
intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
nadeel van de turbokit op de 2.2 is dat ze volgens mij de compressieverhouding niet verlagen. Nu in de winter is het efect daarvan nog niet zo heel groot maar bij warm weer krijg je erg veel problemen met knock. Ik neem aan dat hij daarop de ontsteking bijregeld, maar dat betekend dat je uitlaatgassen erg heet worden en je veel trekkracht kwijtraakt.
Verder tunen is bij die setup ook alleen mogelijk door de compressieverhouding aan te passen en andere zuigers te monteren.
Bij de compressor kit is verder tunen ook nog mogelijk: maar dan zijn ook andere zuigers nodig, 290 pk is de bedoeling bij de eerste auto die nu bij Hitec wordt omgebouwd.
Het motorblok van de 2.0T is zwaarder en ook als je bij die motor echt meer vermogen wilt moet de hardware aangepast worden (turbo, intercooler, zuigers), maar zo'n 240-250 pk kan geloof ik met alleen SW?
De turbokit op de 2.2 zou ik je afraden.
Ik denk overigens dat de 2.2 zonder problemen 250 000 km mee moet gaan, zeker in een lichte auto als de speedster (mits goed warm gereden ed).
Ook kan de compressorkit uitgebouwd worden en op een andere motor gebouwd worden. Bij een turbokit is bij motorproblemen ook vaak de turbo niet meer 100%.
Maarten
Verder tunen is bij die setup ook alleen mogelijk door de compressieverhouding aan te passen en andere zuigers te monteren.
Bij de compressor kit is verder tunen ook nog mogelijk: maar dan zijn ook andere zuigers nodig, 290 pk is de bedoeling bij de eerste auto die nu bij Hitec wordt omgebouwd.
Het motorblok van de 2.0T is zwaarder en ook als je bij die motor echt meer vermogen wilt moet de hardware aangepast worden (turbo, intercooler, zuigers), maar zo'n 240-250 pk kan geloof ik met alleen SW?
De turbokit op de 2.2 zou ik je afraden.
Ik denk overigens dat de 2.2 zonder problemen 250 000 km mee moet gaan, zeker in een lichte auto als de speedster (mits goed warm gereden ed).
Ook kan de compressorkit uitgebouwd worden en op een andere motor gebouwd worden. Bij een turbokit is bij motorproblemen ook vaak de turbo niet meer 100%.
Maarten
Ik zou met je huidige motor verdergaan, En dan of TB of een SC. Maar zeker geen turbo eropschroeven. En wel om de redenen die Maarten al aangeeftstevenflappy schreef:Stef666, wat zou jij doen in mijn plaats?Dit blok tunen of een turbo-swap doen?

Mijn persoonlijke voorkeur op dit moment is een SC, Dat is het minste werk en het minst ingrijpend voor je blok.
Voor je huidige motor is het geen enkel probleem, En mocht ie over een 100.000 Km het toch moelijker gaan krijgen, Is een revisie nog altijd goedkoper dan nu een Turbo motor erin lepelen of een andere auto kopen....
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...

#0731
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
piet schreef:Ja stevenflappy, had je zelf nu maar ingeschreven voor het karten ipv feestjes vieren. Dan had je met een sc kunnen meerijden.

Ja, nu ben ik aan de beurt

Steven: als ik het je verhaal zo lees zou ik je ook de SC adviseren. Qua betrouwbaarheid (wat je erg belangrijk vind) is dat volgens mij toch wel de veiligste weg.
Ik vroeg nog aan Jan vd Kooi of hij montage zou willen doen van de Hitec kit op een speedster en dat was geen probleem, ik weet alleen niet hoeveel $$$$$$$$ je dat zal kosten bij hem


- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Piet schreef:
Was jammer genoeg maar een klein stukje, maar er zit een heleboel
power in
En een zeer gaaf geluidje
Dat smaakte in ieder geval naar meer.... (maar dan in m'n eigen wagen
natuurlijk
)
Groeten,
Paul.
N.B. Ik heb eigenlijk geen objectief vergelijk, want ik heb nog nooit
in een Turbo (mee)gereden
Ja,.... ik was de eerste... en het is werkelijk SUUUUPPPPEEERRRR.Maik je bent de eerste of eigelijk de tweede

Was jammer genoeg maar een klein stukje, maar er zit een heleboel
power in



Dat smaakte in ieder geval naar meer.... (maar dan in m'n eigen wagen
natuurlijk

Groeten,
Paul.
N.B. Ik heb eigenlijk geen objectief vergelijk, want ik heb nog nooit
in een Turbo (mee)gereden

Cars are fun and without fun, life is nothing.
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat een berg reacties!! Dank!!
Nog een paar vragen, die 290 pk kit, zit daar dezelfde compressor in of is dat een andere?
Wat moet je rekenen voor revisie?
Met Jan kom ik er wel uit, die weet al van de plannen en is bereidwillig om te helpen, prijzen zijn daar tot nu toe zeer oke!
Ter info, voor die turbo swap ben je m twee weken kwijt...
Heb trouwens een bedrijfje gevonden die een carbon hardtop hebben voor 850 euro (binnenkort)
Nog een paar vragen, die 290 pk kit, zit daar dezelfde compressor in of is dat een andere?
Wat moet je rekenen voor revisie?
Met Jan kom ik er wel uit, die weet al van de plannen en is bereidwillig om te helpen, prijzen zijn daar tot nu toe zeer oke!
Ter info, voor die turbo swap ben je m twee weken kwijt...

Heb trouwens een bedrijfje gevonden die een carbon hardtop hebben voor 850 euro (binnenkort)