Toyo R888r vs. Nankang AR-1
Geplaatst: 02 okt 2024 12:28
Na een weekendje Ring zag ik veel lui op de Nankang AR-1 rijden waar (hier) de R888R vaak als de te gebruiken semi wordt geadviseerd.
Nu zijn mijn hagelnieuwe RS-R's al 11 jaar oud en dienen dus vervangen te worden voor andere semi's.
Besloten dat de speedster meer gebruikt gaat worden voor waar deze voor gemaakt is: Track... en dan met name de Ring omdat wat maatjes van mij het licht hebben gezien en de Ring een meer jaarlijks uitje moet worden.
Dus graag jullie ervaring met de AR-1 eigenlijk (R888R ken ik wel...).
Gelijk 2e vraag: 245/40 of 235/40 op de 9J ATS velg? Ik neig naar 235 i.v.m. kans op schuren en wellicht wat minder last van tramlining.
De AR-1 is er ook als 215/40 voor de voorkant, dus ik denk er over om mijn huidige maten (215/40 en 235/40) aan te houden. Anders wordt het 205/40 en 235/40 met de R888R's.
Nu zijn mijn hagelnieuwe RS-R's al 11 jaar oud en dienen dus vervangen te worden voor andere semi's.
Besloten dat de speedster meer gebruikt gaat worden voor waar deze voor gemaakt is: Track... en dan met name de Ring omdat wat maatjes van mij het licht hebben gezien en de Ring een meer jaarlijks uitje moet worden.
Dus graag jullie ervaring met de AR-1 eigenlijk (R888R ken ik wel...).
Gelijk 2e vraag: 245/40 of 235/40 op de 9J ATS velg? Ik neig naar 235 i.v.m. kans op schuren en wellicht wat minder last van tramlining.
De AR-1 is er ook als 215/40 voor de voorkant, dus ik denk er over om mijn huidige maten (215/40 en 235/40) aan te houden. Anders wordt het 205/40 en 235/40 met de R888R's.