Zandvoort 2006

Aanstaande evenementen.
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Weekend mét hotel bij de Nordschleife :idea:is denk ik goedkoper.

Dat is nog eens een goed idee :D
Heeft alleen nog pet met nr:0672
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

In mijn geval moet ik ook nog bijna 400 km daar naar toe rijden,
niet dat ik daar een hekel aan heb, maar die bedragen willen erbij mij maar niet in.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Zeker ben ik daar nog mee bezig HJ. Dit mailtje zat vandaag in de inbox:
Advanced Driving School schreef:Goedemorgen Stephan,

Ontzettend bedankt voor jouw aanvraag.
Excuses dat we niet eerder hebben gereageerd maar wij zijn vorige week even uit de lucht geweest wat telefoon en internet betreft.
Zoals je misschien weet zijn ze het circuit aan het verbouwen, zie onze website, en hebben ze een kabel weten op te graven waar ook onze telefoon door heen gaat.

Wij gaan met jouw aanvraag aan de slag en jij hoort z.s.m. van ons.

Met vriendelijke groet,

Patrick C.B. Stam
Advanced Driving School
Dus binnenkort hopenlijk een alternatief, volledig toegespitst op circuitrijden!

SteV6
S4 Avant
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Volgens mij kunnen we van Nordschleife een apart evenement maken.
Zandvoort/Assen is om het te leren en Nordslchleife kan je daarna mooi doen. Kan je alles wat je geleerd hebt in praktijk brengen.
Lotus Elise S2
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Zo ongeveer zie ik het ook Hendrik-Jan, voor iedereen is er wel iets leuks te doen dan. Maar hou je een beetje in op de nordschleife de eerste 100 rondjes :lol:
Ik ben benieuwd naar wat Assen ons kan aanbieden. Voor mijzelf kan er niet genoeg circuitrijden inzitten, maar voor anderen is dat waarschijnlijk wel anders. Ik pas mij wel een beetje aan (niet teveel :P ).
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

heb zonet met Maaskant gebeld, betreft Assen.
Ik wordt deze week nog terug gebeld betreft de prijzen. Assen wordt momenteel geheel verbouwd , en in 3 delen verdeeld. Dat maakt het huren óók weet interessant. :!: De prijzen liggen in elk geval een stuk gunstiger dan Zantvoort. Heb ook uitgelegd wat we ongeveer wilden.
Stukje theorie-- mét instructeur rijden d.m.v. pilonnen . én s'middags vrij rijden.Dus achter in de week weet ik meer.
van dijk

Bericht door van dijk »

jans schreef:heb zonet met Maaskant gebeld, betreft Assen.
Ik wordt deze week nog terug gebeld betreft de prijzen. Assen wordt momenteel geheel verbouwd , en in 3 delen verdeeld. Dat maakt het huren óók weet interessant. :!: De prijzen liggen in elk geval een stuk gunstiger dan Zantvoort. Heb ook uitgelegd wat we ongeveer wilden.
Stukje theorie-- mét instructeur rijden d.m.v. pilonnen . én s'middags vrij rijden.Dus achter in de week weet ik meer.
Assen klinkt goed, kan Martin ook een keer uitslapen :wink:
Martin
Mega lid

Bericht door Martin »

van dijk schreef:
jans schreef:heb zonet met Maaskant gebeld, betreft Assen.
Assen klinkt goed, kan Martin ook een keer uitslapen :wink:
Helemaal mee eens :wink:

Gr, 8) Martin
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

van dijk schreef:Assen klinkt goed, kan Martin ook een keer uitslapen :wink:
Voor de mensen met 'luidruchtige' auto's alleen effe opletten. Circuit bij Assen heeft meestal heel erg strikte decibel limieten. Ik meen me te herinneren iets van 80dB of zo.

Dus even in de gaten houden als je een sportuitlaat/luchtfilter hebt. Misschien uit zien te vissen waar ze de metingen doen en daar van het gas gaan.

Meestal betekent overschrijding van de limiet ook directe uitsluiting van de baan.

Bye, Arno.
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Zou kunnen Arno. Maar sinds wanneer is dat :?: 2 jaar geleden met een Porsche 993 turbo gereden daar. die maakt bij 1500 rpm meer lawaai als mijn speedster volgas.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

80db :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Da's wel heel weinig Arno! :cry:
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Db's:
2.2.1 Hoe hard klinkt een decibel?

In de onderstaande tabel zijn voorbeelden gegeven van het geluidsniveau van diverse bronnen.

