Verschilletjes van model tot model

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Verschilletjes van model tot model

Bericht door Flaminiasupersport »

Heb hier en daar enkele foto's aandachtig bekeken, en wat er mij opvalt zijn al die kleine verschillen die er zijn tussen de ene en de andere wagen. Wel opvallend dat voor zo'n kleine serie toch nog zo'n verschillen voorkomen. Weet trouwens iemand het juiste productie-aantal Opel Speedsters (Turbo) en Vauxhall VX220 (VXR220)?
Bijlagen
A tunnel high.JPG
A tunnel high.JPG (40.23 KiB) 2448 keer bekeken
A tunnel flat 1.JPG
A tunnel flat 1.JPG (47.92 KiB) 2453 keer bekeken
A storage space large.JPG
A storage space large.JPG (50.03 KiB) 2453 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Flaminiasupersport op 17 nov 2005 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

En hier nog een verschil...

Bericht door Flaminiasupersport »

Zijn die grillen nu "verkeerd" gemonteerd?
Bijlagen
A grilles out.JPG
A grilles out.JPG (43.96 KiB) 2445 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi, de verschillen die jij ziet zijn de verschillen die tussen een 2.2 en een turbo zitten volgens mij, tenminste dat zijn de verschillen die ik zie :!:
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1522
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Het verschil in hoogte van de midden-tunnel bij de voeten komt vanwege een links- of rechtsgestuurde auto.

Bij de rechtsgestuurde/UK versies van de Elise en de speedster wordt een lagere scheidingswand gemonteerd en zit de voet-steun voor de koppeling er ook aan verwerkt.

Bij een linksgestuurde (europa) doen ze een hoge afscheiding om tegen te gaan dat de passagier per ongeluk op de voet/gaspedaal van de bestuurder kan trappen.

Bye, Arno.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Die andere motorklep en die grote opbergvakjes zijn inderdaad van een turbo, dat is anders dan van de 2.2.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Die andere motorklep en die grote opbergvakjes zijn inderdaad van een turbo, dat is anders dan van de 2.2.
Ja en die opbergvakjes waren echt makkelijk, paste het hoesje van je frontje van je radio in, je bril of je portemonee....
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

En tot welk model of versie behoren deze driehoekige "alu inlegstukjes"...? :roll:
Bijlagen
A Alu Sills.JPG
A Alu Sills.JPG (52.46 KiB) 2324 keer bekeken
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Die behoren bij het type hobby-ist :lol:
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Marcel schreef:Die behoren bij het type hobby-ist :lol:
Nee, ik dacht dat die alu-inleg in 2001 als optie te krijgen was. In de Speedster-handboeken ben ik deze dorpelversierselen tegengekomen.

Maar of het mooi is :roll: , in ieder geval niet mijn smaak.

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie