hockenheim

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
jans
Giga lid Carbon

hockenheim

Bericht door jans »

He Stephan,, moest jij niet mee naar Hockenheim :?: :?:
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Wanneer :shock: ? Ben ik iets vergeten Jans?

Bedoel je mee naar Hockenheim met de Vmax-jongens, of bedoel je met Stef666 en Maik naar de NordSchleife?!

Dit weekend ben ik naar de Deutschland Rallye wezen kijken. Een prima weekend met goed weer en hoge mate van WRC spektakel, daar zijn de rijders van de "Hellendoorn" toch wel een beetje amateurs bij ... maar ja, WRC is ook wel het Formule 1 niveau van de rally-wereld.

Vanavond om 22.30 ofzo is het verslag van vandaag op Eurosport, en dinsdag ochtend de samenvatting van het hele weekend om 10.45, ook op Eurosport.

Maar als het echt Hockenheim is dan moet je even meer informatie geven!

Groeten SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Wanneer :shock: ? Ben ik iets vergeten Jans?

Bedoel je mee naar Hockenheim met de Vmax-jongens, of bedoel je met Stef666 en Maik naar de NordSchleife?!

Dit weekend ben ik naar de Deutschland Rallye wezen kijken. Een prima weekend met goed weer en hoge mate van WRC spektakel, daar zijn de rijders van de "Hellendoorn" toch wel een beetje amateurs bij ... maar ja, WRC is ook wel het Formule 1 niveau van de rally-wereld.

Vanavond om 22.30 ofzo is het verslag van vandaag op Eurosport, en dinsdag ochtend de samenvatting van het hele weekend om 10.45, ook op Eurosport.

Maar als het echt Hockenheim is dan moet je even meer informatie geven!

Groeten SteV6

Och, het is niks aparts. Maik wilde jou afgelopen vrijdag ook vragen of je mee ging naar Hockenheim . Zelf had ik er geen zin in , om dit in één dag te doen .Markus sms 'te of ik nog naar de sprintwedstrijden ging, maar had weinig zin.
SteV6

Bericht door SteV6 »

Zo ver ik weet is Maik naar de NordSchleife gegaan, en dat is de Nurburgring, niet Hockenheim .....

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Zo ver ik weet is Maik naar de NordSchleife gegaan, en dat is de Nurburgring, niet Hockenheim .....

SteV6
Wist het ook niet meer zeker, :oops: maar was in elk geval een kl-te end om in een dag te doen.
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

SteV6 schreef:Zo ver ik weet is Maik naar de NordSchleife gegaan, en dat is de Nurburgring, niet Hockenheim .....

SteV6
He Maik, gaan we tegenwoordig alleen?
Als je weer gaat ga ik met je mee.
Lotus Elise S2
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Nee hoor, Maik is niet alleen geweest 8) :wink:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
SteV6

Bericht door SteV6 »

stef666 schreef:Nee hoor, Maik is niet alleen geweest 8) :wink:
Kom maar op met de sterke verhalen! 'T is dat ik op tijd thuis wilde zijn, anders was ik de parkeerplaats bij de ingang even komen checken.

Hoe was het? Want qua weer kon je het eigenlijk nauwelijks beter treffen. Zon en temperaturen tussen de 14 graden in de vroege ochtend tot 24 graden in de middag .... Ik zag trouwens dat er volgend weekend een 1000 km race wordt verreden op de NordSchleife.

SteV6
S4 Avant
Paskal
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Helaas kon ik er niet bij zijn omdat de 205 wat onderhoud nodig had dus dat heb ik gisteren maar gerepareerd. Verder ben ik er volgende week woensdag al en ook van 16-19 september...

En van 16-19 september heb ik een............

Speedster 2.2. gehuurd :D

Ik ben benieuwd hoe hij gedurende een weekend op en in de omgeving van de Ring bevalt.

Maar hoe was het gisteren? Begreep dat er helaas nogal wat baansluitingen waren.

Paskal
stef666

Bericht door stef666 »

Er waren inderdaad een aantal baansluitingen (volgens mij vanaf 08:30 tot 16:30 3 stuks) waarbij weer een aantal motoren betrokken waren :cry:

Onderweg hebben we ook nog een motor met z'n stuur onder een vangrail zien hangen en de rest hing eronder boven een talud :shock: De bestuurder stond gelukkig al aan de kant en had geen uiterlijke verwondingen.

