Exmantaa schreef: 23 sep 2023 11:47
Lekker bezig.
(tip; maak tussen de boutgaten van die nu uitstekende clamdelen en de top motormounts even 2 tijdelijke steuntjes van een stukje metaalstrip. (soort lange L-vorm) Je zal de eerste niet zijn die er tijdens het sleutelen tegenaan leunt en daar een scheurtje maakt...

)
Goede tip, ga ik doen bedankt!
S. Gonzales schreef: 23 sep 2023 7:48
Leuk dat je dit project deelt met de liefhebbers
Tip: vergeet niet je brandstofslangen te verleggen zodat ze van ‘links’ komen en daardoor geen gevaar opleveren in het geval van een knappende aandrijfriem (van de supercharger).
Succes met de ombouw
Ja ik vind het ook leuk om projekten van andere te lezen.
Ik heb al veel geleerd op dit forum door projekten van andere door te nemen
Dat van die brandstofslang was ik inderdaad van plan .
Vorig jaar heb ik het kleppendeksel er af gehad met de clam er op, en toen was ik ook met die leidingen aan het worstelen.
Ik snap de funktie niet van die leidingen daar .
Ik heb de uitlaatpoorten aangepast aan het spruitstuk .
De diameter van het uitlaatspruitstuk aan de kop was een stuk groter dan de poorten in de cilinderkop.
Er moest rondom 1,5mm van de poorten van de kop af.
Ik heb de poort afgetekend aan de hand van de pakking.
(op de foto was het nog niet afgewerkt)
De inlaat poorten heb ik met rust gelaten. ik heb er te weinig kennis van om daar iets mee te doen .
Nu ben ik de kleppen aan het inschuren, een erg tijdrovend klusje.
Vorig jaar heb ik een motorfiets gedaan (een buell) die had maar 4 kleppen, toen was ik zo klaar
Nu zijn het er iets meer
Ondertussen ook de drijfstangen er uit gehaald, wat een verschil met de nieuwe zeg
Volgende week heb ik een weekje vrij genomen van het werk, dan kan ik er weer wat tijd aan besteden.