Bron: Oscar van Vlijmen http://home.hetnet.nl/~vanadovv
dB(A) Beleving Voorbeelden
0 Hoordrempel
10 Net hoorbaar Normale ademhaling, vallend blad
20 Radiostudio, boomblaadjes in de wind, fluisteren op 1.5 m
30 Erg stil Bibliotheek (30-40 dB), zacht gefluister op 5 m, opnamestudio
40 Huiskamer, slaapkamer, rustig kantoor, rustige woonbuurt, vogels bij zonsopkomst, zacht geroezemoes in een klas
50 Rustig Licht autoverkeer op 30 m, eigen kantoorkamer, regen, koelkast, in het bos
55 Koffiezetapparaat, elektrische tandenborstel (50-60 dB)
60 Indringend Airconditioning (50-75 dB), normale conversatie, wasmachine (50-75 dB), vaatwasser (55-70 dB), naaimachine, wasdroger, pianospel (60-70 dB), F16A straaljager op 6000 m hoogte (59 dB)
70 Storend bij telefoneren Verkeer op de snelweg, druk kantoor, elektrisch scheerapparaat (50-80 dB), stofzuiger (60-85 dB), geluid van hard staande TV, auto op 15 m, fortissimo zingen op 1 m afstand
75 Elektrische mixer, koffiemolen (70-80 dB), druk restaurant (70-85 dB), F16A straaljager op 3000 m hoogte (74 dB)
80 Hinderlijk Wekkeralarm op 0.7 m, haardroger (60-95 dB), rumoerig kantoor, zwaar verkeer (80-85 dB) op 15 m, toilet doorspoelen (75-85 dB), deurbel, rinkelende telefoon, fluitende ketel, gemotoriseerde maaimachine (65-95 dB), machinaal handgereedschap, pneumatisch gereedschap op 15 m, kamermuziekorkestje (75-85 dB), klassieke gitaar van dichtbij
85 Handzaag, mixer met ijs (83 dB), foodprocessor (80-90 dB), F16A straaljager op 1500 m hoogte, geluid van vliegtuig door de geluidsbarrière (80-89 dB)
90 Zeer hinderlijk, gehoorbeschadiging na 8 u Zware vrachtwagen op 15 m, bulldozer op 15 m, druk stadsverkeer, mixer (80-90 dB), tractor, vrachtwagen, schreeuwend praten, gejuich bij rustig sportevenement, gillend kind, passerende motorfiets, kleine luchtcompressor
95 Elektrische drilboor, op de snelweg rijden met open dak, viool (84-103 dB), fluitspel van dichtbij (85-111 dB), trombone van dichtbij (85-114 dB), F16A straaljager op 600 m hoogte
100 Zeer luid Zware vuilniswagen, naar vuurwerk kijken, metro (90-115 dB), machine in fabriek, klas in timmerschool, motorfiets (95-110 dB), sneeuwmobiel, danszaal, boom box, diesel vrachtwagen, ketelslager, grote luchtcompressor, pneumatische beitel, krachtig spuitend gaslek, versnellingsbak auto, in de auto op drukke snelweg, F16A straaljager op 300 m hoogte
105 Sneeuwblazer, helikopter op 30 m (100-105 dB), krachtige maaimachine, pauken, roffel op grote trom, F16A straaljager op 150 m hoogte (107 dB)
110 Extreem luid Heimachine, rockconcert (110-130 dB), schreeuwen in iemands oor, gillend huilende baby, speelgoed piepbeestje dicht tegen het oor, motorzaag, bladblazer, disco, drukke videospelhal, symfonieorkest gemiddeld niveau, onveilige walkman op zijn hardst (112 dB), op een sneeuwmobiel rijden, zandstralen, hard spelende radio of hifi, F16A straaljager op 90 m hoogte
115 Krijsende metrowielen
120 Luidste menselijke stem, autoclaxon op 1 m, startend vliegtuig op 70 m, klinkhamer, kettingzaag (120-125 dB), hameren op een spijker, pneumatische boor (100-120 dB), zware machine, sirene van ambulance, voetbal in het stadion (117 dB), klas met schreeuwende kinderen
125 Hifi in de auto (normale installatie), piek van symfonieorkest (120-137 dB)
130 Donderslag (120-130 dB), pneumatische hamer, zeer krachtige boormachine, luchtalarm, slagwerksectie van orkest, stock-car race, grote ventilator van 100000 kuub/u
135 Pijngrens volgens andere bron Sommige luide speelgoedpiepbeestjes
140 Pijngrens Luchtalarmsirene van dichtbij, vliegtuigen op vliegdekschip, propellervliegtuig van dichtbij, straalvliegtuig op 300 m (135-145 dB)
150 Permanente gehoorschade volgens andere bron Startend straalvliegtuig van dichtbij, artillerie op 150 m, voetzoeker, knallen van een ballon (157 dB), piek van rockconcert of normaal niveau nabij de luidsprekers
160 Ramjet van dichtbij, vuurwerk op 1.5 m, geweerschot (163 dB), pistoolschot (166 dB)
170 Schot van krachtig hagelgeweer
180 Onherstelbare gehoorschade Raketlanceerplatform
194 Saturnusraket (geluidsdruk is 1 atmosfeer)
Lotus Elise S2
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

jans schreef:Zou kunnen Arno. Maar sinds wanneer is dat
Geen idee, maar bij trackdays aldaar wordt het altijd vermeld met de melding dat ze erg strikt zijn. (Bijv. Vijverberg Trofee)

Oh.. Ik lieg trouwens.. Het is 85 Dba.

Staat ook nog op http://www.raceschool.nl/index.php?content=vrijrijden

Nog steeds niet veel decibellen, maar waarschijnlijk gemeten vanaf de zijkant van de baan. Daar kan de 'openheid' van de baan in Assen wel een stuk helpen om reflecties etc. te voorkomen.

Toch even opletten als je een luidruchtge auto hebt. Misschien op de uitlaat nog een extra demper zetten of kromme eindpijpjes die weg van de microfoon(s) zijn gericht.

Er zullen zoals bij de meeste circuits ook een beperkt aantal 'luide' dagen zijn, maar die verbruiken ze niet graag.

Bye, Arno.
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Je kan het in Assen heel makkelijk zien waar ze meten, ze geven het zelfs zelf aan als je er om vraagt... Geen enkel probleem :P
SteV6

Bericht door SteV6 »

Advanced Driving School schreef:Betreft: ADS-Opel Speedster circuitdag.

Geachte heer SteV6,

Hartelijk dank voor uw aanvraag. Bijgaand treft u ons voorstel voor het organiseren van de Opel Speedster circuitdag. Deze dag zal exclusief voor uw clubleden worden georganiseerd en zal dan ook geheel in het teken staan van de Opel Speedster.

Inhoud van de circuitdag.

De gasten worden tussen 9:30 en 10:00 uur ontvangen in het restaurant op het TT Circuit.

De kernpunten van het praktische gedeelte zijn:

 Speed Slalom
 Overstuur training
 Bochtentechniek
 Ideale lijn rijden
 Vrij rijden

Hoe wordt de training gegeven

Om 10:00 uur start ADS het programma. Er wordt gereden met eigen auto. De deelnemers volgen een afwisselend programma van speedslalom tot het vrij rijden op het circuit. In de ochtend beginnen we met opfris oefeningen om zo de wagenbeheersing optimaal te hebben voor de middag.
De gehele dag zal het paddockrestaurant geopend zijn, zodat iedereen tussen de middag een lunch naar behoefte kan nuttigen. Ook kan ADS in overleg voor een lunchbuffet zorgen.
Het programma wordt om +/- 17:00 uur door ADS afgesloten.

Slalom wedstrijd

Er vindt een snelle slalom plaats, zodat een ieder kan laten zien hoe het met zijn of haar stuurmanskunst staat.
Denk erom: hier worden de prijzen verdeeld !!

Anti-Slippen

Het corrigeren van overstuur is de kern van deze oefening. Stap voor stap wordt geleerd om een slippende auto weer in het gareel te krijgen. Deze oefening wordt gedaan bij lage snelheid op een gladde slipbaan.

Bochtentechniek/Circuittraining

Onjuist ingeschatte bochten kunnen leiden tot gevaarlijke situaties. Het rijden van de ideale lijn, optimale rempunten en voertuigbeheersing in bochten zijn de kern van deze oefening. Ook het snelheidsaspect komt aan bod tijdens deze oefening, uiteraard op veilige wijze. Op inschatting van onze instructeurs zal er bepaald worden of men vaardig genoeg is voor het vrij rijden dat einde van de middag gaat plaats vinden.

Locatie en datum

ADS kan dit clubevenement voor u verzorgen op het TT Circuit in Assen.
Het TT Circuit staat bekend om zijn gastvrijheid.
De training zal worden uitgevoerd op de Zuidlus Zuid en op de paddock van het Circuit.
Deze locatie is uitermate geschikt om op een veilige manier rijvaardigheidstrainingen uit te voeren.
In overleg kan ADS bij het Circuit een datum in optie nemen om dit programma voor u te verzorgen.

Veiligheid

Veiligheid staat voorop bij ADS. Om dit te garanderen maakt ADS uitsluitend gebruik van ervaren instructeurs die hun sporen hebben verdiend op het gebied van verkeersveiligheid trainingen enerzijds en race-en rallyopleidingen anderzijds.

Wat zijn de kosten

Bij 18 deelnemers: E 284,30 per persoon

Bij 24 deelnemers: E 230,55 per persoon

Bij 30 deelnemers: E 198,30 per persoon

Dit is inclusief BTW, maar zonder catering.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Advanced Driving School
Het programma is dus wel duurder dan op Zandvoort. Ook zullen er nog een aantal zaken/details met ADS doorgespoken. Zo weet ik bijvoorbeeld nog niet hoe het zit met een verzekering, hoeveel tijd besteed wordt aan welke onderdelen en hoe veel tijd beschikbaar is voor vrij rijden.

Laat maar even horen wat jullie hier van vinden, zodat we kunnen gaan kiezen.

SteV6
S4 Avant
Plaats reactie