De naam is natuurlijk een beetje misleidend, want een chevy smallblock kan je ook 'oprekken' tot rond de 7 liter, dus plenty *vroem* mogelijk.
Big-blocks beginnen ergens bij de 6 liter en gaan nog een stuk verder

Er is ook een bizarre hoeveelheid spul voor deze motoren in de USA te koop. Voor ieder wat wils, van goedkoop en eenvoudig tot spullen die echt heel duur zijn en ver gaan zoals compleet nieuwe vervangende motorblokken volledig uit alu opgetrokken ipv. gietijzer zoals het origineel.
In feite is de motor in de nieuwe C6 Corvette nog steeds van dit ontwerp blok (onderliggende nokkenas, etc.) en niet zoals de meeste europese en japanse V8's (bovenliggende nokkenassen, meer kleppen/cylinder, etc.).
Misschien niet zo geavanceerd, maar meestal wel behoorlijk 'taai' en kan een hoop hebben.
Met een goed gebouwd blok dat op vermogen en toeren is gericht im plaats van op bakken koppel op lage toeren is rond de 500pk prima te doen.
Wil je meer dan kan je (heel amerikaans

Bye, Arno.