Volledig verbouwde Speedster. De motor is een 350 pk leverende 2,5 liter V6 van Opel. Deze is over dwars in het chassis opgehangen en drijft de achterwielen aan via een sequentiele 6-bak. Om dit mogelijk te maken is het hele achtersubframe vervangen door een zelfontwikkeld subframe. Ook is de auto voorzien van volledige rolkooi zodat het alu chassis zo min mogelijk belast wordt. De carosseriedelen zijn gemodificeerd en worden nu met snelsluitingen aan het chassis bevestigd. Ook het remsysteem is aangepast. Het totaalgewicht komt op 1030 kg en dus is er slechts 100 kg bijgekomen.
Meer details zijn op dit moment nog niet beschikbaar.
Dus Jans, voorlopig kan je rustig verder knutselen aan je Speedster
volgens mij zul je deze niet op de openbare weg tegenkomen.
Wat ze allemaal bouwen voor een race/record-or-whatever vind ik echt heel mooi. Maar waar ik echt van uit m'n dak ga (en dat lukt met dat mooie weer prima) is street-legal-performance. En die van Jans mag toch nog steeds de openbare weg op? Dus heeft hij weinig concurrentie, eigenlijk.
@ Jans: heb je eigenlijk nog wel concurrentie? (op 4 wielen, en in Nederland)
volgens mij zul je deze niet op de openbare weg tegenkomen.
Wat ze allemaal bouwen voor een race/record-or-whatever vind ik echt heel mooi. Maar waar ik echt van uit m'n dak ga (en dat lukt met dat mooie weer prima) is street-legal-performance. En die van Jans mag toch nog steeds de openbare weg op? Dus heeft hij weinig concurrentie, eigenlijk.
@ Jans: heb je eigenlijk nog wel concurrentie? (op 4 wielen, en in Nederland)
Greetingz, Peter
Binnenkort wel, want ik heb vandaag een nieuwe auto besteld bij de volkswagen dealer