Exmantaa schreef:aboellaard schreef:Lijkt me wel veel werk. Wel eens gedaan? Ook omdat je twee variabelen hebt, de INT en de EXH centerline. In ieder geval zit het met rond de 110 graden LSA met de overlap wel goed. De curves kruisen elkaar ongeveer bij 0.6 mm klepopening. Voor een SC met behoorlijke druk wel OK schijnt het.
Rob helpt je wel ff om de optimale nokkenastiming te vinden. Die is er ondertussen aardig los op, haha.
(Tip van Rob; als je nokprofiel gewoon niet klopt dan kun je verdraaien tot st'juttemis, maar knap lopen gaat het nooit...)
Verkeerd nokprofiel.. Tja,
In het kort: ZZP levert geen compcamps meer en de profielen van hun stage 2 zijn compleet anders. ZZP zegt dat ze hetzelfde zijn, wat niet waar is (zelf met micrometer nagemeten) teruggestuurd en ZZP beweert dat ze goed zijn. Mijn en Frank zijn motor lopen voor geen meter met de 'nieuwe' ZZP stage2.
Een setje ZZP compcams stage2 er in en het loopt weer prima.
Ik zal het er maar niet over hebben wat ik allemaal geprobeerd hebt om een setje (verkeerd/anders geslepen) stg2 ZZP cams toch werkend te krijgen in mijn motor, maar het verdraaien binnen de slotspeling (uiterste waarde, dus 4 mogelijkheden met 2 nokkenassen) heb ik geprobeerd en heeft een klein beetje invloed op stationair, acceleratie, topvermogen.