Dat klinkt zeker interessant. Het zou mooi zijn als het een 4-2-1 is. Door het vervallen van de pre-cat zal je idd wel wat pk's winst halen in het boven gebied, maar wat ik vooral interessant vind is wat ze in het midden gebied halen, want daar zou je met een 4-2-1 punten moeten scoren op deze motor.
Het probleem is (net als bij de vtec's in de Elise), hoe laat je de pijpen lopen. Een goede 4-2-1 moet beginnen met primaries van ongeveer 70cm en secondaries van ongeveer 50cm. Dat betekend al dat je op een complete afstand van 1.2 meter zit, waarbij de eerste 70cm wel 4 pijpen zijn die ALLEMAAL even lang moeten zijn. Dat is meestal nogal een gekronkel.
Daarbij wordt dan verder nog belangrijk dat ze bij de bochten zorgen dat de radius van de pijp hetzelfde blijft (was een speciale naam voor die manier van buigen die me even ontschoten is). En het mooist is natuurlijk pijpen uit 1 deel en niet uit losse stukjes. Dat laatste kan natuurlijk wel, maar kost veel las tijd wil je het goed doen..
Naja, kortom, ik ben benieuwd!

More info!!
Mark