intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Als je bij de TB niet hoger gaat als de aangegeven 7000-7100 rpm zal het wat betreft slijtage en houdbaarheid puur mechanisch niet veel verschil maken. Slijtage is bij hogere toeren namelijk hoger.
Het enige risico wat ik iets hoger schat bij systemen met een nieuwe ECU is dat de veiligheidsfuncties die in de standaard ECU zitten er niet inzitten.
Dat heeft voor mij na veel geinformeerd te hebben voor de Hitec set doen besluiten. Mijn 2e optie was ook een hele motor zelf opbouwen, optimaliseren en met TB etc 220 pk halen. Maar door tijdgebrek en een naar mijn inzicht iets groter risico, ben ik zoals bekend voor de Hitec setup gegaan.
Over die set van fa Treisch had ik wel wat gelezen inderdaad, maar die prijs was ik nergens tegengekomen en aangezien ik dacht dat de vraag aan mij gesteld was ging ik ervan uit dat het een bericht van Hitec was.
Over die set kan ik niks zeggen, daar er helemaal nog geen info over bekend is.
Maar Paul als je er een keer heengaat, ga ik graag met je mee (als ik dan in NL ben) om wat nuttige technische info te verzamelen.
Maarten
Het enige risico wat ik iets hoger schat bij systemen met een nieuwe ECU is dat de veiligheidsfuncties die in de standaard ECU zitten er niet inzitten.
Dat heeft voor mij na veel geinformeerd te hebben voor de Hitec set doen besluiten. Mijn 2e optie was ook een hele motor zelf opbouwen, optimaliseren en met TB etc 220 pk halen. Maar door tijdgebrek en een naar mijn inzicht iets groter risico, ben ik zoals bekend voor de Hitec setup gegaan.
Over die set van fa Treisch had ik wel wat gelezen inderdaad, maar die prijs was ik nergens tegengekomen en aangezien ik dacht dat de vraag aan mij gesteld was ging ik ervan uit dat het een bericht van Hitec was.
Over die set kan ik niks zeggen, daar er helemaal nog geen info over bekend is.
Maar Paul als je er een keer heengaat, ga ik graag met je mee (als ik dan in NL ben) om wat nuttige technische info te verzamelen.
Maarten
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Maarten schreef:
meer vanaf weet dan ik
Het zal wel een keer op een zaterdag zijn, dat ik er heen ga. Ik geef je
wel een seintje als het zover is en dan spreken we wat af.
Groeten,
Paul.
Ok, Maarten, lijkt me leuk en ook nuttig voor mij, omdat jij er al veelMaar Paul als je er een keer heengaat, ga ik graag met je mee (als ik dan in NL ben) om wat nuttige technische info te verzamelen.
meer vanaf weet dan ik

Het zal wel een keer op een zaterdag zijn, dat ik er heen ga. Ik geef je
wel een seintje als het zover is en dan spreken we wat af.
Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- stevenflappy
- Contacteer:
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Dit vind ik ook een goede optie. De Milltek heb ik al (nog niet compleet).markv schreef:Het laatste wat Thorney heeft geschreven over de throttle bodies was:
180PK voor throtllebodies en verder geen wijzigingen aan de motor.
200PK voor throttlebodies met een volledige milltek uitlaat
Mark
Lotus Elise S2
- stevenflappy
- Contacteer:
Mijn god!!Ik weet het echt niet meer, op het Duitse forum is nu een hele discussie gaande over die Dbilas turbo-kit (vrij nieuwe kit, dus weinig info beschikbaar):
forum.opel-speedster-club.de/index.php?showtopic=9658
En dan gaan de meningen toch meer naar de SC.(Geloof ik, mijn Duits is niet al te best.
) De prijs is zo ongeveer gelijk, scheelt 250 euro. Met inbouwen meer want daar rekenen ze voor de turbo 700 euro voor.. Dat red je nooit met de SC.
Dit kreeg ik van Dbilas:
"The fitting of this kit could be done only at our workshop.
You have to make an appointment therefore.
The dbilas dynamic Turbocharger systems contain: Flowtec manifold,
Turbocharger, dbilas dyanmic exhaust manifold, intercooler, FlowMaster
air filter system with FlowPipe, a complete inox exhaust with sport
catalytic converter, intercooler pipes with hoses, oil- and
coolantlines.
For further questions do not hesitate to contact us.
Best regards,
dbilas dynamic
Maybachstr. 3
63322 Rödermark
Tel:+49(0)6074-93328
Fax:+49(0)6074-93316
Vraagje, kan ik met 1 van de 2 meerijden in een SC.. Misschien dat dat helpt..
Wil deze zomer 1 van de 2 gaan kopen maar vind het een moeilijke kwestie. Wil gewoon meer pk's erbij!! TB's worden denk ik erg duur, als je nu al kijkt wat thorney voor "normale" dingen wil hebben, dan worden de TB's een enorm duur projekt:
www.thorneymotorsport.co.uk/
En ik wil wel gewoon enige zekerheid houden met mijn 2.2L, volgende maand krijgen we een nieuwe auto erbij dus dan krijgt de Speedster wel iets meer rust maar hij moet altijd blijven starten en binnen de veiligheids-marges blijven!!
Sorry dat ik er weer over begin maar deze techniek is niet echt mijn ding en er zijn hier leden die dat wel hebben, dus vandaar!
forum.opel-speedster-club.de/index.php?showtopic=9658
En dan gaan de meningen toch meer naar de SC.(Geloof ik, mijn Duits is niet al te best.

