Airbox modificatie

Weetjes en tips voor onze auto.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Wat mij betreft ok. Kan er alleen niet heel vroeg in de avond zijn. Stuur me ff een pb-tje..

Mark
C30-94@0.55bar
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Misschien iets om een keer overdag in het weekend te doen? 's-avonds wordt het wel heel gauw laat, En vaak ook lastig plannen voor mij.

a.s. Weekend ben ik verhinderd, Dan word ik gestraft met een 1500 Km Speedster plezier :mrgreen:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

:toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot: :toot:
Thorney @ www.vx220.org.uk schreef:Beyond that you're looking at throttle bodies which we'll have soon and around 210bhp or 230bhp with a few other mods. Cost will be cheaper than a SC'ing the engine.
Ik kan haast niet wachten op de eerste gebruikers ervaringen :wacko:

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hebben ze het op het VX220 forum ook nog over een mooi uitlaatspruitstuk (4-2-1) voor de 2.2? Ik ben toch wel benieuwd of ze die ook nog gaan aanpakken bij THorney, kan mij haast niet voorstellen dat ze dat potentieel (behoorlijk wat extra pk's door een 4-2-1) niet gaan gebruiken....

gr,
M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:
Thorney @ www.vx220.org.uk schreef:Beyond that you're looking at throttle bodies which we'll have soon and around 210bhp or 230bhp with a few other mods. Cost will be cheaper than a SC'ing the engine.
Ah, dat klinkt goed. Dus ik gok dan ergens tussen de 6 en 7000 euro ofzo. Dat zou wel netjes zijn.

Ik ben benieuwd wat "a few other mods" zijn. Waarschijnlijk verstevingingen om hogere toeren te kunnen draaien?

Mark
C30-94@0.55bar
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Weet iemand met welk motormanegment Thorney werkt/gaat werken? En €7000,= Is toch bijna net zoveel als een compressor ombouw (die nog meer vermogen leverd)
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

markv schreef:Ik ben benieuwd wat "a few other mods" zijn. Waarschijnlijk verstevingingen om hogere toeren te kunnen draaien?

Mark
Nou dit zijn de "few other mods":

Gas flowed head
Lightened flywheel
race cams
valve springs
caps/collets (basically what we call a top engine race kit)


SteV6
S4 Avant
Harmen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 sep 2005 15:48

Bericht door Harmen »

Misschien krijg je 310 pk als je zowel deze aanpassingen doorvoert en ook de compressor inbouwt :P

Maar even serieus, wat is realistisch voor de 2.2 ??

Ik heb (volgens mij op de site van V-max) gelezen dat dit zwakke blok slecht opgewassen is tegen opvoeren tot boven de 200 pk, .

Ik vind de berichten over de Hi-tec compressor er goed uitzien, maar wat verwachten jullie van de levensduur van de motor?
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Het 2.2 blok is zeker niet zwak. Als je de documentatie van GM leest over het blok zul je zien dat je er HEEL erg ver mee kunt gaan.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Heb begrepen van Vmax , dat de kop de zwakke schakel is.
En dat ze er geen gekoelde kleppen in hebben gesleuteld. Maar misschien is dat laatste ook wel niet nodig.
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Wat ik van de geleerde heb begrepen is dat het blok niet goed kan tegen hogere toerentallen. Dus als je die route neemt dan moet je wat gaan doen het inwendige van je motor. Bij een compressor speelt dat niet. Nogmaals ik heb het van horen zegge en hoop ook dat het waar is. :wink:
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Een andere bewekte kop ,met natrium gekoelde kleppen geeft buiten een pk of 20 ook een zeer stabiele motor. ( is mij verteld )
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Thorney verhoogt met een remap (Stage 1) het toerental tot 6850 Rpm. Zonder aanpassingen, Volgens mij gaan er bij een remap met toerentallen boven de 7100 alleen andere klepveren in.
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Tja , zo zie je maar weer . De tijd zal het leren.
Hoelang lopen er al 2.2 's met compressor :?: is hier al iets van bekend :?:
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

jans schreef:Tja , zo zie je maar weer . De tijd zal het leren.
Hoelang lopen er al 2.2 's met compressor :?: is hier al iets van bekend :?:
Ja zeker, Alleen kan ik dat soort details me nooit herinneren. Maarten! :toot:
Plaats reactie