ernstige lak en opeldealer / importeurproblemen

Algemene zaken omtrent onze auto.
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Flaminiasupersport »

Heb ik hier niet ergens gelezen dat je beschadigde delen best kan vervangen ipv ze "proberen" te herstellen?

Denk ook dat het probleem ligt bij een ontoereikende kennis van zaken bij de Opel dealers, die hebben niks ervaring met polyester.

Er bestaat wel een handige "REPAIR MANUAL" van LOTUS die duidelijke uitleg verschaft over hoe de herstellingen moeten gebeuren! Ik heb die van deze website gedownload, afgeprint en gebundeld. Heeft de Opel dealer dat al eens in zijn handen gehad? En gelezen? En verstaan? Zo ja wat is er dan misgelopen, zo nee waar hebben ze dan geblunderd?

Met polyester gaat alles véél trager, zo moet dat een paar dagen kunnen "uitzweten" alvorens het gespoten kan worden, dat is hierboven blijkbaar niet gebeurd. (Die kleine belletjes zijn gassen die nog aanwezig waren in het composiet voordat de verf werd aangebracht omdat het geen tijd had om te "drogen") En een paar dagen in de spuitcabine... dat kost geld en het is buitengewoon en ze hebben daar meestal geen tijd voor ook niet.

Een badkuip- of zwembadspecialist bakt er volgens mij meer van dan een OPEL dealer die nooit polyester gezien heeft... :lol:

Maar ja, je zit met de waarborgen!

Hier de PDF file van de homepage:

http://www.speedsterclub.nl/documentati ... niques.pdf
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1372
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

De meeste Opel dealers besteden de schades uit aan schadebedrijven. Mijn Speedster moest voor garantie een nieuwe deur hebben. De dealer besteed de auto uit aan "Schade Net", maar dat is net een fabriek. Uit elkaar, snel schuren, snel ontvetten en de helft afplakken, spuiten en nat opbouwen (wat ze afbreken maken ze met secondelijm). Echt slecht werk leveren de meeste bedrijven af. Geen interesse en schade voor de verzekering leveren veel meer op. Je kan beter naar een klein bedrijfje gaan met meer persoonlijk contakt met de mensen daar.
Fabian
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 jul 2005 18:43
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Deze spuiter heeft meerdere speedsters gespoten en het is een klein bedrijfje. Ze hebben bij aanschaf de linkerdeur naar volle tevredenheid hersteld. Die had ook blaren en wat andere barsten in de lak. Bijna een half jaar later ziet de linkerdeur er nog steeds goed uit.

Het is dus of een probleem met de plaat van de deur of de spuiter heeft het verpest. Dat laatste zou kunnen want destijds is hij meer dan twee weken (incl afleveren) weggeweest en nu maar van maandag tot vrijdagochtend.

De kleine (opgebrande) blaasjes heb ik op foto. De grotere blaren zijn gelijk aan die van de andere twee foto's, alleen zijn die moeilijk vast te leggen. Daarvoor ben ik heel erg afhankelijk van de juiste lichtval. Maar het zonnetje schijnt dus wie weer lukt het straks.
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

dito probleem

Bericht door Dutch Boy »

Hi Fabian,

Vervelend & met mijn T heb ik een dito, soms wederkerend, probleem (nu weer bij het rechter achterlicht) en tot nu toe is dat door mijn dealer probleemloos opgelost :lol: Hoe dat ie dat voor elkaar krijgt? Ik weet het niet, anders dan een goede verzekeringspolis én het feit dat ik de standaardgarantie heb verlengd denk ik. (NB: dealers kunnen zichzelf tegen garantieclaims verzekeren :!: )

Over het blaasjes probleem schreef ik eerder n.a.v. ons bezoek eerder dit jaar aan LOTUS, zie: http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... 82&start=0
Vervangen wordt waarschijnlijk een serieuze optie :evil: of niet?

In ieder geval succes, zeker in 2006!
pkt
Nieuw lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 nov 2005 14:30

Bericht door pkt »

Hey,
Heb niet al het voorgaande gelezen en val daardoor misschien in herhaling.
Ik was eveneens aanwezig bij het fabrieksbezoek en ben het osmose topic extra gaan volgen, oa rechtstreeks met fabriek.
Het is een fout aan het koetswerk, niet aan de lak, dus zou je garantie moeten claimen.
Alleen Opel Belgium en Nederland willen het niet geweten hebben, dus tenzij je een lawsuite tegen hen start, kan je enkel bij Uw dealer terecht.
Deze dealer zou erin moeten slagen om met Opel een deal te sluiten en de kosten te delen. Jij zou volledig buiten schot moeten blijven.
Voorts : Weet dat de onderdelen best meteen vervangen dienen te worden.
Doen ze dit niet moeten de afgeschuurde body parts VIER DAGEN de (werkende) oven in alvorens herspoten te worden. Anders vergeet je het maar.
Good luck en all the best voor 2006 aan iedereen.
Patrick
Fabian
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 15 jul 2005 18:43
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Fabian »

Dutch Boy,

Ik heb het topic net met belangstelling gelezen. De eerste keer heeft de spuiter dus duidelijk meer tijd genomen voor de klus en inderdaad na de eerste goede vorst zitten de blaren erop. De auto is nu zo smerig, ik gebruik hem bijna dagelijks, dat ik op andere plekken nog niet heb kunnen kijken.

Wat ik niet snap is, waarom moet ik betalen voor het herspuiten van een auto als het een productiefout betreft? Er is nog niemand die mij dat heeft kunnen uitleggen, ook de verkoper niet.

Ik heb mijn auto gebruik gekocht en ging er (misschien wat naief) vanuit dat lakblaren onder de garantie vielen. Wat niet zo vreemd is als deze na 12 dagen al op foto's te zien zijn. Ik kan best leven met de gekozen oplossing van het herspuiten (natuurlijk ik kan iets leukers bedenken). Alleen wanneer het een deurpanel betreft, wordt de situatie een stuk complexer omdat de kosten dan ook veel hoger zullen zijn. Dit is natuurlijk allemaal vooruit lopen op de zaken, want in het nieuwe jaar weet ik meer.
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

ben benieuwd

Bericht door Dutch Boy »

Fabian,

Ik ben benieuwd naar je ervaring.
Overigens, ook Lotus vergoedt deze schade niet (men adviseert dan m.n. om de geinfecteerde onderdelen te vervangen :? ), maar ja bij een Lotus komt 'het', blijkbaar, pas na ca. 6 jaar te voorschijn (en dan is er al lang geen sprake meer van garantie :evil: )
Plaats reactie