Pagina 1 van 2
rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 9:57
door philip1966
gisteren "eraf gereden" voor een golf 7 gti...

uitkijken naar meer pk's dus....
Met de Belgische keuring in gedachten moet het iets worden wat bijna "onzichtbaar" is.
welke opties zijn er mogelijk (Diblas turbo light kit , rotrex, of....)??
voordelen/nadelen van beide?
kosten tot hij rijklaar is?
Momenteel enkel 2.4 + 65 mm gasklep + goedkope (niet aanpasbare) software van Peter.
bedankt
philip
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 11:15
door Co'tje
Ben zelf erg nieuwsgierig naar de rotrex ombouw. Maar dan moet wel handig zijn en zelf veel uitzoekwerk doen.
Je kunt het volgens mij wel goed wegbouwen.
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 12:08
door gertje
Rotex is alles maatwerk weet zelf nie of Peter zijn software hier op punt voor sta. Mark verboom heeft een rotex setup kan deze googelen z'n komt dan op zijn pagina.
Diblas kit vraag maar aan Tibby, is een "pasklare" kit.
Je kan ook nog gaan voor een sc kit wordt het meest gedaan en brengt een mooi gelijk vermogen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 12:13
door gertje
Ik weet niet wat pk je draaid maar ik heb een golf 6 gti 270pk en reed overtijd riva gert er toch niet af. Deze heeft een 2.4 65mm en precat + pipomod uitlaat.
Je kan nog voor een 2,5 inch uitlaat gaan en balans Assen eruit. Dan zit je na aanpassing software rond de 195pk zoals Udo hier.(weet niet of Udo al andere nokken heeft steken)
Na pk's zijn de duurste om te verkrijgen.
Mij is verteld dat de sc stage 2 de mooiste pk/prijs verhouding heeft.
Maar het zijn wel 2 verschillende soorten pk opbouw.
Turbo is in een keer ne duw in de rug
Sc is een gelijkmatige pk opbouw
Na is ook gelijkmatig pk opbouw (ik vind dit het leukste)
Dit is ook iets waar je rekening mee moet houden.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 13:00
door speedywilmske
Deze topic ga ik wel lekker volgen.
Nee Gert ik heb (nog) geen andere nokken steken. Ik schat dat met een geflowde kop en andere nokken dat het wel iets over de 200pk zal uitkomen. Er gaan er hier wel meer zijn die dat beter kunnen schatten.
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 14:14
door Daan
Als ik het zo lees denk ik dat "stealth"-mode het belangrijkste is voor je. Ga daar vanuit zoeken naar pk's i.p.v. andersom.
Ik denk dat turbo minder opvalt dan een dikke SC-manifold bovenop je blok. Maargoed, dat ligt er aan hoe blind je keurmeester is.
En die wat overdreven reacties van schop in je rug van een turbo: Dat kan je helemaal zelf in de hand houden d.m.v. turbokeuze en tuning van je timing/fuel mappen.
Succes.
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 14:36
door tibby
Dbilas kit= laten plaatsen door Dbilas...en alleen ook daar!!!!! Je krijgt NOOIT een pasklare kit afgelevert om ze zelf te plaatsen
Maar = goedkoopste pk's/prijs want ALLES zit erin voor VEEL vermogen
Laat je gewoon een ligth kit plaatsen op je 2.4 inlaat door Dbilas. Doen ze en je kan erna de laatste pk's (een stuk of 20/30) er nog uit persen door je OBD tuner.
Berichtdoor tibby ยป 18 mei 2011 14:12
Als laatste firma had ik Dbilas gecontacteerd.
Deze hebben een nieuwe kit in hun assortiment. De light turbokit.
Dbilas belooft me 235/240 pk en 300 nm met een 2.4 inlaat in plaats van de originele inlaat op de speedster. 215pk en 300nm koppel
Deze kit bevat niet de Dbilas inlaatmanifold en geen injectors en kost 4300 euro+ 500 euro plaatsing.
De reden voor Dbilas is: turbo valt minder op dan kompressor (Belgische keuring) ALTIJD DIREKT ANTWOORD GEHAD. ZELFS EEN UUR NA EEN MAIL TE VERSTUREN. Leuke prijs, zeker als je een turbo uitlaatdemper op de kop kunt tikken, gaat er nog van de prijs af...
Deze firma heeft tochal wat speedster ervaring... Waaronder hier sommigen in deze club.
IK hoop dat ik de juiste keus heb gemaakt en vraag aan diegenen die zo een kit hebben laten plaatsen of er veel problemen zijn geweest/graad van afwerking/behandeling van de wagen (krassen enz...) Mag ook in PB getuurd worden.
Grtz en tot na de ombouw (moet nog afspraak maken wel