Dit kreeg ik van Dbilas:
"The fitting of this kit could be done only at our workshop.
You have to make an appointment therefore.
The dbilas dynamic Turbocharger systems contain: Flowtec manifold,
Turbocharger, dbilas dyanmic exhaust manifold, intercooler, FlowMaster
air filter system with FlowPipe, a complete inox exhaust with sport
catalytic converter, intercooler pipes with hoses, oil- and
coolantlines.
For further questions do not hesitate to contact us.
Best regards,
dbilas dynamic
Maybachstr. 3
63322 Rödermark
Tel:+49(0)6074-93328
Fax:+49(0)6074-93316
Vraagje, kan ik met 1 van de 2 meerijden in een SC.. Misschien dat dat helpt..
Wil deze zomer 1 van de 2 gaan kopen maar vind het een moeilijke kwestie. Wil gewoon meer pk's erbij!! TB's worden denk ik erg duur, als je nu al kijkt wat thorney voor "normale" dingen wil hebben, dan worden de TB's een enorm duur projekt:
www.thorneymotorsport.co.uk/
En ik wil wel gewoon enige zekerheid houden met mijn 2.2L, volgende maand krijgen we een nieuwe auto erbij dus dan krijgt de Speedster wel iets meer rust maar hij moet altijd blijven starten en binnen de veiligheids-marges blijven!!
Sorry dat ik er weer over begin maar deze techniek is niet echt mijn ding en er zijn hier leden die dat wel hebben, dus vandaar!
- Marcel
- Contacteer:
Hoi Steven,
waarom laat je er bij Courtenaysport geen 2.0 turbo motor in stoppen.
Jouw motor heeft al een aardige kilometerstand volgens mij niet het beste startpunt om een motor te gaan tunen, en dan heb je weer een nieuwe
Kijk hier maar eens.
Voor circa € 8.000,- heb je dan ook circa 240 pk's (meer als genoeg mijns inziens)
Groet Marcel.
Jouw motor heeft al een aardige kilometerstand volgens mij niet het beste startpunt om een motor te gaan tunen, en dan heb je weer een nieuwe

Kijk hier maar eens.
Voor circa € 8.000,- heb je dan ook circa 240 pk's (meer als genoeg mijns inziens)
Groet Marcel.
- stevenflappy
- Contacteer:
Km stand is niet zo erg van belang bij het tunen Marcel, Soms is een ouder blok juist beter om te tunenMarcel schreef:Hoi Steven,
Jouw motor heeft al een aardige kilometerstand volgens mij niet het beste startpunt om een motor te gaan tunen, en dan heb je weer een nieuwe![]()
Kijk hier maar eens.
Groet Marcel.

Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...

- Marcel
- Contacteer:
Zou kunnen, ik heb er niet veel verstand van, maar kan me voorstellen als bepaalde onderdelen zoals lagers etc al redelijk versleten zijn, dit alleen maar veel sneller erger zou worden dan wanneer het nieuw is, tevens is de tijd hoe lang je ermee kan doen normaliter korter, omdat het blok al slijtage heeft......maar zoals gezegd, geen verstand vanstef666 schreef: Km stand is niet zo erg van belang bij het tunen Marcel, Soms is een ouder blok juist beter om te tunen

En als je voor ongeveer hetzelfde geld een nieuw blok met circa 240pk kan krijgen......waarom zou je dan je oude blok tunen

- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Omdat misschien 95% van de turbo-speedsters al weleens lantarenpaal gekust hebben? Zie ook je oude turbo. (95% is lichtelijk overdreven, maar om maar even de aandacht te trekkenMarcel schreef: En als je voor ongeveer hetzelfde geld een nieuw blok met circa 240pk kan krijgen......waarom zou je dan je oude blok tunen

- Marcel
- Contacteer:
Ik weet niet of het overdreven is, volgens mij kan die 95% wel eens kloppen, zijn heel weinig Turbo's in nederland die geen schade hebben gehad........er rijden zelfs een groene en een gele rond die samengesteld zijn uit drie turbo'sMaik schreef:Omdat misschien 95% van de turbo-speedsters al weleens lantarenpaal gekust hebben? Zie ook je oude turbo. (95% is lichtelijk overdreven, maar om maar even de aandacht te trekkenMarcel schreef: En als je voor ongeveer hetzelfde geld een nieuw blok met circa 240pk kan krijgen......waarom zou je dan je oude blok tunen)

EN dan ook nog zo'n blauwe schadebak uit Duitsland