In onderstaand plaatje zie je de intake temperaturen tijdens twee verschillende ritten 's ochtends van mijn huis naar mijn werk (snelweg ca. 120 km/u, af en toe inhalen).
Bovenste rit is van 12 september jl. om ca. 08.00u met een luchttemperatuur van ca. 23C. Hierbij zijn de originele N/A zij roosters aanwezig (IC zit aan mijn rechterkant).
Onderste rit is van 20 september jl. om ca. 10.00u met een luchttemperatuur van ca. 19C. Hierbij is de rechter N/A zij rooster verwijderd (IC zit aan mijn rechterkant).
Nu is dit geen top of the pop technich onderbouwd onderzoek, maar wat mij vooral opvalt is dat
A) Het temperatuurverschil tussen ambiant en IAT bij run 1 is 35,5C. Bij run 2 is dat 26C. Bijna 10C lagere IAT.
B) Belangrijker wellicht nog: Bij run 2 daalt de temperatuur uiteindelijk ook weer. Het piekje naar de 45C was i.v.m. stilstaan stoplicht. Daarna (paar minuten), daalde de temperatuur weer. Bij run 1 is dat niet het geval, hier is de kans op stijging veel meer aanwezig.

Als ik de correcte oren van Eltech heb ontvangen (nog niks gehoord), zal ik de testresultaten hier ook neerzetten.