In mijn speedster zit een nitro-kit ingebouwd. Heb de speedster zo aangeschaft.
Heeft iemand ervaring met nitro?
gr
Ramon
lachgas
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Aha! Die auto ken ik, die heb ik ook gezien toen ik naar een speedster aan het zoeken was
. Het is een zilvere speedster als het goed is?
ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het met zeer veel mate gebruiken. Al zegt iedereen (de leverancier ook bv) dat het helemaal oke is om te gebruiken vind ik het persoonlijk een beetje eng
Maar rijdt dat nou een stuk harder als je dat gebruikt?
Veel plezier met je nitrospeedy
Maikel

ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het met zeer veel mate gebruiken. Al zegt iedereen (de leverancier ook bv) dat het helemaal oke is om te gebruiken vind ik het persoonlijk een beetje eng

Maar rijdt dat nou een stuk harder als je dat gebruikt?
Veel plezier met je nitrospeedy

Maikel

ik heb zelf lachgas in mijn vorige auto gehad, een subaru impreza 555 (blok was wel aangepast op lachgasgebruik)
bij kortstondig gebruik (niet langer als +/- 13 sec) kan het geen kwaad, mits je het systeem alleen in de topversnelling gebruikt. gebruik tijdens wisselen van versnelling wordt afgeraden. verwacht ook geen wonderen (karrevrachten extra pk's) bij atmosferische motoren. bij een turbo kan het echter een leuke winst opleveren. zijn er trouwens voldoende vulcentra bij jou in de buurt waar je je nitrous bottle kunt bijvullen
er schiet me trouwens net nog iets te binnen. als ik me goed herinner is jou lachgaskitje bij dbm engineering te Maarssen ingebouwd. auto komt me namelijk vaag bekend voor.
bij kortstondig gebruik (niet langer als +/- 13 sec) kan het geen kwaad, mits je het systeem alleen in de topversnelling gebruikt. gebruik tijdens wisselen van versnelling wordt afgeraden. verwacht ook geen wonderen (karrevrachten extra pk's) bij atmosferische motoren. bij een turbo kan het echter een leuke winst opleveren. zijn er trouwens voldoende vulcentra bij jou in de buurt waar je je nitrous bottle kunt bijvullen

er schiet me trouwens net nog iets te binnen. als ik me goed herinner is jou lachgaskitje bij dbm engineering te Maarssen ingebouwd. auto komt me namelijk vaag bekend voor.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Dat zou inderdaad moeten kloppen. En als je niet helemaal lekker zit achter het stuur, dan komt dat omdat ze de rails verhoogd hebben omdat ze anders die fles niet kwijt konden achter de stoelspeedyfan schreef: ...

Het is inderdaad gemonteerd bij dbm. Er staan mooie foto's van op hun site
Dat de stoel wat verhoogd is, komt mij prima uit... ben niet zo lang
Het levert me overigens, volgens opgave, 50 pk extra... en dat is dikke fun
Je hoort 'm klikken.. en dan een lekkere zoem... en je wordt diep in je stoel gedrukt
Bedankt voor de info en waarschuwingen btw.
Ik vraag me overigens wel af of het legal is. Ik las ergens dat het wel gemonteerd mag zijn, maar alleen met de fles dicht. Klopt dat

Dat de stoel wat verhoogd is, komt mij prima uit... ben niet zo lang

Het levert me overigens, volgens opgave, 50 pk extra... en dat is dikke fun

Je hoort 'm klikken.. en dan een lekkere zoem... en je wordt diep in je stoel gedrukt

Bedankt voor de info en waarschuwingen btw.
Ik vraag me overigens wel af of het legal is. Ik las ergens dat het wel gemonteerd mag zijn, maar alleen met de fles dicht. Klopt dat

- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon