IN DE REGEN WASSEN!!!!!!
Dan heb je misschien geen kalk maar wel ZUUR
Als ik dit hier allemaal lees, denk ik dat ik maar één waardige concurrent heb, en dat is nl Martin...
Maar ik doe nog zotter.. heu beter!
1. Wasbeurt met een ultrazachte 100% natuurlijke spons en hééééééééééél veel zacht kraantjeswater (en een scheutje Skincare van Nivea

) zodat de micro-zanddeeltjes niet gaan schuren... (Anders heb je krasjes, hierdoor glijdt de lucht minder goed, verhoog je de CX of CW waarde en ook je verbruik...) Vergeet niet onder de deuren, onder de kap e.d.... Anders zullen ze nog eens lachen daar in de Speedsterclub met je "gewassen" autootje

.. En GEEN Kärcher ofzo gebruiken, dat helpt je kas naar de kl...
2. Volledig afdrogen met een zeemvel van uitstekende kwaliteit...en zeer regelmatig spoelen!
3. Een extra waslaagje met SUPER DETAILER van AUTOGLYM... men gebruike hier "watjes" voor...
4. Nu is alleen het koetswerk schoon (NL) proper (B)...
5. Wagen opblokken en wielen eraf... Ha ja, zo snel ben j'er niet vanaf hé?
De binnenspatborden zijn nog vuil!

Dus wassen, drogen en mooi blinkend maken met SILLICONE spray... Alle vijsjes nog goed? Anders snel vervangen met nieuwe...
6. Nu kan je ook de velgen eens een beurt geven, niet alleen de buitenkant zoals de knoeiers

doen maar ook de BINNENZIJDE!!! Als die hier en daar wat vlekjes vertonen gaan we dat snel even wegwerken met SUPERCLEANER alvorens het even te herspuiten met ALUWHEELS paint...
De banden smeren we in met EXTREME TYRE GEL.... Het is "NOT DONE" om voze banden te hebben, daar is IEDEREEN het toch mee eens niet?

De wielnaven nog altijd mooi zwart? of toch even herspuiten met HIGH TEMP zwart mat? Oh ja, de remklauwen....
7. Hola... de ophanging en het chassis! Opletten hier, dat geanodiseer of hoe noem je dat is maar een héél fijn laagje, dus niet met staalwol maar even met water al het vuil eraf, en weer wat SILLICONE op sprayen zodat het mooi blijft... (de volgende keer zal er enkel wat stof op zitten, maar dat gaat er zo weer af, anders is het "ingevreten"! Zeker nu met al dat zout op de wegen, maar ik kom toch niet buiten nu

)
8. Nu kunnen de wielen er weer op... en gaan we de ruiten reinigen... Binnen en buiten en (zonder "vegen" in AUB....) Ook in de hoekjes waar je moeilijk aankan, en ook die achterruit.... Spiegels niet vergeten? Echt niet?
9. Zetels eruit en de binnenplaten reinigen (Ha ja, wat dacht je? Zo eens even met de stofzuiger erdoor en klaar of wat? "Met zo'n mannen naar de oorlog...

) De bodemplaten zullen we wel een andere keer doen...
10. Leder van de zetels inpappen met HYDE FOOD ofzo.. Even laten trekken enzo... en terug monteren! En niet van rap rap "t zal wel goed zijn"!
11. En nu moet je je afvragen hoe je kan gaan rijden zonder dat er van die onnozele vliegskes op je wagen een pijnlijke dood sterven en heel je kuiswerk naar nul herleiden... (Binnen blijven!!!!

) Als je naar een Speedster-meeting moet gaan, neem dan je dagelijkse wagen en een foto van je Speedster mee... (Woaw, dat is nogal eens een tof clublid!!!!

)
12. Zijn alle niveau's OK? Ruitensproeier lekker vol, motorolie OK (even proeven... Mja... Das schmeckt! Catastrol is best!), bandenspanning correct (frisse lucht?) Even WD40 op boîte, blok enzo sprayen... dan blijft alles goed!
13. De koplampen wat vochtig? Hier gaan we preventief te werk... Een klein zakje SILLICAGEL in doen, terug sluiten (let op dat het er niet invalt anders ben je gekl... en moeten ze de oven in om ze uit elkaar te prullen (2 uur à 200°C en je hebt "Phares Spidstère op een bedje van Joint de Culasse à la sauce Catastrol") Een nachtje zijn werk laten doen, er weer uit halen en snel weer sluiten (ideaal bij "droog" weer doen).
Zo, dat was even in grote lijnen de "KLEINE WEKELIJKSE WASBEURT"...
Dit is natuurlijk een zeer beknopte samenvatting en zeker voor verbetering vatbaar.
WINK WINK HE?
"Sèg manneke.. n'en ottoo da dient veur te rije ze..."
Ja meneer, maar ne poetsdoek om te poetsen...