slippen

Aanstaande evenementen.
Plaats reactie
jans
Giga lid Carbon

slippen

Bericht door jans »

Stephan

Is dat morgen , die slipcursus. is toch in Lelystad hé :?:
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door speedster »

Vandaag is er een slalom wedstrijd van "Slalom Wimedo" op Lelystad.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Klopt Jans, Stephan en ik gaan daar morgen naartoe, op het RDW circuit. Hoezo, kom je daar dan even gezellig een bakkie doen? :)

Peter, die slalom wedstrijd is zeker op het Midland circuit?
Afbeelding
speedster

Bericht door speedster »

Maik schreef:Klopt Jans, Stephan en ik gaan daar morgen naartoe, op het RDW circuit. Hoezo, kom je daar dan even gezellig een bakkie doen? :)

Peter, die slalom wedstrijd is zeker op het Midland circuit?
Is inderdaad op het Midland circuit. Was :P
stef666

Bericht door stef666 »

Was er ook nog een oranje EVO III aanwezig?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

MAIK/STEPHAN

Hoe laat begint die slipperij op Lelystad :?:
Kom ik nog even kijken.
Maik

Bericht door Maik »

Het begint om 9.15, dus je moet wel opschieten! :wink:

Het was een mooie dag, volgens Sandra is mijn nek lekker rood geworden :) .
We waren met 8 man, 2 speedsters (ik en Stephan dus), 5 seats en 1 skoda. De skoda kwam bij een oefening ongelukkig met de neus in een aarden dijkje terecht en had schade aan de bumper en later bleek ook aan de radiateur :( , erg jammer, de auto was bijna splinternieuw.
Weer flink wat oefeningen gedaan, van de verplichte onderdelen zoals remproeven, uitwijken en bermproef, tot de nieuwe driftrotonde proberen (deze is 2x zo breed als de vorige en een grotere uitloop in de binnenbocht).
Ook wat lekker kunnen "raggen" met een bmw 325 (E30), waar nog maar de helft van de peekaas inzaten schat ik in :lol:

Volgende keer ga ik niet meer een opvolger doen van deze rijvaardigheidstraining, ik heb dit nu wel een beetje gezien (maar het blijft nuttig). Ik wil nu echt meer naar circuittraining toe.

Groeten,
M.
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Ohja, bijna vergeten, Jans en Janny kwamen ook nog even langs! :)
Leuk dat ze ons nog een hart onder de riem kwamen steken, EN ons uitlachen natuurlijk :wink:
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Maik schreef:Het begint om 9.15, dus je moet wel opschieten! :wink:

Het was een mooie dag, volgens Sandra is mijn nek lekker rood geworden :) .
We waren met 8 man, 2 speedsters (ik en Stephan dus), 5 seats en 1 skoda. De skoda kwam bij een oefening ongelukkig met de neus in een aarden dijkje terecht en had schade aan de bumper en later bleek ook aan de radiateur :( , erg jammer, de auto was bijna splinternieuw.
Weer flink wat oefeningen gedaan, van de verplichte onderdelen zoals remproeven, uitwijken en bermproef, tot de nieuwe driftrotonde proberen (deze is 2x zo breed als de vorige en een grotere uitloop in de binnenbocht).
Ook wat lekker kunnen "raggen" met een bmw 325 (E30), waar nog maar de helft van de peekaas inzaten schat ik in :lol:

Volgende keer ga ik niet meer een opvolger doen van deze rijvaardigheidstraining, ik heb dit nu wel een beetje gezien (maar het blijft nuttig). Ik wil nu echt meer naar circuittraining toe.

Groeten,
M.

Een circuittraining lijkt mij ook wel wat.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Aan het einde van de dag hebben we nog even met de instructeur Chris Vlaar gesproken over vervolg en andere mogelijkheden.

Hij gaf aan dat het onderandere mogelijk is om circuittrainingen naar wens aan te kleden. Als lokatie is het TT-circuit van Assen mogelijk of het politie-trainingsterrein nabij Lelystad Airport.

Het was vandaag weer een zeer leerzame en bovenal leuke dag. Helaas ben ik nu zelf compleet gesloopt dus ik ga zo pitten.

Maik en ik hebben bij deze training wel ontdekt dat de Speedster zeer staartlistig kan zijn. Zeker bij de "in de berm" oefening en het remmen en uitwijken op gladde ondergrond. Driften gaat me inmiddels iets makkelijker af.
Als extraatje hadden we vandaag de "180 graden slip achterwaarts". Achteruitrijden, afgepaste ruk aan het stuur en als je dwars over de weg glijdt de pook uit de achteruit halen en in de 2e leggen en zonder stil te staan voorwaarts doorrijden in de richting die je net daarvoor achteruit reed.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Ben vandaag maar eens wezen kijken op
lelystad, om te kijken wat ze daar allemaal doen.
Heb wel een aardige indruk gekregen, maar komt er op neer dat ik het met name voor de speedster :!: niet zo interesant vind.bijv een uitwijktest of bermtest op nat wegdek,is met de speedster niet of nauwelijks te doen. Je zult ongetwijfeld een heel leuke dag hebben met elkaar,maar in het echt :!: zul je er niet veel aan hebben.Want als ie gaat, is ie weg.
De speedster is gewoon gemaakt om te racen en snelle bochten.
Dus kom je al snel op bijv Assen terecht.door Prodrive wel te verstaan.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik denk zeker wel dat je wat hebt aan zo'n training. Als is het alleen maar dat je na zo'n oefening een keer gevoeld hebt hoe de auto reageerd. Op zo'n dag leer je meestal heel veel, alleen is mijn ervaring dat je het niet gelijk daar in de praktijk brengt. Het is meer bewustwording wat de auto doet en later het erop aanpassen van je rijstijl.

Ik merk nu nog (meer dan een jaar later) dat ik dingen oppik van de training van Andrew.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie