Lef en Durf

Algemene zaken omtrent onze auto.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:
jans schreef:Hi stephan
Hoe bedoel je ,oplossen met de RDW??
Als je vermogen met meer dan 40% toeneemt moet je de auto opnieuw voor goedkeuring aanbieden :evil:
jans schreef:Ongeveer 300 pk kost 6000 euro. Maar 320-330 4000 euro.
Hoe kan dat nu goedkoper zijn? Minder bewerkingen nodig door een grotere turbo ofzo? Verklaard wel de moeilijke rijdbaarheid ...

SteV6
Nee sorry schrijf foutje bedoel extra 4000! euro
En van dat RDV verhaal heb ik nog nooit gehoord. ze zullen denk ik wel nooit een opgevoerde auto ter keuring krijgen aangeboden.
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dus dat is dan 200 euri per extra pk boven de 300pk's :shock:

En het ergste is je kan ze, die pk's boven de 300, niet eens gebruiken onder de 160 km/h. Resulteerd alleen maar in wielspin ...

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

SteV6 schreef:Dus dat is dan 200 euri per extra pk boven de 300pk's :shock:

En het ergste is je kan ze, die pk's boven de 300, niet eens gebruiken onder de 160 km/h. Resulteerd alleen maar in wielspin ...

SteV6

Daarom wordt die laatste optie ook niet erg waarschijnlijk.
Heb ook ergens gelezen over een sper diif, weet jij daar meer van?
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Een sper diff lijkt mij zowiezo onmisbaar met 300pk of meer...
Beek kan je er vast wel meer over vertellen.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Ja, zal ze eens vragen, maar zal wel weer het nodige kosten :(
En daarna zit je natuurlijk weer met de aandrijving en wat nog meer.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:
jans schreef:Hi stephan
Hoe bedoel je ,oplossen met de RDW??
Als je vermogen met meer dan 40% toeneemt moet je de auto opnieuw voor goedkeuring aanbieden :evil:

Ja, die gasten van de RDW zijn ook niet dom. Als je dan 40% erbij hebt gekregen willen zij er ook wel even in rijden, want dan moet het toch wel leuk zijn :P

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

jans schreef:
SteV6 schreef:Dus dat is dan 200 euri per extra pk boven de 300pk's :shock:

En het ergste is je kan ze, die pk's boven de 300, niet eens gebruiken onder de 160 km/h. Resulteerd alleen maar in wielspin ...

SteV6

Daarom wordt die laatste optie ook niet erg waarschijnlijk.
Heb ook ergens gelezen over een sper diif, weet jij daar meer van?
Een limited slip diff lijkt me geen overbodige luxe als je zoveel vermogen erin gaat stoppen. Gok dat het anders toch wel erg lastig gaat worden om het vermogen op de weg te krijgen en de auto recht te houden. Krijg je last van afwisselend links en recht doorslaande achterwielen..

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:
jans schreef:
SteV6 schreef:Dus dat is dan 200 euri per extra pk boven de 300pk's :shock:

En het ergste is je kan ze, die pk's boven de 300, niet eens gebruiken onder de 160 km/h. Resulteerd alleen maar in wielspin ...

SteV6

Daarom wordt die laatste optie ook niet erg waarschijnlijk.
Heb ook ergens gelezen over een sper diif, weet jij daar meer van?
Een limited slip diff lijkt me geen overbodige luxe als je zoveel vermogen erin gaat stoppen. Gok dat het anders toch wel erg lastig gaat worden om het vermogen op de weg te krijgen en de auto recht te houden. Krijg je last van afwisselend links en recht doorslaande achterwielen..

Mark
Goede morgen

Dat probleem heb ik nu al een beetje ,bij ongeveer 120 km in de derde versnelling ,mn een flauwe bocht slippende wielen .
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1542
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Hi,
jans schreef: Goede morgen

Dat probleem heb ik nu al een beetje ,bij ongeveer 120 km in de derde versnelling ,mn een flauwe bocht slippende wielen .
Klinkt dat een LSD dan toch wel een goede optie gaat zijn voor jouw auto...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Jans,

Kijk er niet gek van op, dat als je een LSD laat plaatsen je nog meer "last" zal krijgen van een overstuurreactie in bochten. Nu is het meestal alleen het binnenste achterwiel dat doorslaat/slipt. Straks zal het LSD meer vermogen naar het buitenste wiel sturen, waardoor deze ook eerder aan de adhesiegrens komt --> overstuur. Gelukkig is het driften door een LSD wel veel beter onder controle te houden. De Speedster zal dus nog eerder in overstuur gaan bij dezelfde gaspedaalstand dan zonder, maar de beweging is veel beter beheersbaar!

Zoals Mark ook al schreef, is met name in rechte lijn het schaatsen of kwispelen van de achteras een stuk minder. Niet een, maar beide wielen zullen evenveel doorslippen, waardoor je meer controle hebt over de hoeveelheid vermogen die je op de weg kan krijgen. Dus geen onregelmatige rubberstrepen meer links of rechts, maar 2 mooie zwarte strepen op het asfalt :lol:

En een bijkomend voordeel van LSD is dat je licht gaat horen, geluid gaat zien en dat je denkt dat je kan vliegen :wink:

SteV6

Edit:

Ik heb nog even een kijkje genomen bij de Britten. Recent is er weinig geschreven over LSD's. Zelfs de AmD stage 5 voor de Turbo, met een geschat vermogen van 310 pk krijgt niet "standaard" een LSD mee.

Bij het volgende project hebben ze er wel een geplaatst, met volgens de eigenaar 15% winst in accelaratietijd door het LSD:
http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... l=lsd&st=0
S4 Avant
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Een nieuw topic op www.vx220.org.uk over een LSD:

http://www.vx220.org.uk/forums/index.ph ... 9e3bc37f57

Ricky2772 heeft een Quaife (bekend geworden door de Focus RS) besteld.

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie