ferrodo

Verkoop van onderdelen (Velgen, Winterdak etc.).
jans
Giga lid Carbon

ferrodo

Bericht door jans »

Heb hier eens bij mij in het rond gevraagd naar de rem blokjes van Ferrodo, omdat ik er zelf ook mee rij, voor en achter.En ze bevallen mij zeer goed. Dus bij ons in de plaatselijke autoshop zijn ze ook te koop.Heb wel even nagevraagd of er een verschil in zit 2.2 of turbo. GEEN DUS.
Voor blokjes 75,42 euro
achter '' 89,25 euro
prijzen zijn incl btw . Het betreft hier de DS 2500 :!:

het is niet om Biesheuvel te plagen, maar het kan dus nog goedkoper.
Laatst gewijzigd door jans op 21 sep 2005 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

Zijn dat ook de DS2500 Jans?

Als je hier kijkt, Zie je nóg lagere prijzen voor blokken (en complete setjes) maar dat zijn geen DS2500 blokken volgens mij.

http://www.vx-performance.de/catalog/in ... eb23c723a3
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Volgens mij zijn dat wat jij bedoeld géen DS 2500 .
Bij mij zaten ze in elk geval in een ander doosje.
Maar ook hier krijg je verzendkosten over .en het zal mij niet verwonderen dat die DS 2000 zelfs nog duurder uitvallen.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door stef666 »

In de omschrijving staat dat dit de verbeterde versie van de DS2000 is, Maar volgens mij was de DS2500 dat al :?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

stef666 schreef:In de omschrijving staat dat dit de verbeterde versie van de DS2000 is, Maar volgens mij was de DS2500 dat al :?
Zal allemaal wel waar zijn , maar als iemand deze blokjes wil hebben ,
graag aangeven dan . Moeten er wel een paar tegelijk zijn.
En op een meeting of zo wil ik ze dan wel meenemen.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Ik kan je aanraden om ook nog wat andere mogelijkheden te proberen.

Als je serieus wilt remmen moet je toch al snel naar Pagid RS14. (geen RS15, da's teveel van het goeie). Mag het wat minder dan kom je met de RS42 ook een heel eind.

Een goed en veel goedkoper alternatief hebben we intussen gevonden in SBS. (niet te verwarren met de TV zender ;)) Deze blokken zitten voor mijn gevoel tussen de RS42 en de RS14 in waarbij ik dat laatste vooral baseer op de bite van de blokken. Opgewarmd bijten de RS14 blokken wat harder dan de SBS blokken, maar... dat mag ook wel gezien de prijs.

Niet om het e.o.a. maar Ferrodo is net als EBC Greenstuff toch gewoon een budgetblokje. Op zich prima om te hebben, maar als je verwacht dat je ogen wat voorwaardse rek krijgen in de oogkassen moet je denken aan andere blokken :)
Afbeelding
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Zijn dat de SBS blokken die ook op je site staan Yvo? Daar staat echter niet dat ze ook voor de speedster (vx220) zijn. Wat kosten ze voor de speedy?
En schat jij die SBS blokken dan ook hoger in dan de DS2500? Wat is de frictie coefficient van die SBS blokken en bv de RS14's?
De RS14's (en ook de RS42's) vind ik qua prijs iets teveel van het goede, maar als die SBS blokken qua prijs dichtbij de Ferrodo's zitten kan ik ze overwegen.

Bedankt alvast voor de info :wink:

M.
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Ah.. oops.. Dat zijn gewoon dezelfde blokken; de blokken van de Elise en Speedster, inmiddels aangepast :)

De eigenschappen:
Afbeelding

De mannen van Pagid publiceren geen goeie diagrammen, een omschrijving:
RS 14 Black
This is a medium high friction value ceramic type compound with very good modulation, high fade resistance, low heat conductivity, and a good wear rate up to a temperature of 650°C (1.200°F). It is kind on discs, with visible grooving, but a limitation of hairline cracks. Applications: NASCAR, CART, F3, Touring cars, GT cars, WSC, Trans Am and Rally.

