Wie is de grootste poetser?

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.

Wie is de grootste poetser?

Peiling eindigde op 22 dec 2005 18:49

piet
1
5%
markv
0
Geen stemmen
Hendrik-Jan
0
Geen stemmen
Jans
2
10%
Marcel
1
5%
Maik
1
5%
SteV6
0
Geen stemmen
Stef666
0
Geen stemmen
Martin
1
5%
van dijk
1
5%
Speedster
1
5%
linne150
2
10%
stevenflappy
0
Geen stemmen
Pipo
4
19%
Dutch Boy
0
Geen stemmen
Maarten
0
Geen stemmen
Damnedt
0
Geen stemmen
Pascal
0
Geen stemmen
Flaminiasupersport
5
24%
Hij staat er niet bij
2
10%

Totaal aantal stemmen: 21

Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

@Jans

Dat is helemaal het toppunt van decadentie je auto laten wassen door je tuner. :shock:
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

jans schreef:Waarom ze op mij stemmen , is me niet helemaal duidelijk :shock:
Heb de speedster nu ongeveer 10 maand, en hooguit zelf 5 keer gewassen.Die andere 10 keer heeft Vmax hem gewassen.Dat moest ook wel, want hij kon amper nog zien dat het een speedster was. 8)
Jans heb niet op jou gestemd maar je eigen vrouw vertelde mij dat je voor een meeting in Duitsland je auto in de regen had staan wassen :oops: ...... Misschien daarom...
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

rijden?

Bericht door Dutch Boy »

Is de 'T' niet uitsluitend bedoeld om er in te rijden :?:

Net nog een ritje gemaakt, het is hier wel slibberen (maar schijnbaar nog niet zo erg als in Drenthe) maar zeker & ook fijn :twisted:

Effe afspoelen en onder de carport & morgen weer naar buiten :!:

Prettig poets-weekeinde :!: :twisted:
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

stevenflappy schreef:
jans schreef:Waarom ze op mij stemmen , is me niet helemaal duidelijk :shock:
Heb de speedster nu ongeveer 10 maand, en hooguit zelf 5 keer gewassen.Die andere 10 keer heeft Vmax hem gewassen.Dat moest ook wel, want hij kon amper nog zien dat het een speedster was. 8)
Jans heb niet op jou gestemd maar je eigen vrouw vertelde mij dat je voor een meeting in Duitsland je auto in de regen had staan wassen :oops: ...... Misschien daarom...
In de regen wassen doe ik altijd. Heeft voordelen n.l. lekker zacht water, dus géén kalk, en hoef um niet na te spoelen.
En dan noemen ze mij een poetser. HAHAHA
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

IN DE REGEN WASSEN!!!!!! :shock: :shock: :shock:
Dan heb je misschien geen kalk maar wel ZUUR :P :P :P

Als ik dit hier allemaal lees, denk ik dat ik maar één waardige concurrent heb, en dat is nl Martin...

Maar ik doe nog zotter.. heu beter!

1. Wasbeurt met een ultrazachte 100% natuurlijke spons en hééééééééééél veel zacht kraantjeswater (en een scheutje Skincare van Nivea :P ) zodat de micro-zanddeeltjes niet gaan schuren... (Anders heb je krasjes, hierdoor glijdt de lucht minder goed, verhoog je de CX of CW waarde en ook je verbruik...) Vergeet niet onder de deuren, onder de kap e.d.... Anders zullen ze nog eens lachen daar in de Speedsterclub met je "gewassen" autootje :lol: .. En GEEN Kärcher ofzo gebruiken, dat helpt je kas naar de kl... :evil:

2. Volledig afdrogen met een zeemvel van uitstekende kwaliteit...en zeer regelmatig spoelen!

3. Een extra waslaagje met SUPER DETAILER van AUTOGLYM... men gebruike hier "watjes" voor... :P :P

4. Nu is alleen het koetswerk schoon (NL) proper (B)...

5. Wagen opblokken en wielen eraf... Ha ja, zo snel ben j'er niet vanaf hé? :shock:
De binnenspatborden zijn nog vuil! :shock: :shock: Dus wassen, drogen en mooi blinkend maken met SILLICONE spray... Alle vijsjes nog goed? Anders snel vervangen met nieuwe... :oops:

6. Nu kan je ook de velgen eens een beurt geven, niet alleen de buitenkant zoals de knoeiers :shock: doen maar ook de BINNENZIJDE!!! Als die hier en daar wat vlekjes vertonen gaan we dat snel even wegwerken met SUPERCLEANER alvorens het even te herspuiten met ALUWHEELS paint...
De banden smeren we in met EXTREME TYRE GEL.... Het is "NOT DONE" om voze banden te hebben, daar is IEDEREEN het toch mee eens niet? :wink: De wielnaven nog altijd mooi zwart? of toch even herspuiten met HIGH TEMP zwart mat? Oh ja, de remklauwen....

7. Hola... de ophanging en het chassis! Opletten hier, dat geanodiseer of hoe noem je dat is maar een héél fijn laagje, dus niet met staalwol maar even met water al het vuil eraf, en weer wat SILLICONE op sprayen zodat het mooi blijft... (de volgende keer zal er enkel wat stof op zitten, maar dat gaat er zo weer af, anders is het "ingevreten"! Zeker nu met al dat zout op de wegen, maar ik kom toch niet buiten nu :roll: )

8. Nu kunnen de wielen er weer op... en gaan we de ruiten reinigen... Binnen en buiten en (zonder "vegen" in AUB....) Ook in de hoekjes waar je moeilijk aankan, en ook die achterruit.... Spiegels niet vergeten? Echt niet?

9. Zetels eruit en de binnenplaten reinigen (Ha ja, wat dacht je? Zo eens even met de stofzuiger erdoor en klaar of wat? "Met zo'n mannen naar de oorlog... :cry: ) De bodemplaten zullen we wel een andere keer doen...

10. Leder van de zetels inpappen met HYDE FOOD ofzo.. Even laten trekken enzo... en terug monteren! En niet van rap rap "t zal wel goed zijn"!

11. En nu moet je je afvragen hoe je kan gaan rijden zonder dat er van die onnozele vliegskes op je wagen een pijnlijke dood sterven en heel je kuiswerk naar nul herleiden... (Binnen blijven!!!! :P ) Als je naar een Speedster-meeting moet gaan, neem dan je dagelijkse wagen en een foto van je Speedster mee... (Woaw, dat is nogal eens een tof clublid!!!! :wink: :wink: :wink: )

12. Zijn alle niveau's OK? Ruitensproeier lekker vol, motorolie OK (even proeven... Mja... Das schmeckt! Catastrol is best!), bandenspanning correct (frisse lucht?) Even WD40 op boîte, blok enzo sprayen... dan blijft alles goed!

13. De koplampen wat vochtig? Hier gaan we preventief te werk... Een klein zakje SILLICAGEL in doen, terug sluiten (let op dat het er niet invalt anders ben je gekl... en moeten ze de oven in om ze uit elkaar te prullen (2 uur à 200°C en je hebt "Phares Spidstère op een bedje van Joint de Culasse à la sauce Catastrol") Een nachtje zijn werk laten doen, er weer uit halen en snel weer sluiten (ideaal bij "droog" weer doen).

Zo, dat was even in grote lijnen de "KLEINE WEKELIJKSE WASBEURT"...
Dit is natuurlijk een zeer beknopte samenvatting en zeker voor verbetering vatbaar.

