intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
De 290 pk set gebruikt dezelfde hardware als de 245 pk set, maar dan extra de zuigers, drijfstangen en wat kleine aanpassingen, ook word dan in de orginele SW de toerenlimiet verhoogd naar 7100 (was nog niet 100% zeker of het 7100 of 7000 zou worden geloof ik)
En er komt een remmen upgrade bij (maar dat zal vast optioneel zijn) met grotere schijven en 4 zuiger klauwen, meer weet ik daar helaas nog niet over.
Maar de opzet bij de Hitec sets is nu zo dat je met de 210 pk set kan beginnen en kan uitbouwen naar 245 en dan 290 pk. Dus zonder dat je geinstaleerde mods weer kan verwijderen. Uiteraard is door het meer werk dit traject duurder als in een keer, maar daardoor biedt het wel mogelijkheden tot langzaam opbouwen.
Ik heb geen idee wat een revisie kost. Onderdelen zijn in de USA niet duur voor de 2.2, maar dat zal hier wel weer tegenvallen.
Maarten
En er komt een remmen upgrade bij (maar dat zal vast optioneel zijn) met grotere schijven en 4 zuiger klauwen, meer weet ik daar helaas nog niet over.
Maar de opzet bij de Hitec sets is nu zo dat je met de 210 pk set kan beginnen en kan uitbouwen naar 245 en dan 290 pk. Dus zonder dat je geinstaleerde mods weer kan verwijderen. Uiteraard is door het meer werk dit traject duurder als in een keer, maar daardoor biedt het wel mogelijkheden tot langzaam opbouwen.
Ik heb geen idee wat een revisie kost. Onderdelen zijn in de USA niet duur voor de 2.2, maar dat zal hier wel weer tegenvallen.
Maarten
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Dat was in eerste instantie zo (toen was de 210 pk set ook nog iets goedkoper), maar nu gebruiken ze hetzelfde inlaatspruitstuk, alleen zonder de laminova intercooler erin. Die is later dan wel in te bouwen.
Bij de eerste set werd er een speciaal alu inlaatspruitstuk gebruikt (ik geloof een aangepast saab spruitstuk). Ik denk (maar dat heb ik niet nagevraagd) dat dat spruitstuk misschien ook niet stijf genoeg was en aangezien de compressor daarop bevestigd is en het erg belangrijk is dat de riem precies recht op de rol van de SC komt is een stijf geheel erg belangrijk.
Het spruitstuk dat in de set gebruikt wordt is een orgineel GM spruitstuk welke ook de SC uitvoering van de 2.0 in de US heeft en die dus aan de GM duurproef eisen voldoet.
Maarten
Bij de eerste set werd er een speciaal alu inlaatspruitstuk gebruikt (ik geloof een aangepast saab spruitstuk). Ik denk (maar dat heb ik niet nagevraagd) dat dat spruitstuk misschien ook niet stijf genoeg was en aangezien de compressor daarop bevestigd is en het erg belangrijk is dat de riem precies recht op de rol van de SC komt is een stijf geheel erg belangrijk.
Het spruitstuk dat in de set gebruikt wordt is een orgineel GM spruitstuk welke ook de SC uitvoering van de 2.0 in de US heeft en die dus aan de GM duurproef eisen voldoet.
Maarten
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Ik had dat ook in het eerste bericht van dit onderwerp geschreven:
Op dit moment zijn er 2 sets mogelijk en nu is ook de 210 pk set later om te bouwen naar de grote set (245 pk), doordat nu hetzelfde inlaatspruitstuk wordt gebruikt, maar dan zonder de laminova intercoolers. (voorheen werd een ander aluminium inlaatspruitstuk gebruikt.
Heeft Jans dus goed gelezen (en onthouden) !
Maarten
Op dit moment zijn er 2 sets mogelijk en nu is ook de 210 pk set later om te bouwen naar de grote set (245 pk), doordat nu hetzelfde inlaatspruitstuk wordt gebruikt, maar dan zonder de laminova intercoolers. (voorheen werd een ander aluminium inlaatspruitstuk gebruikt.
Heeft Jans dus goed gelezen (en onthouden) !
Maarten
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Er is geen NL importeur zover ik weet, maar misschien in het BMW wereldje waar ze ook veel voor leveren. In principe dus rechtstreeks bij Hitec bestellen. In het duits of engels.
Ik weet de prijzen van de upgrades niet. En omdat de set van 290 pk nog niet helemaal klaar is, zal de prijs daarvan ook nog niet helemaal bekend zijn.
Zal het bij een volgend contact met Hitec vragen.
Bij de 290 pk set leveren ze straks eventueel ook een remmen upgrade (4 zuiger klauwen en grotere schijven voor).
Ik rij de 245 pk set met een verder nagenoeg standaard auto. Geen andere banden (nog niet) geen ander onderstel. Enige probleem wat ik daarmee zie (maar dat is al zo met een helemaal standaard speedster) is dat de remcapaciteit onder zware omstandigheden in de bergen een beetje onderbemeten is. te smalle voorbanden en daarna te kleine remmen bij langdurige zware belasting.
Maar voor straat gebruik in NL is het geen enkel probleem met goede remblokken.
Maarten
Ik weet de prijzen van de upgrades niet. En omdat de set van 290 pk nog niet helemaal klaar is, zal de prijs daarvan ook nog niet helemaal bekend zijn.
Zal het bij een volgend contact met Hitec vragen.
Bij de 290 pk set leveren ze straks eventueel ook een remmen upgrade (4 zuiger klauwen en grotere schijven voor).
Ik rij de 245 pk set met een verder nagenoeg standaard auto. Geen andere banden (nog niet) geen ander onderstel. Enige probleem wat ik daarmee zie (maar dat is al zo met een helemaal standaard speedster) is dat de remcapaciteit onder zware omstandigheden in de bergen een beetje onderbemeten is. te smalle voorbanden en daarna te kleine remmen bij langdurige zware belasting.
Maar voor straat gebruik in NL is het geen enkel probleem met goede remblokken.
Maarten
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Ik heb me altijd afgevraagd? Door de chargecooler daar te plaatsen neem je toch koellucht van de radiator weg. Loopt daardoor de temperatuur van het koelwater niet op bij warme dagen of onder hoge belasting als je de maximum koelcapaciteit van de radiator nodig hebt ?Maarten schreef:door de radiator van de chargecooler te verplaatsen van het zijscherm naar voren verticaal onder de radiator, hebben ze de 245 pk setup naar 191 kW (260 pk) getild doordat de inlaatlucht temp zakt van zo'n 40-45 naar 22 !
A thing of beauty is a joy forever!