het vlakke deel zet kan je de auto idd goed opkrikken.

Nu zag ik een foto van Smiley staan:

Volgens mij zijn deze platen in het schuine deel (de boutgaten) gemonteerd. Als ik daar een schijf in draai en de auto omhoog krik, is dat niet zo heel goed voor de vorm van het boutgat. No-Go lijkt mij. Gaatje boren in het vlakke deel dan maar?
Wie heeft ervaring en kan mij gerust stellen dan wel het juiste advies geven?
Grtz,
Daan