RS 4-2 Blue
A medium friction racing compound with good cold friction and fading resistance up to 500°C ( 930°F).
The 4-2 compound has an acceptable rotor wear rate and a very good modulation (adjustment). It is a Classic Rally compound and is used also for small Single-Seater ( F3, F-Ford, Club Racing and Showroom Stock).

In het algemeen wordt voor de Elise S1 en Elise S2 de Pagid RS14 als dé benchmark gebruikt. Lotus gebruikte voor de Motorsport Elise's ook RS14 als de standaard blokken.

Je moet alleen wel in ogenschouw nemen dat RS14 opgewarmt moet worden voor optimale prestaties. Dat wil niet zeggen dat ze op straat slecht funktioneren. Je zou kunnen zeggen dat ze op straat vergelijkbaar zijn met de eigenschappen van de RS42 maar dus naarmate ze warmer worden meer gaan bijten en meer frictie ontwikkelen.

Overigens.. RS14 kan enorm piepen. Dat is voor sommige mensen een afknapper en is te zoeken in de hardheid van de compound. De RS42 heeft dat wat minder. Bij SBS heb je de keuze om ze al dan niet met anti-piep plaat te bestellen; daarmee elimineer je het probleem voor 95%.

SBS zit zoals eerder gemeld naar mijn gevoel tussen de RS42 en RS14 in. Het enige wat ik minder vindt aan de SBS Pro-Track is de 'initial bite' zoals die bij opgewarmde RS14 blokken te vinden is. Dat redt je gewoon niet met die SBS blokken, maar kwa frictie heb ik het gevoel dat ze erg gelijkwaardig zijn.

We hebben op Zandvoort meerdere auto's met SBS blokken gehad de laatste keer (inclusief mijn eigen auto) en ik moet zeggen dat ik na enige gewenning toch min of meer hetzelfde rempunt voor de Tarzan had als met de RS14's. (op plm. 70 meter) Dat is overigens wel met een Honda motor, dus ik vermoed kwa snelheid ongeveer in de buurt van een Speedster Turbo..
Afbeelding
Maik

Bericht door Maik »

Bedankt voor je snelle respons.

Die anti-piep-plaatjes, gaan die tussen je blok en de potjes zitten? Lijkt mij dat dan je pedaal-gevoel wat sponziger wordt? Of heb ik het mis?

Die SBS-blokken schat jij dus hoger in dan de DS2500?
Maar je plaatst ook die SBS-blokken tussen de RS14 en de RS42, maar die RS42 zijn toch een stuk duurder. Dan mis ik even het voordeel van die RS42's :lol: :?:
Dat de RS14's de benchmark zijn geloof ik direkt, dat hoor je overal.

gr,
M.
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Wat ik overigens zelf heb gemerkt met mijn OMP blokjes is dat je het geluid wat ze maken aardig kan reduceren door ze goed in te remmen. Voordat ik op zandvoort was geweest had ik dat dus niet gedaan, met als resultaat dat bij zacht remmen onder de 30km/u (bij file rijden dus bv) ze niet piepen maar meer krijsen. Nadat ik ze op zandvoort op temperatuur heb gehad, is het nu gewoon soms piepen en verder normaal.

Ik vind het lastig om te zeggen hoe de blokjes zich vergelijken tot de SBS blokjes (Arno heeft SBS op z'n Elise gehad), omdat het remgevoel bij een Elise zo anders is als bij een Speedster (Elise heeft natuurlijk geen bekrachtiger).

Ik weet alleen wel dat die OMP blokjes bij mij ontzettend veel verschil hebben gemaakt in de doseerbaarheid en het pedaal gevoel. Het vage is er voor een groot deel af. Ik denk dat het laatste stukje verbetering zal zitten in andere remleidingen, iets wat bij de Speedster waarschijnlijk nog even iets meer effect gaat hebben als bij de Elise, ook weer door de rembekrachtiger.

