Pagina 1 van 3

Eindemper van Miltek

Geplaatst: 14 sep 2005 19:02
door jans
Iemand van de turbo boys nog belang bij een Milltek einddemper :?:
Wil hem niet persé kwijt, maar zoek een geluid dat beter bij een 70 mm uitlaat past.

Re: Eindemper van Miltek

Geplaatst: 14 sep 2005 19:18
door hellspeedster
jans schreef:Iemand van de turbo boys nog belang bij een Milltek einddemper :?:
Wil hem niet persé kwijt, maar zoek een geluid dat beter bij een 70 mm uitlaat past.

:?: :?: :?: PRIJS :?: :?: :?: :?:

Re: Eindemper van Miltek

Geplaatst: 14 sep 2005 19:40
door SteV6
jans schreef:Wil hem niet persé kwijt, maar zoek een geluid dat beter bij een 70 mm uitlaat past.
Dat moet je mij eens uitleggen Jans. Heeft Wolves je een CUP-uitlaat aangeboden ofzo???

Wat is er mis met jouw uitlaatgeluid, helemaal niets toch?! Of moet de diameter van de buizen ook richting de 70 mm? Ik dacht dat de Milltek al een 63 mm diameter heeft. En zover ik weet mag een uitlaat richting het einde van het hele systeem wat minder diameter hebben om voldoende flow te houden bij afkoelende uitlaatgassen. Dus technisch gezien is 70 --> 63 mm helemaal niet verkeerd.

SteV6

Geplaatst: 14 sep 2005 19:49
door stef666
Gewoon voor een compleet 3" (76 mm) systeem gaan Jans :mrgreen:

Geplaatst: 14 sep 2005 19:49
door jans
Dat is zo Stephan, maar heb zondag een heel ander geluid gehoord, waar ik nog wel van onder de indruk was.Hij komt van EPS te Hoogezant.

Geplaatst: 14 sep 2005 20:00
door SteV6
jans schreef:... van EPS te Hoogezant ...
Tja, EPS :roll:

Hoor je veel verschillende verhalen over. Maar ze zijn inderdaad goed in het ("fine")tunen van uitlaatgeluid. Meer of minder vermogen (dus het technische verhaal van uitlaatsystemen) is niet hun specialiteit ...

SteV6

Geplaatst: 14 sep 2005 20:02
door stef666
Niet echt nee.....
Heeft Motoconcept niet iets voor je in het gamma zitten? Ik heb die er zelf ook onder zitten en ben best tevreden over het geluid.

Geplaatst: 14 sep 2005 20:27
door jans
Een 2.2 klinkt altijd heftiger als een turbo. dus is er weinig om te vergelijken.

Geplaatst: 15 sep 2005 6:06
door Arno
jans schreef:.Hij komt van EPS te Hoogezant.
Mja..

Heb wat van hun 'werk' gezien op verschillende auto's en ik moet concluderen dat wat ze maken grotendeels vrij twijfelachtige afwerking en constructie is.

1 voorbeeld is dat ze zo te zien alleen 'gewone' bochten in buizen buigen, dus knijpen die in de bochten dicht en daar gaat je mooie diameter...

Misschien kunnen ze wel met constante diameter buizen buigen (mandrel-bending), maar passen dat blijkbaar weinig tot niet toe.

Ik kan zelf niet lassen, maar de visuele kwaliteit en afwerking van het laswerk was ook nou niet zo lekker (veel 'klodders', vervuiling van lassen, geen goede passing, etc.) als ik dat vergelijk met andere uitlaten die ik ken (o.a. mijn huidige TubiStyle op m'n Elise)

Waarschijnlijk zijn ze prima om 'even snel' een uitlaat voor een circuit-auto in elkaar te rammen, maar als totaalprodukt voor langduriger gebruik op straatauto's heb ik nogal m'n twijfels.

Waarschijnlijk is het wel goed te krijgen als je er flink bovenop zit en dingen niet accepteert als ze niet aan je eigen eisen voldoen.

Bye, Arno.

Geplaatst: 15 sep 2005 6:34
door jans
Heb er een kleine beetje ervaring mee. Met EPS.
Heb daar toedertijd mijn precat laten verwijderen ,en sportcat laten monteren.Dit hebben ze netjes gedaan en 5 uur werk. Ook hebben ze goede materialen gebruikt. Kortom misschien heb ik toe wel geluk gehad,
Mede omdat ik toen de eerste speedster was.
Vorige maand ben ik er nog een keer geweest om het laatste stukjs pijp
te vergroten naar 70 mm, en óók dat zag er goed uit.
Wat ik dus heb laten doen ,was niet het moeilijkste!
Om daar een compleet nieuwe einddemper te laten maken, tja, voor het vermogen kan er niet veel mis gaan, want dat brengt nauwelijks 1 pk.
Er is vorige maand iemand van ons daar naar toe geweest, en een einddemper laten monteren.Heb het afgelopen zondag even aanschouwd en aangehoord. En er zat een mooie zware brom in.Maar dat is ieder zijn smaak. En kwalitatief ? de tijd zal het leren.

Geplaatst: 15 sep 2005 6:51
door Hendrik-Jan
jans schreef:Heb er een kleine beetje ervaring mee. Met EPS.
Heb daar toedertijd mijn precat laten verwijderen ,en sportcat laten monteren.Dit hebben ze netjes gedaan en 5 uur werk. Ook hebben ze goede materialen gebruikt. Kortom misschien heb ik toe wel geluk gehad,
Mede omdat ik toen de eerste speedster was.
Vorige maand ben ik er nog een keer geweest om het laatste stukjs pijp
te vergroten naar 70 mm, en óók dat zag er goed uit.
Wat ik dus heb laten doen ,was niet het moeilijkste!
Om daar een compleet nieuwe einddemper te laten maken, tja, voor het vermogen kan er niet veel mis gaan, want dat brengt nauwelijks 1 pk.
Er is vorige maand iemand van ons daar naar toe geweest, en een einddemper laten monteren.Heb het afgelopen zondag even aanschouwd en aangehoord. En er zat een mooie zware brom in.Maar dat is ieder zijn smaak. En kwalitatief ? de tijd zal het leren.
Was dat de Turbo van Iceman?

Geplaatst: 15 sep 2005 8:52
door stef666
Wat zegt V-Max trouwens over de diameter van je/een uitlaat?
Ik weet dat het bij mijn EVO en ook de Sub trouwens een "verplichting" is om naar 3" (76 mm) te gaan als je over de 300+ Pk's gaat. Zou dat bij een Speedy ook zo zijn? Of heb je daar geen last van omdat het uitlaat traject toch erg kort is?

Geplaatst: 15 sep 2005 11:14
door jans
Werner ( uit Duitsland ) rijdt met 360 pk en heeft alleen de prékat verwijderd én een sportkat. Verder de gehele uitlaat 64 mm.
Alleen de bocht vanaf het spruitstuk is dan natuurlijk wel 70 mm.

Geplaatst: 15 sep 2005 23:04
door stevenflappy
Weet niet of hij Iceman heet hier maar zijn voornaam was Marcel, met die gezellige lerares erbij, en hij is er van 8 tot 6 geweest, duurde de hele dag en was erg tevreden met het resultaat... Hij klonk dan ook heel cool, gezellige vent trouwens.

Het koste wel wat:1600 euro

Geplaatst: 16 sep 2005 4:54
door jans
Gezellig met MarcelAfbeelding Hahaha 8)