WINK WINK HE? :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

"Sèg manneke.. n'en ottoo da dient veur te rije ze..."
Ja meneer, maar ne poetsdoek om te poetsen... :wink:
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ik zie dat je nog veel moet leren FSS. Auto wassen met spons en drogen met zeem. Foei! daardoor krijg je krassen echte liefhebbers weten dat het anders moet! Martin hoe doe jij dat?
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Hoe droog jij je wagen dan?
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Door een sprintje te trekken van 0-200 km.
SteV6

Bericht door SteV6 »

jans schreef:Door een sprintje te trekken van 0-200 km.
En dan ben jij in ongeveer 12 seconden klaar! Wij arme 2.2-ers doen daar minimaal 2x zo lang over :cry:

SteV6
S4 Avant
Pipo

poetser

Bericht door Pipo »

Mijn Speedster komt nooit buiten in de regen of als de baan nat ligt. Slaapt altijd binnen en onder een stofhoes. Na iedere rit wordt hij kompleet gewassen en gepoetst en met vloeibare was opgeblonken; interieur, de onderkant, voorruimte en motorruimte volgen. Bij iedere wasbeurt worden de wielen erafgenomen, om de wielkassen, ophanging en binnenkant wielen ook een beurt te geven. Om de maand worden de zetels met ledercrème ingewreven, en worden de ramen met rain-X behandeld. (Je weet nooit waar er een wolkje op de loer ligt :) )
Resultaat is helaas dat hij maar een paar duizend km per jaar voor de wielen krijgt.
Is er iemand die weet waar ik een goede afkicktherapie kan volgen? :shock: Mijn vrouw wordt er gek van.
A thing of beauty is a joy forever!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Daarom had ik ook op jouw gestemd pipo.

FSS.

Was en drogen doe je met witte 100% katoene handdoeken.

I prefer high quality name brand 100% Cotton Towels Large White Bath Size for washing, drying and polishing. I don't like sponges natural or synthetic or any wash mitts, since they all can scratch.

Another great tip is to use a Toro 210mph Electric leaf blower. Dries your car in about 5 minutes.... without even touching the paint surface....

I prefer high quality name brand 100% Cotton Towels to dry the car. Chamois or the Absorber and especially the Water Blade are flat and could trap a piece of dirt and scratch the paint finish. Towels have nap and are much safer and forgiving. Even if it were to pickup a piece of dirt, the nap would cushion it.

Again Towels must be name brand high quality 100% Made in USA.

You must use only white. Not colored towels..... colored towels are not to be used because the dye leaves a chemical residue on the paint finish. Always wash your towels first before using. Use Liquid detergent and rinse twice.

When washing your towels. Only use Liquid detergent such as All or Tide, etc. Do not use Bleach, Powdered Detergents or any kind of fabric softener. They will leave a chemical residue on the towels which will transfer to your paint finish. Make sure to run rinse cycle twice to remove all detergent.

You should cut the selvages (borders) off the perimeter of the towels. This selvage contains nylon and polyester stitching that could possibly scratch your paint finish. The towels will fray a little once this is done. But it's better to play it safe.

Drying the towels on high heat will make them hold a static charge. I use the regular heat setting and remove them a little damp and let them air dry. You can fluff the towel real good when it's dry to make it softer.

As the towels get older they will lose there nap and absorbency and will have to be replaced.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Ik heb het licht gezien!

Nu weet ik het zeker!

Jullie zijn ALLEMAAL 100% GETIKT!!!

Behalve ikke zei de gek :)
Afbeelding
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

ben je er ook achter Mike....

Ik snap niet hoe zij nog aan rijden toekomen.... De speedster is toch een rijdersauto. Ik zal hier maar geen foto van de monsterrit van vorrig jaar neerzetten, want dan krijgen er hier een paar hart problemen ben ik bang.......

Maarten
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Maik schreef:Ik heb het licht gezien!

Nu weet ik het zeker!

Jullie zijn ALLEMAAL 100% GETIKT!!!

Behalve ikke zei de gek :)
100 % mee eens.........dit is niet normaal meer :!:
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Oh ja... RAIN X was ik vergeten! :)

Hiermee moet je de ruitenwisser niet gebruiken en zodoende krijg je ook geen krassen op je voorruit! :?
Plaats reactie