olie catshtank

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
jans
Giga lid Carbon

olie catshtank

Bericht door jans »

Woensdag a.s. een open luchtfilter monteren .Alleen met dit verschil,
hij wordt over de hele lengte van de zij lucht ingang geplaatst.

Heb er deze week ook een olie cathstank opgezet.Het bleek dat ik nog al wat carterdruk had. En het is ook veel beter voor de motor. Er gingen niet alleen de afvoer gassen terug , via de lucht aanvoerbuis,maar achteraf ook redelijk wat olie. :? het resultaat is dat de motor beter loopt.
En zelfs het afblaas ventiel hoor ik nu weer,want daar zat zelfs de olie nog.
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Hoi Jans,

Waar hebben ze het tankje weggewerkt, zodat je er ook nog bijkan om het af en toe te legen?

Dit wilde ik ook zo maken ivm de overdruk van de compressor.

Ik weet dat Volvo op de turbomotoren een dubbel systeem hebben een voor als er met lage turbo druk gereden wordt en een voor als er met hoge druk gereden wordt.

Maarten
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Maarten schreef:Hoi Jans,

Waar hebben ze het tankje weggewerkt, zodat je er ook nog bijkan om het af en toe te legen?

Dit wilde ik ook zo maken ivm de overdruk van de compressor.

Ik weet dat Volvo op de turbomotoren een dubbel systeem hebben een voor als er met lage turbo druk gereden wordt en een voor als er met hoge druk gereden wordt.

Maarten

Ha Maarten

Heb hem er tijdelijk afgehaald, i.v.m. te kleine ( dunne ) slang aansluitingen. Woensdag is de andere klaar. Hij komt bij mij tegen het achterste schutbord , netjes naast de benzine catshtank. Allebei mooi in alu.Motor loopt een stuk beter :idea:
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

ALs je de kans hebt zet dan een fotootje hier?

Altijd handig om een voorbeeld te hebben al weet ik niet of het op een 2.2 SC net zo past als op een T.
Plaats reactie