Eerste kilometers zitten erop. 100 Km gereden met inloopolie, daarna filter en olie vervangen en net nog eens 50 km of zo met Mobil 1. Nog voorzichtig aan gedaan, maar toch wel een aantal keren goed gas gegeven. Indrukken:
- De BOV's maken een hoop herrie. Bij gewoon rijden wordt er nogal wat lucht afgeblazen en is het geluid van de BOV's overheersend. Dus daar moet wel iets aan gedaan worden. Zat te denken om die overbodige lucht richting uitlaat te leiden. Gewoon om wat koeling te hebben daar. Lijkt me geen goed plan om die lucht terug het inlaatkanaal in te sturen, wat ik eerst van plan was. Die lucht is toch altijd warmer dan de buitenlucht
- Opbouw van vermogen is duidelijk meer richting turbo. In de onderste regionen gebeurd er wel wat, maar minder dan bij een Eaton. Boven de 3-3,5K toeren begint het feest. En dat houdt niet op bij 7,5K zo te voelen. Voelbaar meer vermogen dan met de Eaton, maar hoeveel is moeilijk te zeggen. Vermogensmeting komt nog wel
- Ik ben niet echt blij met het 'expansievat' van de chargecooler. Is zo'n klein chinees ding met als enige voordeel dat het compact genoeg is om waar dan ook te monteren. Maar wat een onding. In dat circuit moet dus nog een echt expansievat komen. Dat wordt zoeken, want het moet klein genoeg zijn om ergens dicht bij het motor KV expansievat te passen. Met dat onding dat er nu in zit krijg ik de lucht er ook niet uit. Dus de eerste keren maar zonder de WP aan gereden, maar dat is niet zo'n goed idee. Op de log te zien dat de inlaat lucht na een tijdje tot een graad of 70 opwarmt
- Koppeling werkt prima. Weet ik ook hoe dat moet
- Uitlaat lijkt wel lekker te klinken. Bij hogere toeren krijg je d'r zo'n grauw in, alsof de motor van zich af gaat bijten. Maar hoe het buiten de auto klinkt en hoeveel herrie die maakt, geen idee. Ik heb er een extra bung op om temperatuur of backpressure te meten. Komt ook nog wel
Kwam er gisteren achter dat de APK keuring voor 23 Juli moet plaatsvinden. Ik had de hele tijd in gedachten dat de uiterlijke datum 23 Juli was en wilde eigenlijk morgen naar een 'zonder afspraak' APK garage. Niet dus. Dus toch maar geschorst. Heb ik ook tijd om wat dingen te doen. Expansievat CC circuit, TCS doormeten en koppelpedaal schakelaar installeren, CC waterpomp z'n eigen relais geven en schakelen op motor aan. En kleine dingetjes als de achterklep, bodemplaat en diffusor monteren (en mogelijk wat kleine

aanpassingen doen her en der)