Rijvaardigheidtraining

Aanstaande evenementen.
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

Hendrik-Jan schreef: De basis van goed én veilig autorijden (10 minuten)
De juiste zithouding en een spiegelafstelling zonder dode hoek zijn essentieel om met goed gevolg aan alle onderdelen deel te kunnen nemen. Daarom legt elke instructeur bij elke groep vóór aanvang van het eerste trainingsonderdeel deze zaken individueel aan elke deelnemer uit. Ook een praktische stuurmethode wordt hier uitgelegd.
Oei, dat wordt ruzie :) Ik ben het niet eens met hun stuurmethode sinds ik les van Andrew heb gehad :D

De spiegelafstelling is trouwens wel erg prettig. In het begin even wennen, maar hij werkt wel goed.

Stoelafstelling is ook nuttig, alleen bij de speedster niet erg van toepassing lijkt me. Leuning hoek enzo zijn niet echt te verstellen :)

Hendrik-Jan schreef: 1. Kombaan rijden (20 minuten):
Een spectaculair onderdeel vormt keer op keer het rijden over de kombaan. Gedurende een aantal ronden kunnen de mensen ervaren hoe het is om net als in de NASCAR of Indy 500 door een 60 graden verkante bocht te rijden.
Hoop ik dat we die dag wel even gas mogen geven..

Het engste daar vond ik toen ik er met m'n starlet ben geweest en bovenin de kombocht stil moest staan. Das een stuk enger dan er met 150 doorheen gaan.
Hendrik-Jan schreef: 2. Bochtentechnieken en driften op nat asfalt (100 minuten)
Op de speciale handling course worden normaal gesproken de auto’s getest door de autoindustrie.
Wij gebruiken dit deel van de baan speciaal om u bochtentechnieken en het driften onder de knie te brengen. De kunst is om de ideale lijn te leren rijden, waardoor je al snel op de grens kunt rijden. De meest spectaculaire vorm van car control is het driften. U rijdt dan in feite over de limiet van de auto, maar weet zo dwars mogelijk het parcours te driften. Van de ene bocht in de andere, op lage en hoge snelheid, volgend jaar doet u absoluut mee in de finale van de driftchallenge!
Hmm, volgens mij wordt dit gegarandeerd spinnen :D
Hendrik-Jan schreef: 3. De dynamische epoxy cirkel (55 minuten)
Op een grote ronde asfaltvlakte voorzien van een epoxy glijvlak kunt u op een zeer veilige manier de grenzen van de grip van de auto leren herkennen. Hoe reageert uw eigen auto op het moment dat een bocht te snel wordt ingestuurd, en hoe reageert deze op een heftige stuur- of gaslos reactie in een bocht. Na het herkennen wordt u geleerd om onder- en overstuur slip situaties op te vangen, of juist vast te houden. We rijden de rotonde zowel linksom als rechtsom. De nadruk zal liggen op de car control: driften vormt dus een belangrijk onderdeel van deze oefening.
Ja, DIE is cool :D Mijn favoriete onderdeel. Ben echt HEEEEL benieuwd hoe dat gaat met de speedster.

Mark
C30-94@0.55bar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

markv schreef:De spiegelafstelling is trouwens wel erg prettig. In het begin even wennen, maar hij werkt wel goed.
Lukt jou dat bij de Speedster? Mijn spiegel aan de bestuurderskant kan absoluut niet ver genoeg naar buiten. In de buitenspiegel zie ik meer achter de auto dan naast :?
markv schreef:
Hendrik-Jan schreef: 1. Kombaan rijden (20 minuten):
Een spectaculair onderdeel vormt keer op keer het rijden over de kombaan. Gedurende een aantal ronden kunnen de mensen ervaren hoe het is om net als in de NASCAR of Indy 500 door een 60 graden verkante bocht te rijden.
Hoop ik dat we die dag wel even gas mogen geven..

Het engste daar vond ik toen ik er met m'n starlet ben geweest en bovenin de kombocht stil moest staan. Das een stuk enger dan er met 150 doorheen gaan.
Met de Seat Leons was dat stilstaan ook niet prettig. Bij alle wagens "sloeg het ESP op tilt". Door de hellingshoek van de kombaan schakelde het ESP zichzelf uit omdat de sensor doorgaf dat de auto over de kop zou gaan slaan ..... 'T is wel bizar dat je daar met 120 km/h niet hoeft te sturen in de bocht. Ik denk trouwens dat we ook niet veel harder mogen op de kombaan :( .

En spinnen dat gaat iedereen lukken :lol: . Ik heb een keer een Elise-club deze training zien doen, en die gingen stuk voor stuk diverse malen achterstevoren.

