Het ziet er allemaal heel goed uit en dezelfde avond ging ik die eens snel zelf monteren...
Alles gaat vrij makkelijk...
1. Auto opkrikken en goed ondersteunen
2. Bodemplaat achter losvijzen en verwijderen
3. De originele uitlaat losvijzen... en hier zat het probleem

Alhoewel ik alles rijkelijk met kruipolie had bespoten en laten intrekken, kwamen de 3 rotveroeste bouten net na de bocht van de uitlaat niet los... en klak, de eerste draait zelfs over!!!!

Dus vandaag naar OPEL om nieuwe bouten (goede als 't kan) en gelijk ook nieuwe pakkingen want héél de uitlaat moet eruit...

Als je alle "reserve-stukken" hebt zoals nieuwe bouten, nieuwe dichtingen etc en niet al te veel verassingen tegenkomt is het inderdaad op een uur of 2 - 3 geflikt!

Eens de cat los is tussen de uitlaat en de collector, kan die eronderuit. Het ziet er moeilijk maar 't gaat zeer vlotjes. Eens dit uit de weg is kan de hele uitlaat naar de voorkant (vd wagen dan) getrokken worden en verwijderd. Let wel dat je nu geen krassen maakt! En nu heb je daar een grote leegte...

Als alles eruit is gaat de nieuwe MILLTEK erin. Deze tijdelijk vastzetten, (om het koetswerk niet te beschadigen zet je best een vod in de uitlaatopening) de cat etc terug vastzetten... Alles een beetje regelen zodat de twee pijpjes goed gecenterd zitten en de boel vastzetten maar...

Dit alles heb ik op +- 3 uur tijd gedaan. Speciaal gereedschap is niet nodig, maar een verlengstuk voor de "rakkejak" is wel handig zodat je makkelijk de cat aan de collector kan los 'schroeven'... (3 boutjes...)
TIP Alles eerst besproeien met kruipolie is wel handig...