wild gps idee

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

wild gps idee

Bericht door Rob »

vraagske, tot nu toe heb ik nog bijna niks gesleuteld aan de speedster, maar ik loop met het idee rond om de speedster te voorzien van een semi permanent gps, infotainment systeem, zonder dat er kabels of houders zichtbaar gemonteerd worden.

Het idee is om het dashboard te demonteren en onder de schuine kant waar ook de startknop staat een magneet te bevestigen, en een draadloos oplaadpunt, deze zou zijn stroom aftappen van bv de voeding van de radio. Eens gemonteerd zou je dan je gsm of tablet daar kunnen plaatsen, en heb je een GPS, en alle apss die je maar wenst.

Is dit een beetje een haalbaar project, of op voorhand gedoemd te mislukken?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7345
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: wild gps idee

Bericht door Smiley »

Er zijn 1 din's autoradio's, waarvan het uitklapscherm extra ver kan, en daarom met ons dash om kan gaan.
Ook zijn er al android versies, waar je op kan installeren wat je wilt.

De combinatie van die twee is waar ik ook al heel lang naar op zoek ben :yes:

Kies je voor een tablet (7" is wel netjes), zul je zelf een bracket moeten maken.
Als je de facade voor je verwarmingsknoppen/radiobehuizing weghaalt, zie je dat er plaats is om gaten te boren voor een bracket die dan vanonder de facade weer uitsteekt.
Daarna een (afneembare?) constructie met een tablethouder daar weer op.

Voorbeeldje van Chris:
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/12 ... 1/page-123

Ikzelf heb dezelfde windows tablet als Chris (ivm obdtuner), maar nog niet ingebouwd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Rob
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 09 mei 2008 6:36

Re: wild gps idee

Bericht door Rob »

Yup die radio's met android had ik ook al bedacht, maar ik vind de plaats van de radio wat onhandig om er een gps van te maken Een 7 inch is inderdaad het idee, voor gebruik als gps, spotify, obd,...

Voor t geval dat: heeft er iemand al zo een soort radio gemonteerd? welke zou passen?
Plaats reactie