Oei, dat wordt ruzieHendrik-Jan schreef: De basis van goed én veilig autorijden (10 minuten)
De juiste zithouding en een spiegelafstelling zonder dode hoek zijn essentieel om met goed gevolg aan alle onderdelen deel te kunnen nemen. Daarom legt elke instructeur bij elke groep vóór aanvang van het eerste trainingsonderdeel deze zaken individueel aan elke deelnemer uit. Ook een praktische stuurmethode wordt hier uitgelegd.

De spiegelafstelling is trouwens wel erg prettig. In het begin even wennen, maar hij werkt wel goed.
Stoelafstelling is ook nuttig, alleen bij de speedster niet erg van toepassing lijkt me. Leuning hoek enzo zijn niet echt te verstellen

Hoop ik dat we die dag wel even gas mogen geven..Hendrik-Jan schreef: 1. Kombaan rijden (20 minuten):
Een spectaculair onderdeel vormt keer op keer het rijden over de kombaan. Gedurende een aantal ronden kunnen de mensen ervaren hoe het is om net als in de NASCAR of Indy 500 door een 60 graden verkante bocht te rijden.
Het engste daar vond ik toen ik er met m'n starlet ben geweest en bovenin de kombocht stil moest staan. Das een stuk enger dan er met 150 doorheen gaan.
Hmm, volgens mij wordt dit gegarandeerd spinnenHendrik-Jan schreef: 2. Bochtentechnieken en driften op nat asfalt (100 minuten)
Op de speciale handling course worden normaal gesproken de auto’s getest door de autoindustrie.
Wij gebruiken dit deel van de baan speciaal om u bochtentechnieken en het driften onder de knie te brengen. De kunst is om de ideale lijn te leren rijden, waardoor je al snel op de grens kunt rijden. De meest spectaculaire vorm van car control is het driften. U rijdt dan in feite over de limiet van de auto, maar weet zo dwars mogelijk het parcours te driften. Van de ene bocht in de andere, op lage en hoge snelheid, volgend jaar doet u absoluut mee in de finale van de driftchallenge!

Ja, DIE is coolHendrik-Jan schreef: 3. De dynamische epoxy cirkel (55 minuten)
Op een grote ronde asfaltvlakte voorzien van een epoxy glijvlak kunt u op een zeer veilige manier de grenzen van de grip van de auto leren herkennen. Hoe reageert uw eigen auto op het moment dat een bocht te snel wordt ingestuurd, en hoe reageert deze op een heftige stuur- of gaslos reactie in een bocht. Na het herkennen wordt u geleerd om onder- en overstuur slip situaties op te vangen, of juist vast te houden. We rijden de rotonde zowel linksom als rechtsom. De nadruk zal liggen op de car control: driften vormt dus een belangrijk onderdeel van deze oefening.

Mark