paul schreef:Wat betreft weinig rijden, ben je denk ik niet de enige bij de Speedsterclub
Mijn voorbereiding is gelijkaardig aan hoe ik vroeger mijn classic cars stockeerde.
Voor de winterstop neem ik volgende maatregelen (mijn Speedster staat wel in een droge verwarmde garage onder hoes)
- Totaal detailreiniging.
- Bescherming lak met was, alle leder met voedingscrème behandelen, alle aluminium beschermen met fijne olie.
- Benzinetank goed vol tanken (tegen mogelijke condensvorming in de tank)
- Ruitensproeier en koelvloeistof op maximum zetten.
- Verse olie & oliefilter (meestal synchroniseer ik de rest van mijn groot onderhoud met de winterstop, zoals verse remolie en koelvloeistof)
- Banden op iets hogere spanning (of soms zet ik hem op blokken)
- Iedere week verrol ik hem een halve meter om afvlakking van de banden te vermijden (tenzij hij op blokken staat natuurlijk

).
- Inspuiten cilinders met fijne olie.
- Af en toe de motor enkele slagen ronddraaien (niet starten).
- Batterij op druppellader.
- Ruitenwisser opklappen (tegen afvlakking rubber)
- Ramen niet volledig sluiten voor verluchting.
- Hardtop ligt er op maar niet vastgeschroefd (tegen afvlakking rubbers).
Dat is het zowat. En dan maar wachten tot het mooie seizoen terug begint
