Een vraagje dat waarschijnlijk wat stof zal doen opwaaien, maar ik zou toch graag willen weten welke van de 2 (Elise MK2 vs Speedster) nu eigenlijk de mooiste is?
Sommigen beweren dat de snuit van de MK2 en het profiel er wat "moeilijk" uitziet, maar vinden het achterste dan weer mooi... Persoonlijk vindt ik dat de Speedster er "stoerder" uitziet en de Elise een beetje "Flimsy"...
We zitten nu wel onder Speedsterfanaten maar allé...
Welke is nu mooier???? Elise MK2 of Speedster?
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Welke is nu mooier???? Elise MK2 of Speedster?
- Bijlagen
-
- aaaDSC02997.JPG (47.13 KiB) 1480 keer bekeken
-
- aaaDSC02977.JPG (53.9 KiB) 1481 keer bekeken
-
- aaaDSC02993.JPG (58.24 KiB) 1476 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Flaminiasupersport op 23 okt 2005 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Feitelijk de mooiste? Is dat geen tegenspraak? Of bedoel je dan meer technisch? Mooi is subjectief, dus dat is lastig met feiten te onderbouwen. Technisch mooi is natuurlijk wel met feiten te onderbouwen.
Moet zeggen dat dat ook nog wel lastig is. De motor van de 2.2 is een stuk steviger dan de 1.8 in de elise, maar is ook een stuk zwaarder. Door de zwaardere/grotere motor hebben ze ook een heel ander subframe gebruikt wat een stuk zwaarder en steviger is.
Qua techniek zou je denk ik wel kunnen zeggen dat de Elise veel meer op het light-weight voor alles gaat en dat de Speedster meer richting robuustheid gaat maar dan wel wat zwaarder is.
Enja, dan is het weer een kwestie van smaak wat je zoekt in de auto
Mark
Moet zeggen dat dat ook nog wel lastig is. De motor van de 2.2 is een stuk steviger dan de 1.8 in de elise, maar is ook een stuk zwaarder. Door de zwaardere/grotere motor hebben ze ook een heel ander subframe gebruikt wat een stuk zwaarder en steviger is.
Qua techniek zou je denk ik wel kunnen zeggen dat de Elise veel meer op het light-weight voor alles gaat en dat de Speedster meer richting robuustheid gaat maar dan wel wat zwaarder is.
Enja, dan is het weer een kwestie van smaak wat je zoekt in de auto

Mark
C30-94@0.55bar
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
De mooiste
Geef mij maar de zuivere lijnen van de Speedster
Het design van de Elise vind ik wat té barok.

A thing of beauty is a joy forever!
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer: