Handremlampje brand bij harde linkerbocht
Handremlampje brand bij harde linkerbocht
Hallo allemaal!
Herkent iemand dit: als ik een harde linker bocht maak, bijvoorbeeld een rotonde nemen zoals het hoort, gaat het lampje van de handrem branden. Heel even maar, en alleen linksaf, nooit als ik flink een rechterbocht in duik. Zou er een draadje los liggen of zo?
Herkent iemand dit: als ik een harde linker bocht maak, bijvoorbeeld een rotonde nemen zoals het hoort, gaat het lampje van de handrem branden. Heel even maar, en alleen linksaf, nooit als ik flink een rechterbocht in duik. Zou er een draadje los liggen of zo?
Mannen weten alles van auto's. Vooral op feestjes...
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Even bijvullen of anders de stekker los trekken. Bij mij ging hij ook altijd branden als ik door de bocht ging. Er zitten geen zenders op de remblokken dus het moet de remvloeistof zijn. Normaal zit het rempotje in de lengte van de auto en bij ons zit hij dwars en bij de bocht gaat de vloeistof naar de rechter kant van het potje en ga het lampje branden.
Ik kan het mis hebben, maar het lampje van de handrem wordt toch alleen geschakeld door de schakelaar die op de handrem hendel zit? Dan is het een kwestie van even de kap eraf schroeven en kijken of er iets niet lekker zit bij de schakelaar en evt. de schakelaar vervangen...
Als het het lampje is voor het remvloeistofniveau, dan is het een ander verhaal natuurlijk...
Mark
Als het het lampje is voor het remvloeistofniveau, dan is het een ander verhaal natuurlijk...
Mark
C30-94@0.55bar
- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
De schakelaar van de handrem zit inderdaad bij de hendel. Het probleem is dat er meer remvloeistof in de 4 remklauwen ga zitten met het slijten van de remblokken en daardoor daal het niveau in het rempotje. In het rempotje heb je 2 kamers zitten ivm met gescheiden rem systeem. Als je een bocht maak dan ga de vloeistof naar een kant toe en daal de vloeistof waar de vlotter zit en ga het lampje branden.markv schreef:Ik kan het mis hebben, maar het lampje van de handrem wordt toch alleen geschakeld door de schakelaar die op de handrem hendel zit? Dan is het een kwestie van even de kap eraf schroeven en kijken of er iets niet lekker zit bij de schakelaar en evt. de schakelaar vervangen...
Mark
Dat begrijp ik. Maar gaat dan niet het lampje voor het remvloeistofniveau branden? Of gaat dan ook het handremlampje aan? Oftewel, gaat nou het lampje met de (P) erin aan, of die met (!) ?speedster schreef: De schakelaar van de handrem zit inderdaad bij de hendel. Het probleem is dat er meer remvloeistof in de 4 remklauwen ga zitten met het slijten van de remblokken en daardoor daal het niveau in het rempotje. In het rempotje heb je 2 kamers zitten ivm met gescheiden rem systeem. Als je een bocht maak dan ga de vloeistof naar een kant toe en daal de vloeistof waar de vlotter zit en ga het lampje branden.
Mark
C30-94@0.55bar
ow.. sowwyMaik schreef:Mark, lees nou even ALLE posts voordat je onzin uit gaat kramen:
erik schreef:nou, ik heb nog ff gekeken en het is inderdaad niet het lampje van de handrem maar die van de remvloeistof. ik heb al een afspraak gemaakt om het bij te laten vullen. Dank voor jullie reacties!

Mark
C30-94@0.55bar
- Flaminiasupersport
- Actief lid
- Contacteer:
Ga je daarvoor naar de garage?erik schreef:nou, ik heb nog ff gekeken en het is inderdaad niet het lampje van de handrem maar die van de remvloeistof. ik heb al een afspraak gemaakt om het bij te laten vullen. Dank voor jullie reacties!

Ik tracht daar zoveel mogelijk weg te blijven, want ze doen meestal meer kwaad dan goed...