Ondertussen ergens op de Veluwe
- S. Gonzales
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1924
- Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
- Locatie: Noord Holland
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Lekker hoor!
Het zou mooi zijn wanneer je in de 1e, 2e (en 3e ?) versnelling max. 50%of 80% vermogen zou kunnen programmeren.
Mijn Kawasaki ZX10R had dat standaard om te voorkomen dat je 'opsteeg'. Dat was er met een electronisch kastje juist weer uit te halen, evenals de begrenzing op 299 km p/u. Misschien heeft Peter daar in de toekomst een oplossing voor?
Je TCS inbouwen krijgt dus prio.
Het zou mooi zijn wanneer je in de 1e, 2e (en 3e ?) versnelling max. 50%of 80% vermogen zou kunnen programmeren.
Mijn Kawasaki ZX10R had dat standaard om te voorkomen dat je 'opsteeg'. Dat was er met een electronisch kastje juist weer uit te halen, evenals de begrenzing op 299 km p/u. Misschien heeft Peter daar in de toekomst een oplossing voor?
Je TCS inbouwen krijgt dus prio.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Traction control is wel een beetje must bij zo'n oplopende koppelcurve...
Wat ik hoor van Rotrex builds is dat ze 'm met kleine poelies relatief snel optoeren, om 'm dan bovenin met een restrictor in de Rotrex inlaat wat af te vlakken. Ander knal je 'm dus steeds hard de toerenbegrenzer in.
(Hoeveel boostdruk rij je nu maximaal. of post/mail ff de logging)
Edit; Ik had vroeger een A Manta met C20LET turbo blok erin en ooit eens net zo'n oplopende koppelcurve toen de wastegate kuren had. Alsof je een straalmotor erin had; onderin niet thuis en met de toeren kreeg je steeds meer power.
Wat ik hoor van Rotrex builds is dat ze 'm met kleine poelies relatief snel optoeren, om 'm dan bovenin met een restrictor in de Rotrex inlaat wat af te vlakken. Ander knal je 'm dus steeds hard de toerenbegrenzer in.
(Hoeveel boostdruk rij je nu maximaal. of post/mail ff de logging)
Edit; Ik had vroeger een A Manta met C20LET turbo blok erin en ooit eens net zo'n oplopende koppelcurve toen de wastegate kuren had. Alsof je een straalmotor erin had; onderin niet thuis en met de toeren kreeg je steeds meer power.
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
TCS is al aangesloten. Ik heb zelfs het door Arno opgemerkte kroonsteentje vervangen door een centraal aardpunt Is dus een kwestie van een stekkertje in de TCS steken. Heb ik nog niet gedaan, omdat ik niet teveel tegelijk wilde doen. En ik wil eerst even de TCS unit updaten met de nieuwste firmware. Schijn dat de oude, die er bij mij inzit, wat hardhandig kan ingrijpen. En dat kan weer vervelend zijn voor de Rotrex. Heb ik wel gelijk launch control, altijd handig bij inparkeren.
Moet inderdaad snel even wat loggen. Als ik wat tijd kan vinden dan. Die power measurement moest gewoon even. Zo'n koppelcurve was natuurlijk wel te verwachten met een centrifugale compressor: alle nadelen van een turbo en een compressor gecombineerd. Maar om er een restrictor in te duwen is ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik heb er ook nog een shift light in zitten, moet ik daar maar eens op gaan letten.
Moet inderdaad snel even wat loggen. Als ik wat tijd kan vinden dan. Die power measurement moest gewoon even. Zo'n koppelcurve was natuurlijk wel te verwachten met een centrifugale compressor: alle nadelen van een turbo en een compressor gecombineerd. Maar om er een restrictor in te duwen is ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik heb er ook nog een shift light in zitten, moet ik daar maar eens op gaan letten.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Ik ben erg benieuwd naar je boost pressure daar boven de 6800 rpm.
Maar erg mooi dat je set-up na al dat werk nu rijdt. Weer eens wat anders op de weg. (En die curve lijkt nog best aardig op je theoretische verhaal vanuit het begin hier.)
Edit Rotrex restrictor; Google vond dit nog => https://www.verboom.net/projects/speeds ... index.html
Lijkt me toch prettig om de grote drukpieken iets te temperen, want ik lees nogal eens wat over gebroken Rotrex asjes...
Maar erg mooi dat je set-up na al dat werk nu rijdt. Weer eens wat anders op de weg. (En die curve lijkt nog best aardig op je theoretische verhaal vanuit het begin hier.)
Edit Rotrex restrictor; Google vond dit nog => https://www.verboom.net/projects/speeds ... index.html
Lijkt me toch prettig om de grote drukpieken iets te temperen, want ik lees nogal eens wat over gebroken Rotrex asjes...
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7345
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Een kiekje van de motorruimte met clam erop ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Ie, hoe oem het er nog uitziet.
Ie, hoe oem het er nog uitziet.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Ik zie een langere bak eind-overbrenging en kortere 3-4-5 tandwieltjes in de toekomst..
