hai kaoz,
1) zoals gezegd, beide motoren zijn lekker koppelrijk en met zo een licht bakkie is ie heerlijk cruise-baar.. perfect om beschaafd over te komen in kleine dorpjes waar je door moet als je wat bochten gaat gummen

2)de mijne is door de vorige eigenaar fiks door het zout gesleurd in de winter.. ophanging blinkt niet meer zoals nieuw, maar behoudt zijn functionaliteit volledig medunkt.. alu ziet er ook wat doffer uit dan sommige poetsbakjes die je gaat zien op meets, maar toch denk ik dat dat chassis mij gaat overleven

de uitlaat daarentegen heb ik onlangs gezien, is wel redelijk gecorrodeerd .. maar nog geen problemen, iets om in het oog te houden. ik hou em tijdens vochtig-zout-koude winterdagen zoveel mogelijk binnen, maar dat is omdat er dan enkel utiliteits-kilometers gedraaid kunnen worden, en of je nu wil of niet, als je de wagen een tijdje (3 seconden of zo) hebt, wordt het rijplezier dat ie verschaft, toch een beetje te precieus om em als een doordeweekse shopping-trolley te behandelen

dat gezegd zijnde kan hij het wel allemaal, en is ELKE rit een event en iets om naar uit te zien (tenzij je het te volgen traject de wielerroute van parijs-roubaix is :s)
3 mijn verzekering (belgie, 34 jaar, rij van mn 18e, bonus malus 0, garage: 1500euro per jaar

), rijbelasting jaarlijks als ik me niet vergis 650 of wat euro :s.. onderhoud is goed te doen (alla normale personenwagen), als je niet de pech hebt dat duurdere onderdelen het begeven buiten garantie: ik denk aan de silan motor-ophangblokken (ca. 1000euro om te vervangen) een ruitewisser is ook niet van de goedkoopste, en maak niet de fout voor de originele remblokken te gaan, ben je gelijk geruineerd. dat redelijk lekkere japanse rubber (de Potenzas) zijn ook niet gratis
4 rond de 10 liter gemengd gebruik
5 1m83 gaat er vlot in, en je grote voeten gaan deugd doen bij heel & toe (als je dat wil), want voor mij lagen rem en gaspedaal dan weer wat te ver van elkaar..
ik zou aan de bovenvernoemde opmerkingen over uitbreken en rijcursi toch nog wel even willen toevoegen dat, "to cater for many different drivers" zoals gavin kershaw van lotus dat zo mooi zegt, de voorbandjes erg smal uitgevoerd zijn om op de limiet onderstuur te krijgen en dat ze dus weinig remkracht kunnen hebben vooral in het nat: oppassen geblazen! .. ook steeds checken of je voldoende profiel hebt achteraan want: lichte wagen + veel oppervlak = vliegen maar!
ZELFS als je geïnteresseerd bent in rijden op de limiet en verschillende malen opleiding hebt gevolgd: tenzij je héél geleidelijk/gevoelig bent met je inputs: als de achterkant komt, komt hij plots én hard, en merk je dat, op circuit en zéker op de openbare weg, je héél wat meer in huis moet hebben dan "die enkele opleidingen" om het zaakje te redden..
klinkt serieus eh
bottom line: tis een geweldige wagen waar je veel plezier aan gaat hebben, en je leeft maar één keer: ga ervoor
succes!
axel