Na een paar keer op dit forum gekeken te hebben, mijzelf vanmorgen maar eens geregistreerd en bij deze wil ik me een beetje voorstellen.

Ik heet Niek(57 jaar) en woon in de provincie Zeeland samen met mijn vrouw en een lieve kater.
Een Speedster heb ik (nog?!) niet.
We hebben 3 Mini's gehad(tegelijkertijd), begon met eentje maar liep uit de hand. Vorig jaar 2 stuks verkocht en nu hebben we enkel nog een F56(3e generatie New Mini).
Hobby en zomerauto is een Honda S2000 Bj.2002 die we al 13 jaar bezitten.
Zoals veel autoliefhebbers kijk ik vaak op diverse auto verkoopsites wat er te koop staat en verdiep me soms wat meer in een bepaalde auto, zoals momenteel de Speedster.
Eerlijk gezegd heb ik niet zoveel met de meeste Opels maar de Speedster vond ik altijd al leuk, is eigenlijk een Lotus en dat merk interesseert me ook al lang.
Heb ook al een tijd zin in een Porsche 718 Boxster maar de aanschafprijs en onderhoudskosten schrikken me af en dan moet ik de S2000 verkopen en daar ben ik nog steeds verliefd op. Bovendien ben ik nu nog net lenig genoeg om iets te kopen waar ik in moet kruipen en uit moet rollen.

Voor woon/werkverkeer rijd ik een C1, niet luxe maar lekker goedkoop rijden. De Mini's heb ik verkocht, omdat 5 auto's bezitten me te gek werd.
Nu zit ik toch weer te denken aan iets leuks voor erbij, dus dan toch weer 4 auto's

Paar maanden geleden heb ik een proefritje in een Lotus Elise S1 met K20 motor met ruim 200pk gereden en dat beviel me wel maar ik wilde niet overhaast kopen en een paar weken later was de Elise helaas verkocht dus een 2e bezichtiging zat er niet meer in.
Aangezien nette Lotussen met wat power en goede historie schaars en duur zijn, kwam de Speedster weer in me op. Eentje met compressor lijkt me wel leuk qua power en beleving, heb een Mini R53 GP gehad, die standaard een compressor heeft.
Dat gejank van die compressor is verslavend, leuker dan een turbo. Onze F56 is een JCW met 230pk turbomotor, ding is best snel maar qua beleving minder dan een compressor.
Geluid vind ik een deel van de beleving, voor mij belangrijk. Dat is dan zo leuk bij mijn S2000, boven 6000tpm springt de variabele nokkenas in tot 9000tpm.

Ondanks dat de Speedster een stuk minder weegt dan mijn S2000, vrees ik dat een Speedster zonder compressor me wat tegen zal vallen qua vermogen en een turbo bij de Speedster turbo komt nogal abrupt in als ik me niet vergis? Corrigeer me als ik mis ben.
Heb eens een Elise S2 met de Rover motor met 136pk proef gereden, auto rijdt heel leuk maar miste toch wat motorvermogen t.o.v. mijn S2000.
Fijn weekend!

mvg Niek