sc kit

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
tibby
Opperlid 1ste graad

sc kit

Bericht door tibby »

Volledige kit op ebay uk van Batman

http://www.ebay.co.uk/itm/Vx220-2-2-Sup ... Swux5YLy-9
captain slow
RollatorGT
Actief lid

Re: sc kit

Bericht door RollatorGT »

Daar komt nog bij ???
Lucht inlaat, uitlaat en ......
Is de radiator een vervanging van het origineel of komt hij "dubbel" onder de bestaande ???

Groeten, Spenkie.
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door gertje »

Uitlaat, mapping is het enige en ne hoop werk.
Charge cooler komt gewoon bij onder de radiator

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

RollatorGT schreef: Is de radiator een vervanging van het origineel of komt hij "dubbel" onder de bestaande ???
Eronder.
Hier kun je een indruk krijgen van zo'n conversie:
https://www.speedsterclub.nl/forum/view ... f=8&t=4568
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
RollatorGT
Actief lid

Bericht door RollatorGT »

SC kit 2741 euro + uitlaat 3000 k + ene hoop uurkes sleutelen door b.v. ne Belgische meneer, totaal 4500 euro ??
Is er bij een absoluut originele dealer Speedster, +/-50.000 km sprake van een waarde vermeerdering met deze upgrade, mits de auto schadevrij blijft en niet overal opduikt op YouTube ?

Groeten, Spenkie.
Bijlagen
naamloos (16).png
naamloos (16).png (95.94 KiB) 2626 keer bekeken
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

3k uitlaat is wat ambitieus.
Precat eruit, en turbo einddemper voor weinig en je hebt een prima te doen pk'tje of 250.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
gertje

Bericht door gertje »

Turbo einddemper voor weinig besta ook al niet meer, ben zelf al een tijdje aan het zoeken. Dit kitje komt voor mij een maand of 2 te vroeg spijtig genoeg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

RollatorGT schreef:SC kit 2741 euro + uitlaat 3000 k + ene hoop uurkes sleutelen door b.v. ne Belgische meneer, totaal 4500 euro ??
Is er bij een absoluut originele dealer Speedster, +/-50.000 km sprake van een waarde vermeerdering met deze upgrade, mits de auto schadevrij blijft en niet overal opduikt op YouTube ?

Groeten, Spenkie.
Der zit ook een Nederlandse meneer hier opt forum die zelf kitjes aanbied/plaatst.....
grtz
captain slow
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Daan »

Wat je in een auto steekt haal je er niet meer terug uit dus dat is geen waardevermeerdering.

Als je een speedster hebt als investering zou ik er per direct mee stoppen om te rijden, goed oppoetsen, helemaal origineel houden en onder een doek zetten.... Heb je er zo 10.000,- bij over 20 jaar :bash:

Je kan ook 5 tientjes per maand apart leggen en gewoon knallen met dat ding. Dan heb je na 20 jaar ook die 10.000,- gespaard maar misschien heb je dan nog wel het idee dat je wat leuks gedaan hebt de afgelopen jaren.
Opel Speedster 2.2 Turbo
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Daan schreef:Wat je in een auto steekt haal je er niet meer terug uit dus dat is geen waardevermeerdering.

Als je een speedster hebt als investering zou ik er per direct mee stoppen om te rijden, goed oppoetsen, helemaal origineel houden en onder een doek zetten.... Heb je er zo 10.000,- bij over 20 jaar :bash:

Je kan ook 5 tientjes per maand apart leggen en gewoon knallen met dat ding. Dan heb je na 20 jaar ook die 10.000,- gespaard maar misschien heb je dan nog wel het idee dat je wat leuks gedaan hebt de afgelopen jaren.

Idd, opfokken en knallen ermee tot de schroeven en olie eruit zeiken :yes: (doe ik toch ermee :lol: )
captain slow
Exmantaa

Bericht door Exmantaa »

tibby schreef:
RollatorGT schreef:SC kit 2741 euro + uitlaat 3000 k + ene hoop uurkes sleutelen door b.v. ne Belgische meneer, totaal 4500 euro ??

Groeten, Spenkie.
Der zit ook een Nederlandse meneer hier opt forum die zelf kitjes aanbied/plaatst.....
grtz

Ik zal hier ook eens een nieuwe advertentie plaatsen, want ik heb door tijdgebrek dit jaar weinig aan Speedster SC conversies kunnen doen.
Heb enkele zeer knappe gebruikte superchargers op de plank liggen, maar ook nog twee fabrieksnieuwe van GM. (de allerlaatste... :mrgreen: )
De rest is dan een beetje naar wens; kompleet turn-key inbouwen met evt. uitlaatwerk (ca. 2 weken, ik heb ook nog een baan). Een komplete ombouwkit voor zelfbouw zoals Joe daar in de UK aanbiedt. Of alleen de GM supercharger hardware delen waarbij je met een boodschappenlijst zelf de overige delen aanschaft.
En mocht er iemand helemaal los willen gaan; heb nog een bijna nieuwe Harrop TVS charger liggen; goed voor 340+pk. :yes: Maar wel alleen met een (nieuw) Saab B207 blok of een forged Z22SE...

Qua waardevermeerdering van je Speedster haal je zoiets er natuurlijk nooit helemaal uit bij verkoop. (hoewel je auto waarschijnlijk meer kopers trekt) Maar een Speedster met 250+ pk hou je natuurlijk puur voor je eigen plezier, toch??
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Exmantaa schreef:
tibby schreef:

Groeten, Spenkie.
grtz

Ik zal hier ook eens een nieuwe advertentie plaatsen, want ik heb door tijdgebrek dit jaar weinig aan Speedster SC conversies kunnen doen.
Heb enkele zeer knappe gebruikte superchargers op de plank liggen, maar ook nog twee fabrieksnieuwe van GM. (de allerlaatste... :mrgreen: )
De rest is dan een beetje naar wens; kompleet turn-key inbouwen met evt. uitlaatwerk (ca. 2 weken, ik heb ook nog een baan). Een komplete ombouwkit voor zelfbouw zoals Joe daar in de UK aanbiedt. Of alleen de GM supercharger hardware delen waarbij je met een boodschappenlijst zelf de overige delen aanschaft.
En mocht er iemand helemaal los willen gaan; heb nog een bijna nieuwe Harrop TVS charger liggen; goed voor 340+pk. :yes: Maar wel alleen met een (nieuw) Saab B207 blok of een forged Z22SE...

Qua waardevermeerdering van je Speedster haal je zoiets er natuurlijk nooit helemaal uit bij verkoop. (hoewel je auto waarschijnlijk meer kopers trekt) Maar een Speedster met 250+ pk hou je natuurlijk puur voor je eigen plezier, toch??
En hier is ie dan 8)
captain slow
timmyboy55
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

De ware kunstenaar(en) uit het kaasknagers dorpje 8)
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

timmyboy55 schreef:De ware kunstenaar(en) uit het kaasknagers dorpje 8)

Ze hebben daar zelfs hun eigen broodjes.....

Afbeelding

:P
captain slow
aboellaard
Mega lid

Bericht door aboellaard »

@Rollo, die SC is de goedkoopste manier om meer vermogen in je Speedy te krijgen en is elke cent waard in emotie. En je kan altijd dezelfde salamitaktiek die ik ook heb gebruikt: een heleboel dingen kan je een voor een doen. B.v. eerst OBD Tuner aanschaffen, dan alvast de rads plaatsen, de ECU verplaatsen, benzineleidingen omleggen etc. Allemaal dingen die niet heel veel tijd kosten. En dan uiteindelijk de Eaton erop en blazen. Ik rij trouwens ook nog steeds met een originele uitlaat en een turbo demper. Gaat prima.

@Exmantaa, we moeten toch eens praten. Ik heb nog een B207 liggen, die nu alleen maar in de weg staat :bag:
Plaats reactie