SteV6
S4 Avant
markv
Beheerder
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef: Lukt jou dat bij de Speedster? Mijn spiegel aan de bestuurderskant kan absoluut niet ver genoeg naar buiten. In de buitenspiegel zie ik meer achter de auto dan naast :?
Nee, geen problemen mee. Als ik in m'n stoel zit, zie ik precies de auto niet. Beetje naar links hangen en je ziet de auto wel natuurlijk..
SteV6 schreef: Met de Seat Leons was dat stilstaan ook niet prettig. Bij alle wagens "sloeg het ESP op tilt". Door de hellingshoek van de kombaan schakelde het ESP zichzelf uit omdat de sensor doorgaf dat de auto over de kop zou gaan slaan ..... 'T is wel bizar dat je daar met 120 km/h niet hoeft te sturen in de bocht. Ik denk trouwens dat we ook niet veel harder mogen op de kombaan :( .
Ah, weer een goede reden om geen ESP te hebben :)

Zou wel jammer zijn als we niet boven de 120 mogen :(

Arno had ietsjes harder gehaald met z'n elise daar :D
SteV6 schreef: En spinnen dat gaat iedereen lukken :lol: . Ik heb een keer een Elise-club deze training zien doen, en die gingen stuk voor stuk diverse malen in de rondte.
Yup.. Das het nadeel met een middenmotor. Een van de redenen waarom ik die training nog een keer wil doen met de speedster. Ben vooral benieuwd naar de rotonde. Daar moet je wel een redelijk gevoel kunnen krijgen voor de balans van de auto.
En ik zou daar toch wel graag even willen proberen met left foot braking. Es kijken of je dan idd die balans mooi kunt houden en wijzigen.

Mark
C30-94@0.55bar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

AANMELDEN!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

De datum is zondag 24 april geworden.

De kosten zijn afhankelijk van het aantal deelnemers reken op ca € 165,- per auto.

Graag naam, adres en kenteken doorgeven op info@cabriokleding.nl
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Een aantal mensen van onderstaand lijstje heeft zich aangemeld, zouden de anderen dit ook willen doen? Graag naam, adres en kenteken mailen naar info@cabriokleding.nl.

1. Hendrik-Jan
2. Bebear
3. Martin
4. MarkV
5. Maik
6. Maarten
7. Piet
8. SteV6
9. Blue Speedster
10.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

@ Hendrik-Jan,

Mailtje is net weg, dus ik ben er zeker bij!

SteV6
S4 Avant
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik heb ook net gemaild, dus dat wordt driften en gummen in april!! :) :)

Wanneer moeten we betalen denk je Hendrik-Jan?

mzzl
Maikel
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Maikel,

Betalen maart/april, hiervan krijg je per mail bericht. Mochten er veel aanmeldingen komen dan gaat de prijs per auto naar beneden.

Dat gummen komt wel goed, er wordt rekening gehouden met Speedsters waarbij het doel is veilig en sportief (=hard) rijden. Dus geen truttige dingen.

HJ
Maik

Bericht door Maik »

Oke, bedankt Hendrik-Jan.

Ik weet hoe "truttig" ze zijn bij Prodrive..... niet echt dus :wink:
Zoals al eerder gezegd hebben Stephan (SteV6) en ik al met ons Seat-clubje daar een training gehad.

Ik heb er zin an!

gr.
M.
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Ik ken Prodrive via een bekende van mij. Hij heeft een 265pk sterke Donkervoort van 550kg. Reken maar dat hij echt het uiterste van zijn auto wilde leren kennen. :oops:
Het RDW circuit ligt naast het ANWB circuit in Lelystad. Het ANWB circuit is voor brave huisvaders, het RDW circuit is voor het echte werk. :wink:
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

De datum is verplaatst naar zondag 17 april. De mensen die zich reeds hebben aangemeld krijgen een e-mail hierover.

Aanmelden kan nog steeds! :lol:
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

Ik heb nog geen mail gehad, maar die zal vast nog komen.

Is die datum wel zeker ? Ik moet namelijk vluchten boeken omdat ik in Zweden werk. Het weekend van de 25 ste had ik al andere afspraken gemaakt omdat ik dan toch in NL zou zijn.

Met een extra vliegticket wordt het langzaam wel een prijzige cursus......

Ik kom de 17e toch, maar hoop wel dat die datum niet nog een keer verzet wordt....

Ik heb er nog steeds erg veel zin in !

Maarten
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Maarten,

Ik mail vanavond (zit nu op mijn werk en heb de adressen niet bij me). Ik ben wel even boos geworden op Prodrive. Hij had de oude datum nog niet gecontroleerd bij het RDW, deze keer wel dus de 17e is vast.

Het wordt in ieder geval een leuke en leerzame dag!

Groet,
HJ
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Tot op heden heb ik de volgende aanmeldingen binnen:
73-HF-HX
41-PH-VZ
05-HK-KZ
44-PJ-GN
42-PH-KJ
88-JB-PF
48-PD-VX
30-PJ-NJ
41-PJ-FK
24-HD-KK

Aanmelden kan nog steeds.

Groeten,
HJ
Maik

Bericht door Maik »

Kan er ook iemand meedoen met een iets andere auto dan een speedster, maar wel met dezelfde insteek (laag gewicht, geen luxe, grote motor...)? :wink:

Ik kan mijn collega vragen die onderstaande auto heeft, een VM77.

Ik kan mij voorstellen dat het misschien niet helemaal het idee is om er ook andere auto's bij toe te laten, of dat er straks bijvoorbeeld net een groep door hem vol zit en dat er daardoor een late speedster aanmelder net naast het net vist. Als er enige twijfel is dan zal ik hem niet vragen of hij interesse heeft.

Ik hoor het wel.

gr.
Maikel
Bijlagen
Are we having fun yet_smalll.JPG
Are we having fun yet_smalll.JPG (59.96 KiB) 2228 keer bekeken
Afbeelding
Plaats reactie