Mooi dat het voor de 'eerste versie' zo goed al werkt zonder rookwolken en gekke dingen
Ja, het gesis en geblaas van de rotrex kan wel irritant zijn op de langere termijn vooral omdat het bij rustig rijden/deellast juist zo aanwezig is. Afvoeren met een buis naar de uitlaat-ruimte of retour aansluiten op de inlaat achter het filterhuis maakt het wel onhoorbaar. Geblazen diffuser??
Bye, Arno.
Mooi dat het voor de 'eerste versie' zo goed al werkt zonder rookwolken en gekke dingen
Ja, het gesis en geblaas van de rotrex kan wel irritant zijn op de langere termijn vooral omdat het bij rustig rijden/deellast juist zo aanwezig is. Afvoeren met een buis naar de uitlaat-ruimte of retour aansluiten op de inlaat achter het filterhuis maakt het wel onhoorbaar. Geblazen diffuser??
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
OK
Niet helemaal OEM meer
Het uitstekende gedeelte van de uitlaat. Daar zit normaal al een gat in de diffuser, maar dat moet wat groter. De bocht steekt niet onder het vlak van de onderplaat uit. Dat is wel iets waar ik op gelet heb.
En toch nog even het centrale aardepunt van de TCS. Een kroonsteentje kan natuurlijk niet Het plastic van de hoedeplank heb ik zover dat het aardig past. Wat er van over was dan. Maar dat gaat er pas weer op als ik klaar ben. Dus rond 2029 schat ik
Niet helemaal OEM meer
Het uitstekende gedeelte van de uitlaat. Daar zit normaal al een gat in de diffuser, maar dat moet wat groter. De bocht steekt niet onder het vlak van de onderplaat uit. Dat is wel iets waar ik op gelet heb.
En toch nog even het centrale aardepunt van de TCS. Een kroonsteentje kan natuurlijk niet Het plastic van de hoedeplank heb ik zover dat het aardig past. Wat er van over was dan. Maar dat gaat er pas weer op als ik klaar ben. Dus rond 2029 schat ik
- RollatorGT
- Actief lid
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 29 mei 2016 21:52
- Locatie: Biddinghuizen (Flevoland)
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Goed bezig geweest Alex, gefeliciteerd met het resultaat.
De komende maanden nog even "finetunen" en volgen jaar knallen op Zandvoort.
Sponsering door een lokaal garagebedrijf lijkt mij een reële optie.
De komende maanden nog even "finetunen" en volgen jaar knallen op Zandvoort.
Sponsering door een lokaal garagebedrijf lijkt mij een reële optie.
- Bijlagen
-
- minicars.jpg (11.73 KiB) 2087 keer bekeken
- aboellaard
- Mega lid
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
- Locatie: Emst
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Keek vandaag nog even in de measurement tab van de fuel learning sessie. Die gaat tot 255KPa, dus zeg maar max 1.6 bar boost. In de banden van m'n racefiets zit 8 bar, dus dit stelt niets voorExmantaa schreef:Ik ben erg benieuwd naar je boost pressure daar boven de 6800 rpm.
Maar erg mooi dat je set-up na al dat werk nu rijdt. Weer eens wat anders op de weg. (En die curve lijkt nog best aardig op je theoretische verhaal vanuit het begin hier.)
Edit Rotrex restrictor; Google vond dit nog => https://www.verboom.net/projects/speeds ... index.html
Lijkt me toch prettig om de grote drukpieken iets te temperen, want ik lees nogal eens wat over gebroken Rotrex asjes...
Als die Rotrex er aan gaat, zien we dat dan wel weer. Ik heb m'n best gedaan binnen specs te blijven. Heb me er ook wel bij neergelegd dat ergens iets het gaat begeven. De echte test wordt natuurlijk wat trackdays rijden. Dat zit er dit jaar niet meer in denk ik, dus mooi wat tijd om alles in te rijden en er aan te wennen. En een of twee winter projectjes.
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Boost pressure verloop kun je aflezen als je even inzoomt onderin je powergrafiek.
Volgend jaar dan maar eens zien hoe het ding loopt op CPZ? We zijn allemaal erg benieuwd.
Volgend jaar dan maar eens zien hoe het ding loopt op CPZ? We zijn allemaal erg benieuwd.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
1.6 Bar of 0.6 Bar..... Lees je niet 160KPa??
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Manifold pressure in de ecu wordt gemeten in absolute druk. Dus Alex z'n 255KPa absolute MAP pressure is 155KPa boostdruk. => 1.6 bar.timmyboy55 schreef:1.6 Bar of 0.6 Bar..... Lees je niet 160KPa??
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7345
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Wat voor intake temp kun jij bereiken als je hem van jetje geeft Tim?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Ondertussen ergens op de Veluwe
Geen idee, Mijn IAT sensor geeft geen waarde.........Smiley schreef:Wat voor intake temp kun jij bereiken als je hem van jetje geeft Tim?