Ohja, de blokjes die ik eronder heb:

http://www.ompracing.it/prodotti.html?c ... anguage=en

Prijs die ik betaal heb voor de blokjes was 62.50 voor het setje voor en hetzelfde voor het setje achter.

Mark
C30-94@0.55bar
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Maik, Pagid is voor veel mensen een benchmark en er zijn genoeg bedrijven die proberen gelijkwaardige compounds te produceren. SBS is er daar een van.

Het voordeel van RS42 blijft hem dan ook hoofdzakelijk in de naam Pagid zitten. Zoals al eerder aangegeven schat ik persoonlijk de SBS blokken hoger in dan de RS42 :)

Die anti piep dingen zitten inderdaad tussen blok en caliper. Op zich heb je gelijk dat je daarmee het gevoel wat verzwakt; de functie van de pad is tenslotte het dempen van de vibraties van het blok in de caliper (dat is het piepen). Zoiets noemen ze dan toch een 'trade off'. Ik gebruik ze zelf niet omdat piepen me niet interesseert maar remmen wel ;)

Mark, wat jij zegt geldt voor vrijwel alle behoorlijke blokken: rem ze een keer goed heet en het piepen is voorbij. Maar... let wel.. het komt ook weer terug op het moment dat je ze niet iedere keer heet rijdt. RS14 kan je ook hartstikke stil krijgen op het moment dat je ze eens lekker heet gereden hebt op het circuit. Gebruik je ze dan echter weer op straat dan zullen ze vanzelf weer gaan piepen.. Wat je doet met dat heet remmen is dat je de blokken 'op de plaats zet' op de schijf. Het oppervlak van het blok matched dan de schijf en er is minder vibratie. Op het moment dat het blok weer los komt en bij licht remmen de kans krijgt om zich op een iets andere plaats te zetten is er ruimte voor piepelarij...

Voor wat betreft de remslangen heb je absoluut gelijk, dat is een dag en een nacht verschil. Kan ik absoluut aanraden..
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Wat mij intresseert is of dat piepen alleen optreedt als je daadwerkelijk remt, want dat kan me niet zo gek veel schelen. Of dat dat piepen ook tijdens het rijden optreedt zoals nu met de standaard blokjes van Opel, daar word ik namelijk wel gestoord van. Heel irritant als je rustig door de straat rijd en iedereen kijkt op omdat er een tjilpende Speedster op komst is :evil:

SteV6
S4 Avant
Maik

Bericht door Maik »

Laatste paar vragen voor je Yvo :wink: :

1. De SBS blokken plaats jij dus boven de Ferrodo DS2500 blokken? (die vraag blijf je ontwijken :wink: ).
2. Moet er op je site ook niet bij deze zin: "SBS Pro Track Brakepads (Elise, Exige, 340R all models)", VX220 staan?
Bij de SBS blokken MET anti squeel shims staat de VX er namelijk nu wel bij, maar ik mot die anti squeel dingen niet 8)
Afbeelding
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:Wat mij intresseert is of dat piepen alleen optreedt als je daadwerkelijk remt, want dat kan me niet zo gek veel schelen. Of dat dat piepen ook tijdens het rijden optreedt zoals nu met de standaard blokjes van Opel, daar word ik namelijk wel gestoord van. Heel irritant als je rustig door de straat rijd en iedereen kijkt op omdat er een tjilpende Speedster op komst is :evil:
Ik had hier ook ontzettend veel last van met de originele blokken. Waanzinnig irritant. Met de OMP's die ik nu heb, heb ik daar geen last meer van.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Jongens ""als ik het goed begrijp , zijn die ferrodo's DS 2500 het niet echt. :shock:
Dan lijkt mij het beste ,dat ieder voor zich gaat. Want de één vind dit en de ander weer dat.
Plaats reactie