Benzine lucht ;(

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
OpelLotus
Lid

Benzine lucht ;(

Bericht door OpelLotus »

Hallo allen,

Heb last van een benzine lucht, ruikbaar in de cabine, in ieder geval met open dak en ramen omhoog. En langs de auto is de geur het sterkst bij de opening van het linker-turbo-oor. Rond de (gesloten) tankdop ruik je ook wel wat. Boven een draaiende motor ruik ik niks, na net uitzetten ook niet echt langs de klep-roosters of oor rechts.

Na een rit is het in de garage soms ook te ruiken. Stond afgelopen week links omhoog gekrikt in de garage toen leek het wel weer erger.

Tot nu toe heb ik via de RA wielkuip wat omhoog gekeken naar de vulhals en omringen leidingen etc. Eigenlijk niks gezien. En van boven ook niet langs de rail en zichtbare leidingen etc.

Iemand nog een idee in welke richting ik kan zoeken, wellicht uit ervaring :wink:
Trotse eigenaar van de Ex-Gonzales Speedster :yes:
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Re: Benzine lucht ;(

Bericht door Smiley »

Ik denk dat je deze filter van het evap systeem ruikt.
Maar even geen idee hoe je dat kunt fixen.
evap.jpg
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
OpelLotus
Lid

Bericht door OpelLotus »

Hmm dat zou een gunstig scenario zijn! Wel bizar als je dat rijdend zo in de cabine zou ruiken?

Na wat searchen was ik bang dat het brandstoftank aansluitingen/klemmen/pakkingen o.i.d. kunnen zijn. Hoe kom je daar ooit bij in de buurt :bash:

Denk maar keer de LA wielkuip er weer uit en daar eens goed snuffen. Wil het wel zeker weten, niet echt lekker gevoel zo met die benzine lucht. Voor m’n gevoel was het eerder ook nooit zo merkbaar.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Smiley »

De slangen bij de brandstoftank is een extreme kloteklus. Achterkant eraf en dan nog babyhandje nodig.
Als je de onderplaat van de motor dropt, kun je bij het brandstoffilter met aansluitingen.
En met de stoelen/achterplaat eruit kun je het inspectieluikje van je brandstoftank lichten.

Maar de simpelste test is een een plastic zakje om die filter uit de eerdere afbeelding te doen.
Je klikt hem zo los uit het beugeltje waarmee ie tegen de firewall zit.(vanuit de motorruimte toegang)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
OpelLotus
Lid

Bericht door OpelLotus »

Nou vandaag aan de gang gegaan om het zakje om het evap filter te doen. Toch via de wielkuip want m’n catchcan filtertje en leiding daarvan zitten aan diezelfde slang vast dus via motorruimte ging niet.

Gelijk nog wat schijnen en de telefoon laten filmen, draaiende motor… zag ik hem druppen bij het brandstoffilter, eerdaags maar even de motorplaat eraf en verder inspecteren.
Plaats reactie