)
TUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!
ps... prijzen zijn anders nu:
http://www.dbilas-shop.com/Fahrzeughers ... 5vbij86m52
Wss kunnen de Nederlanders een mooie sc kit aanbieden voor een mooie prijs.......maar als je de motorkap open trekt en ze zien een 'grote' eaton steken (want klein is die niet) heb je prijs..........
Maar goed , alles hangt van het keuringstation af..
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 14:45
door tibby
Keuring= geen probleem, ik ga wel mee dan als je wil..... Als je de stap wil zitten van een sc/turdo ombouw spreken we even af ivm keuring voor erna.
Deze garage heeft m'n voorkeur en hebben me altijd goed geholpen gehad...
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 5076,d.ZWU
grtz
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 14:49
door tibby
Of .................Heel lief tegen Daan zijn?????????

Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 14:56
door tibby
Mss beter wat m'n mond houden, ben wat te enthousiast.....
Je kan ook mss een originele turbo kopen en je van veel miserie besparen want tenslotte heeft het mij allemaal massa's van geld gekost.
grtz
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 15:01
door gertje
Hoe zou deze kit het houden op een circuit dre? Denk niet dat Philip op circuit ga rijden ma info voor mezelf.
De prijs is goedkoper geworden maar de installatie duurder
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 15:20
door tibby
Hey Gertje.......
Ik ben maar een 'domme' rechtdoor rijdende sprinter en voor mij is een turbo perfekt dus! Die van mij is geen reet waard op circuit

afstelling is dan ook barslecht voor circuitwerk
Ik heb dan ook geen (auto) circuit ervaring en kan dus niets vertellen erover.....
Ik veronderstel dat een sc makkelijker rijdbaarder is op circuit dan een turbo......
Hangt ervanaf wat jij wil he Gertje
turbo , turbo, turbo,turbo ,turbo!!!!!
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 17:33
door Smiley
@Philip; hier een rotrex topic.
viewtopic.php?f=8&t=5972
Die kit zit nu in de speedster van Mark Verboom.
Misschien eens een babbeltje met hem hebben over aansluitingen, leidingwerk etc.
Je zit er wel aan vast dat dit geen out of the box oplossing is, en je handig moet zijn.
(of je kijkt wie er binnen de communitie je mee kan helpen met de inbouw)
Als je voor een dbilas kit gaat, lever je de auto af, en een paar weken later krijg je hem terug. Turn key oplossing.
Wat je ook kiest, de stap van 150 naar 250 pk en 200nm naar 300nm (iets meer bij de turbo) is een flinke stap voor een speedster.
Je krijgt er echt een complete andere auto voor terug.
Het enige nadeel is dat het went.
@Gert; deze meneer racet al een tijdje met een dbilas conversie:
http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... bo/&page=1
Ping hem eens met je vragen zou ik zeggen. (volgens mij is ie begonnen met een light kit, en doet ie inmiddels de sumo kit)
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 18:13
door philip1966
Bedankt voor de nuttige info.
Moesr ik kiezen voor de dbilas light kit is er dan daarna nog de software van peter nodig?
Of levert dat enkel nog extra vermogen op?
Dienen er andere onderdelen geplaatst te worden om alles heel te houden door het toegenomen vermogen?
Ps zal dan eerst eens het huidig vermogen laten meten?
Waar?
Philip
Re: rotrex of turbo of...
Geplaatst: 16 feb 2016 18:13
door tibby
Bij de Dbilas conversie moet je gewoon enkele dagen hotel boeken in de buurt en erop wachten
Heeft Martin en nog enkele gedaan..