Lotus Sport Exige GT3

Algemene zaken omtrent onze auto.
Driver777
Lid

Lotus Sport Exige GT3

Bericht door Driver777 »

Kreeg vandaag een mailtje van Van der Kooi met o.a. het volgende:

Afbeelding

Leuk om volgend jaar in de gaten te houden :D
Dave

"Live to Drift - Drift to Live"
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Meer dan 300km/u met 289pk :?:
Zal wel een tiepvoutje zijn? :)
Afbeelding
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Meer dan 300km/u met 289pk :?:
Zal wel een tiepvoutje zijn? :)
Er staat niet bij hoeveel koppel ... een overdrive om bij 300 km/h op maximum koppel van 600 Nm @ 3500 rpm te "surfen" :lol:

Maar ik geef je gelijk Maik, de meeste auto's verbruiken daar toch een peekaatje of 400 voor.

SteV6
S4 Avant
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Maar goed wat zal zo'n ding wegen?? Enne 301 is ook meer als 300 km/uur he :lol:
SteV6

Bericht door SteV6 »

stevenflappy schreef:Maar goed wat zal zo'n ding wegen?? Enne 301 is ook meer als 300 km/uur he :lol:
Op zulke snelheden maakt gewicht helemaal niets meer uit, dan gaat het om aerodynamica en frontaal oppervlak ...

SteV6
S4 Avant
stevenflappy
Contacteer:

OH.... :oops: .....hij is wel laag..... :oops:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Koppel heeft niets te maken met topsnelheid, niet goed opgelet op het seat online forum Stephan? :wink:
Die vleugel gooit een hoop roet in het eten als het gaat om cw waarde EN frontaal oppervlak. Je hebt inderdaad minimaal 400pk nodig om met een dergelijk gebakje de 300 te halen, wedden? 8)
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Ik ben helemaal exige-gek en dit is echt tissue-werk!!Wat een ding!! :twisted: :twisted:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

...wat je allemaal niet kan doen met een gepimpte Exige, een marketing afdeling en een overijverige dealer...

Sorry, maar hier raak ik niet echt van onder ingedrukt..
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Ik wel, laat de staatsloterij maar vallen.... Of de postcode-loterij langskomen of de dayzers gewoon een leuk bedrag storten of.... Nou ja laat maar... Blijf wel even dromen :? :wink:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Koop een standaard Exige, schroef er een windmolen op, een beetje blokker plakfolie en timmer een dikke achterspoilert in elkaar en je hebt hetzelfde resultaat voor veel minder geld ;)
Afbeelding
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

Probeer je aversie in toom te houden je bedrijfs naam staat nogal dominant op het Opel Speedster Forum.Toch goede FEESTDAGEN. LINNE150
mevistox5
Lid

Bericht door mevistox5 »

Ach, er zijn altijd wel mensen die vinden dat vooruitgang, achteruitgang betekent.. :twisted:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

linne150 schreef:Probeer je aversie in toom te houden je bedrijfs naam staat nogal dominant op het Opel Speedster Forum.Toch goede FEESTDAGEN. LINNE150
Sorry?

Dus omdat het Lotus is MOET het goed zijn?
Ik vrees dat je Lotus nog niet lang genoeg kent.. :lol:

Gelukkig ben ik niet zoals de gemiddelde 'volume dealer' die ieder model van 'zijn' merk vooral heel erg mmmoooooiii vindt. Die mensen komen op mij niet heel erg geloofwaardig over zeg maar..

Lotus is de laatste jaren -helaas!- alleen bezig geweest met het uitmelken van de historie (kleurschema's etc.) om de verkoop van één model hoog te houden.
Ze hebben als laatste de Exige op de markt gezet. Op zich naar mijn smaak de enige echt geslaagde S2, maar een tikkeltje ...te duur... :cry:

Als je verder kijkt naar alle andere ontwikkelingen (De circuitcar, de EuropaS) zijn die steeds gebaseerd op de Elise. Zelfde chassis, zelfde onderstel, andere carosserie et voila, we hebben weer een nieuw model..

Het persbericht over die zg GT3 is niets anders dan 'yet another attempt' om de Elise/Exige te hypen. Op zich prima, maar het is en blijft gewoon een Exige met wat toeters en bellen.

Er zit overigens wel een ontwikkeling aan te komen waarvoor ik -als ie op de markt komt- wél respect heb, simpelweg omdat het écht iets nieuws is.. de nieuwe Esprit. Die ziet er goed uit, is zoals eerder geschreven een echte nieuwe ontwikkeling etc.

Ook fijne dagen toegewenst!!
Afbeelding
Flaminiasupersport
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

YvoTuk schreef:Koop een standaard Exige, schroef er een windmolen op, een beetje blokker plakfolie en timmer een dikke achterspoilert in elkaar en je hebt hetzelfde resultaat voor veel minder geld ;)
Als het allemaal maar zo eenvoudig was.

Met zo'n mentaliteit raak je nog geen twee straten verder of je getimmerde spoiler is er al afgeflappert en je losgekomen plakkers plakken op de voorruit ! :?

Maar goed, we kunnen ons vergissen hé? Wanneer doe jij dan eens mee aan het GT3 kampioenschap? Niks moeilijk aan lees ik hier, wat plakkers, wat johnny-spoilers en een windmolen(?) en hop, je staat op 1 :P :P :P

RACING TEAM "TZAL WEL GAAN"... :P :P :P :P :P :P :P

Maar ergens denk ik ook wel dat dat "High Tech" gedoe allemaal wat overdreven is... :roll:

Zo'n quotes brengen leven in de brouwerij! Als iedereen het altijd met iedereen eens zou zijn zou het maar een saaie boel worden! :P
Plaats reactie