In eerste instantie in een gebruikte. Rijdt toch een stuk anders dan de (standaard) Speedster. Stuurt veel direkter, geen rembekrachtiging (oef, even wennen...) en is toch sneller dan de Speedster. Elise (lijkt) binnenin ruimer, waarschijnlijk omdat de deuren "dunner" zijn en dashboard lager is. Elise schakeld verrassend licht, alleen wat meer geluid uit de aandrijflijn/versnellingsbak. Dashboard en deuren waren mooi bekleed met Alcantara. Mooi stuurtje zonder de klapzak.
De Elise ziet er kwalitatief in interieur beter uit als de Speedster.
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in een nieuwe 111R met touring pack. Deze Elise heeft 192pk en een 6 versnellingsbak. Deze Elise rijdt geweldig... Auto schakeld nog beter en door de 6 versnellingsbak altijd juiste toerental/vermogen. Deze Elise houd rekening met motortemp en dan het hierbij behoorende toerental, dus met koude motor is het max. toeren begrensd op 5000 rpm. Bij warme motor is max toerental 8100rpm en als men de laatste (ik dacht) 5 min. het gaspedaal tussen de 75 en 100% heeft gehad dan wordt het toerental verhoogd naar 8500 rpm

Deze Elise stuurd messcherp en is toch comfortabel en is superstil binnenin. Ik weet alleen niet of ik een Touring Pack zou kiezen. Pack kost €3857,- en daar krijg je voor: Elektrische ramen, bagagenet, geluidsisolatie, Leer of alcantara ,volledige vloerbedekking, verstralers, geïsoleerde softtop en een geavanceerde Blaupunkt radio.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat...... eerst nog verder verdiepen in een gebruikte, want zit toch een hoop euries verschil tussen.
Groet Erwin