Afgelopen maanden maar weer eens het stof van de speedster geblazen, het werd maar eens tijd voor de turbo ombouw.
Voor een Holset HX35 Twinscroll met 10cm housing gekozen omdat deze;
- (Theoretisch) op tijd wakker zou moeten zijn, zelfs op 1.6L blokken
- Ruimte over houdt voor meer in de toekomst.
- Goed te betalen is
Als ik het goed heb zou de standaard Z22SE/koppeling zo'n 250-280pk moeten kunnen hebben?
Ik heb nog een B207 blok liggen die mogelijk wat meer boost lust.
En de 44mm externe wastegate zou ook de mogelijkheid moeten bieden om met lage boost te rijden zonder boostcreep.
Ik ga beginnen met de kleinste 0,3bar veer
Luchtfilter komt direct op de turbo en ik zal zorgen dat hij kan ademen via de linker lucht inlaat
In progress; De buitenste 2 cilinders komen op 1 scroll, de binnenste op de andere;
Omdat Holsets een grote olie afvoer nodig hebben maar voor deze route gegaan;
Helaas weer wat meer aan het werk de komende tijd, to be continued
