http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... 4969&st=30
Pipo
Pipo schreef:
Momenteel heb ik mijn uitlaat nu al voor de 4de keer gedemonteerd. Dit keer om de einddemper open te zagen en aan te passen (1ste keer om de roestige bouten te vervangen door roestvrij stalen, 2de keer om de voorcat te verwijderen, en 3de keer om de hoofdcat door een pijp te vervangen).
De perfecte manier om de kerstdagen door te brengen
De standaard 2.2 einddemper bestaat uit 5 absorptie- en 3 reflectiekamers. (zie tekening) Schema en foto's (ook van de modificatie) worden begin januari op het forum uitlaten geplaatst.vlieger schreef:Pipo schreef:
Momenteel heb ik mijn uitlaat nu al voor de 4de keer gedemonteerd. DitIk vroeg mij ook al af of het niet mogelijk is om de bestaande einddemper aan te passen i.p.v. een nieuwe te kopen. Interessant: nu je hem open gemaakt hebt, is het een combinatie van een reflectiedemper en absorbtiedemper of alleen maar reflectie? En wat heb je veranderd? Goed resultaat qua geluid? Ook vroeg ik mij af, als je de voorcat verwijderd, wat zet je er voor in de plaats? Bestaat er een pijpje wat hier precies op past?