Ik ben bezig om de luchtaanvoer te optimaliseren. Ik heb namelijk het idee dat de intercooler en ic-buizen aardig heatsoaken als ik even stil sta en dat het een eeuwigheid duurd voordat de temperaturen weer verder dalen naar een acceptabel niveau. Zaterdag twee logs gemaakt:
1. Opstarten en in een kwartiertje over de snelweg naar een maat van me. Onderweg even een BMW gepest maar voor de rest ca. 120/130 km/u rechterbaanwerk. Intake temps rond de 45C.
2. Na aankomst auto uit, spullen verzameld en na 15 minuten weer getart en verder gereden, eerste stukje door de stad. Intake temp startte bij 73C en daalde snel naar 58C maar bleef daar dus ook de hele rit van 30 minuten over de snelweg ook hangen. Ik zou verwachten dat met voldoende rijwind en geen zware belasting de temperaturen wel verder zouden zakken.
Bovenstaande was zonder de bodemplaat en diffusor!
Nu wil ik de volgende zaken doen:
1: Mijn bodemplaat terug aanbrengen want ik merk een onstabiele achterkant bij hoge snelheden (+140km/u). Hierbij een extra luchtinlaat te maken als een "schep" met een geleidende rand richting turbo / ic-pijp:

Wat is het effect van dit "schep"-model en/of zou een nacaduct beter werken i.c.m. de luchtgeleider (ik wil de flow omhoog hebben).
Ik heb dit schep-idee al een paar keer eerder gezien.
2: Ik wil de aan,- en afvoer door mijn intercooler verbeteren door er (Eltech?) oren op te monteren i.c.m. afvoer (louvre / rooster) in mijn wielkuip aan de achterzijde van de intercooler.
3: ic-pijpen voorzien van stralingwerende folie omdat deze behoorlijk dicht tegen mn blok aan lopen. Vraag is nu echter... kan de warme lucht nu afkoelen (nee) of wordt de lucht nu minder warm omdat de warmte (door straling) er niet in kan. De ic-pijpen zijn na een rondje rijden behoorlijk warm. Moet eens een thermogun er op zetten om de exacte temps te bepalen. Kan ik gelijk een inschatting maken van de effectieviteit van mn intercooler.
Jullie ervaring graag