Het is geen K&N (Die zijn Rood) Het lijkt op een ITG, Maar zoals Yvo zegt. Daar heb je zo'n setje voor nodig als Yvo laat zien, En dat het evt een ander merk is maakt niks uit...
p.s. Heb je wel het originele filterhuis etc. erbij Marcel?
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
stef666 schreef:Het is geen K&N (Die zijn Rood) Het lijkt op een ITG, Maar zoals Yvo zegt. Daar heb je zo'n setje voor nodig als Yvo laat zien, En dat het evt een ander merk is maakt niks uit...
p.s. Heb je wel het originele filterhuis etc. erbij Marcel?
Okee bedankt beiden.......hoe vaak moet je zo'n ding schoonmaken
Nee ik heb het originele niet........heb ik dat nodig dan
"Nodig" is een groot woord, Maar de werking van dit type filter (op een speedy) is nogal twijfelachtig, Er wordt meer van vermogensverlies gesproken dan vermogenswinst
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
stef666 schreef:"Nodig" is een groot woord, Maar de werking van dit type filter (op een speedy) is nogal twijfelachtig, Er wordt meer van vermogensverlies gesproken dan vermogenswinst
Okee........dat merk je toch haast niet volgens mij, ik moet eerlijk zeggen dat deze sneller aanvoelt als mijn rode 2.2, het leek alsof die wat moeizamer in de toeren klom.
stef666 schreef:De rode was compleet standaard toch? En op deze heb je de sportuitlaat zitten die absoluut werkt. Tevens heb je op deze nog de originele wielen
p.s. Geluid doet ook veel voor het gevoel, Het zogenaamde "tussen de oren effect"
Ja de rode had een inlegfilter verder standaard.
Die rode heb ik ook met de originele wielen gereden, ik voelde geen verschil met 18" ers die ik erna had.
Okee dacht dat een uitlaat ook niet zoveel verschil uitmaakte
Ja tussen de oren zal ook meespelen maar weet zeker dat het dat niet alleen is.
Toen bij mij de sportuitlaat eronder ging was zéér duidelijk te voelen dat hij wat vlotter door de toeren liep, En de "flat spot" rond de 3000 rpm is ook verdwenen.
De zware 18" zijn wel degelijk nadelig voor de acceleratie op een Speedster (eigenlijk op iedere auto)
Zit bij jou de originele kat. nog onder de auto? of is die vervangen voor een sportkat?
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
stef666 schreef:Toen bij mij de sportuitlaat eronder ging was zéér duidelijk te voelen dat hij wat vlotter door de toeren liep, En de "flat spot" rond de 3000 rpm is ook verdwenen.
De zware 18" zijn wel degelijk nadelig voor de acceleratie op een Speedster (eigenlijk op iedere auto)
Zit bij jou de originele kat. nog onder de auto? of is die vervangen voor een sportkat?
Heb het zelfde filter op mijn turbo zitten. Kan alleen niet zien , of het een droog of geolie'd filter is. Heb op mijne een droog filter, dus daar hoef je buiten zo nu en dan een keer schoonmaken niet meer achter aan.
Als ik de foto zo bekijk , is het een droog filter.