stuurnaaf verlenging

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

stuurnaaf verlenging

Bericht door Maarten »

Bij MOTO Concept is nu een stuurnaaf verlenging te bestellen van 25mm. Ik heb hem al besteld en kreeg meteen een mailtje dat het waarschijnlijk nog 2 weken duurt.
Eens kijken als ik hem heb, maar ik denk dat ik hem zwart maak, zodat het minder opvalt en misschien nog wat lichter, maar dan moet ik hem eerst in mijn handen hebben om te zien of het stevig genoeg blijft en er dan geen lelijke kabels zichtbaar worden.

http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=15746
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

check wel even of de kabels lang genoeg zijn. Een naafverlenging is niets anders dan een stukje creatief draaiwerk (aluminium ring met gaten op de juiste plaats) die het stuur wat dichter naar je toe brengt. Daarbij moeten echter ook de draadjes wat langer zijn. Voor de claxon is dat uiteraard geen drama, maar als je plofzak onderweg ineens plof zegt in die snelle rechterbocht kan het pijnlijk zijn ;)

Overigens... even de accupolen los als je gaat sleutelen..
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

Even een gedeeltelijke off topic.

Past het stuur + snap off naaf die jij aanbied ook op de Speedster Yvo?
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

@Maarten: kan jij als je de ring binnen hebt een tekeningetje met alle maten voor mij maken? Dan mag jij de tekeningen hebben van mijn diffuser hebben :wink:

Je kan hem volgens mij ook wel wat lichter maken door er radiaal wat mooie gaten in te boren.
25mm is ook net mooi, alhoewel ik liever 30mm had gehad, dan had ik nog iets meer mogelijkheden...

gr,
M.
Afbeelding
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

@stef666: nee past niet... Ze zijn aan het passen geweest op mijn speedster maar er komt deze week nog een aanpassing vanuit Lotus Amsterdam en dan gaat mijn alcantara-stuur erop... 8) 8)

Komt op een leuke prijs.. Hou je wel op de hoogte via dit forum :wink:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

/offtopic

Ja hoor, past prima maar uiteraard heb je dan geen plofzak maar (net als een echte Lotus ;))

/offtopic
Afbeelding
Maarten

Bericht door Maarten »

Komt in orde Maik en die gaten dat was precies mijn gedachten, tenzij dan allerlei fel gekleurde kabeltjes zichtbaar worden.

Volgens hun website zou het met de aibag kabels nog goed gaan met de 2,5 cm, maar dat ga ik zelf nog wel even extra kontroleren....

Nu maar wachten dus....
Maik

Bericht door Maik »

@Maarten: :thumbup:
Als je eventueel kabeltjes zou zien zitten kan je ook de gaten aan de binnenkant af kunnen tapen. Gewoon de kolomboor erin zetten Maarten, dat ding kan minstens de helft lichter! Zou dat stuk alu al geanodiseerd zijn? Misschien gelijk lekker rood of blauw laten anodiseren, lekker racy...

(ps: als je de sterkte dan niet meer vertrouwd maak ik wel even een sterkte analyse ervoor met een finite element programma :wink: ).
Afbeelding
stef666

Bericht door stef666 »

Een plofzak heb ik toch niet veel aan met de toekomstige 4-punts gordels :wink:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
Maarten

Bericht door Maarten »

@ Maik

Hij is niet geanodiseerd, en ik zou hem dan het liefst zwart hebben zodat hij juist niet opvalt. Je ziet er overigens maar een klein stukje van omdat hij grotendeels achter het plastic van de stuurkolom of het stuurwiel zit.

En te zwak zal hij zeker niet zijn, zie meer risico in te stijf eerlijk gezegd.
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

OFF TOPIC

Als je je stuur verandert voor een model zonder plofzak van LOTUS, denk ik even aan het volgende...

:? Wat met het lichtje van de airbag?
:? Wat met de electronica?
:? Wat met de verzekering?

En dan moet je 't LOTUS logo vervangen door de "Speedster" sticker van Hendrik Jan!
Maik

Bericht door Maik »

Maarten schreef: ....
En te zwak zal hij zeker niet zijn, zie meer risico in te stijf eerlijk gezegd.
Je hebt het over een kreukelzone oid? Tsja, omdat je de airbag houd zou ik mij daar niet druk over maken. Als je een kreukelzone gaat maken is de werking van de airbag juist niet helemaal zeker meer. Ik zou de verlenging dus lekker sterk maken/houden.
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Het lichtje kan je met een weerstand te lijf gaan, de verzekering heeft er m.i. geen oudhollandsche reet mee te maken en de electronica vindt het met die weerstand ook heel lekker :)
Afbeelding
Maarten

Bericht door Maarten »

@ Yvo

De verzekering kan in geval van letselschade doordat de airbag gedemonteerd is (of zelfs stuurnaaf verlenging gemonteerd is) al moeilijk gaan doen. En helaas heb je dan zelf maar te bewijzen dat dat er niks mee te maken had.
Als je net de pech hebt dat ze moeilijk gaan doen, betekend dat een hoop extra werk en frustratie.

Maarten
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Je hebt een ongeluk... :?
Je gezicht knalt tegen het stuur... :?
Of het stuur tegen je gezicht want je draagt je gordel... :lol:
Je mama herkent je niet meer... :cry:

De dokter gaat er wat aan doen... :P
En stuurt zijn rekening... (Amaai... zoveel?) :x

En de verzekering, na analyse van het wrak, zegt "nou, met een airbag had dat grotendeels vermeden kunnen worden"... :lol: maar "verzekerde heeft op eigen initiatief de airbag verwijderd met alle gevolgen vandien"...

Wedden dat je met een héél goede uitleg over de vloer zal moeten komen om je hieruit te wringen? :?

Maar zolang er niets gaande is zijn er ook geen problemen... :wink:

Klinkt wat pietluttig maar ergens is het niet helemaal onjuist... de wagen is niet meer "conform aan het gelijkvormigheidsattest" en daar gaan ze gretig gebruik van maken... :roll:
Plaats reactie