Verder was het echt énorm druk en was het telkens weer zoeken en dringen voor een plaatsje als je van de baan afkwam.
Ik ben zelf 4 ronde's met Maik meegereden, En zelfs al is zijn baankennis nog niet groot ging hij er toch dapper (maar "veilig") overheen :woship:
Er was ook nog een vriend van Maik mee met z'n M5 (Nürburgring edition) en daar zijn we ook 2 ronde's met mee geweest, Mijn god dat zo'n zware auto nog zo snel over die baan gaat :shock: :thumbsup:

Uiteraard hebben we wel alle ronde's op de ring open gereden 8)
En op de terugweg heb ik tot Venlo in de Tomaat van Maik gereden en hebben we 205 Km nog ff aangetikt open wel te verstaan :thumbsup:

Maik heeft nog wel een aantal foto's gemaakt en zal die waarschijnlijk wel posten vandaag...

p.s. Paskal, We dachten nog even dat je er was, Er reed een rode 205 met kooi etc. in de rondte maar had volgens ons teveel stickers op de auto. En na navraag bij een 309 rijder bleek ook dat je het niet was....
Grtn. Stefan

Paskal
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Paskal »

stef666 schreef:p.s. Paskal, We dachten nog even dat je er was, Er reed een rode 205 met kooi etc. in de rondte maar had volgens ons teveel stickers op de auto. En na navraag bij een 309 rijder bleek ook dat je het niet was....
Stefan,
Ik was het inderdaad niet, maar het zal waarschijnlijk Ron zijn geweest met zijn rode 205 met ringracing-stickers erop. Ik ben niet van het stickerige type... op mijn 205 zit momenteel nog maar één sticker en da's er één van de Nordschleife :)
stef666

Bericht door stef666 »

Die was het inderdaad. Ik heb hem helaas niet zien rijden verder, We zijn alleen op de parkeerplaats en op de baan geweest.
Het was verder naast de baan wel MEGAdruk met kijkers :shock:
Grtn. Stefan

Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Wat een drukte weer allemaal!

Jans, het was Nordschleife! En 350km heen en terug op 1 dag is helemaal niet ver, maar jij bent al weer een paar jaartjes ouder he :wink:
De terugreis zelfs helemaal open gereden, met oordoppen in heel goed te doen en in het namiddag/avond zonnetje heerlijk! :)

Zoals Stef al zei was het een mooie dag, mooi weer en mooie auto's en mijn maat (met de M5) en ik hebben alles weer heel gehouden :)
Ik heb gedurende de hele dag maar 1 speedster gezien eigenlijk en dat was die van mij 8) , zelfs op de ring dus een zeldzame auto...
Ik heb kunnen zien dat de olietemperatuur gelukkig niet heel hoog werd op het circuit, 111 graden max. De speedy hield zich goed op de baan, remmetjes bleven het prima doen, vooral in verhouding tot de seat leon die ik hiervoor had... Als de remmen echt heet worden gaan ze ietsje minder goed remmen, maar faden kon je het niet echt noemen, je moest alleen wat harder "trappen".
Vijf rondjes gedaan dus, dat is wel 5 x 22km = 90km. Toen was het wel welletjes.

H-J: sorry, volgende keer zet ik het wel even op het forum als ik weer ga. Ik wist niet dat hier voor de rest nog mensen waren die zo gek waren om 700km te rijden voor 1 dagje benzinedampen/verbrand rubber/uitlaatgassen ruiken :roll:

Hieronder nog wat foto'tjes voor degenen die dat leuk vinden:

1 Heenreis, 5uur vertrekken, mooie zonsopgang 8)
2 Heenreis, tanken in Duitsland (Vpower100 natuurlijk :wink: )
3 Eindelijk dan, de RING!
Bijlagen
CIMG0387s.JPG
CIMG0387s.JPG (172.8 KiB) 1791 keer bekeken
CIMG0378s.JPG
CIMG0378s.JPG (77.75 KiB) 1779 keer bekeken
CIMG0371s.JPG
CIMG0371s.JPG (80.71 KiB) 1791 keer bekeken
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

1 Je ziet er echt ALLES, dus ook oude C-Kadettjes en GT's
2 Bijna geen verschil.... :roll:
3 Een mooie zwarte Elise met de OZ wielen die ook onder de speedster passen en die Stevenflappy besteld heeft dacht ik?
Bijlagen
CIMG0399s.JPG
CIMG0399s.JPG (195.59 KiB) 1801 keer bekeken
CIMG0397s.JPG
CIMG0397s.JPG (91.28 KiB) 1787 keer bekeken
CIMG0394s.JPG
CIMG0394s.JPG (122.02 KiB) 1794 keer bekeken
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Allemaal mooie auto'tjes :P