intresse voor doe het zelf kompressor kit van HITEC

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

jans schreef:Kun je niet beter de radiator laten zitten, en een ekstra radiator monteren
voorin :idea:
Daar gaat het ook om Jans. De chargecooler (=radiator) komt op dezelfde plaats al jij hem nu hebt! Scheelt dus meteen 15 pk :shock:

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

SteV6 schreef:
jans schreef:Kun je niet beter de radiator laten zitten, en een ekstra radiator monteren
voorin :idea:
Daar gaat het ook om Jans. De chargecooler (=radiator) komt op dezelfde plaats al jij hem nu hebt! Scheelt dus meteen 15 pk :shock:

SteV6
Maarten heeft het over verplaatsen :?: ik heb het over ,een ekstra radiator in de neus :!: Wat Maarten zegt is 2 keer zoveel werk met minder pk's.
SteV6

Bericht door SteV6 »

De compressorkit maakt gebruik van een watergekoeld inlaatspruitstuk om de gecomprimeerde inlaatlucht te koelen. Het water wordt vervolgens weer afgekoeld in een radiator. Die radiator hangt nu nog bij zo'n klein zijroostertje. Als je deze radiator in de neus plaatst koelt deze veel beter en voorkom je ook meteen dat de afgegeven warmte de motorruimte en aangezogen lucht verwarmd. Dus gewoon hetzelfde principe als bij jouw Turbo ... tenzij ik nu echt uit m'n nek aan het lullen ben, maar ik denk dat ik het redelijk bij het rechte eind heb.

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Volgens vmax warmt het water dan wel een beetje op over die lengte.
en om die koeler achter weg te halen, moet je de hele achter kant eraf halen :? Waarom :?: :?: gewoon een ekstra koeler in de neus . dan hoeft alleen de voorkant er maar af. én je hebt gegarandeerd nóg meer pk's.
SteV6

Bericht door SteV6 »

Van Piet en Maarten heb ik begrepen dat HiTec voor het installeren van de compressor-kit de achterclam helemaal niet van de auto haalt. Gewoon alles via de onderzijde en door de "kofferklep".

Maarten help Jan even uit z'n misverstand, mij lukt het klaarblijkelijk niet helemaal ...

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

HaHaHa "' heb het niet over die compressorkit, maar over die radiator.
als je die eraf wilt halen , zul je de achterkant moeten afbouwen.
Teminste dat is bij mij gebeurd.
SteV6

Bericht door SteV6 »

SteV6 schreef:Van Piet en Maarten heb ik begrepen dat HiTec voor het installeren van de compressor-kit de achterclam helemaal niet van de auto haalt. Gewoon alles via de onderzijde en door de "kofferklep".

Maarten help Jan even uit z'n misverstand, mij lukt het klaarblijkelijk niet helemaal ...

SteV6
Dus ook die radiator wordt geplaatst met het bodywork op de Speedster! Dus weer weghalen moet dan ook lukken zonder de achterkant van de auto te halen.

Vmax werkt iets anders, maar dat wist je al :toot:

SteV6
S4 Avant
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

oké'' dat moet dan betekenen dat je om de motor heen kunt lopen :lol:
kom maar eens een keer bij mij kijken, zul je zien dat mijn achterkant eraf moet. je kunt er anders met geen mogelijkheid bij.
Maar als je er dan toch zo goed bij kunt, waarom hem dan niet laten zitten,
en gewoon een ekstra koeler in de neus :?: :!:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Teveel en ingewikkeld pijpwerk denk ik. En als je inlaatlucht met 1 koeler al 22 graden wordt (dan ben ik inderdaad ook benieuwd bij welke buitenluchttemperatuur dit gemeten is), dan is dat al zat lijkt mij, veel koeler krijg je het dan sowieso niet meer... Geef mij dan maar een simpeler systeem met maar 1 koeler met minder kans op ellende (lekkage).
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

heb er dus 2 waterkoelers op zitten,en bij 0 graden wordt de temp ongeveer 20 graden..én bij niet teveel gas geven.
en ja'' een turbo is géén compressor.
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Om de radiator te plaatsen halen ze het achterwiel er af en plaatsen ze op die manier de radiator.
Bijlagen
Daardus.jpg
Daardus.jpg (130.07 KiB) 1301 keer bekeken
Pipo

radiator

Bericht door Pipo »

Als ze die extra radiator in de neus plaatsen, langs waar leiden ze dan die extra leidingen? Ik heb eens ergens gelezen dat de zijkokers in het chassis waar de originele leidingen door lopen, volgeschuimd zijn om die leidingen te fixeren.
A thing of beauty is a joy forever!
jans
Giga lid Carbon

Bericht door jans »

Gewoon d.m.v. een plat profiel,onder de auto.
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Maarten »

sorry, was even buiten bereik van internet.

Jans, de radiator van de chargekoeler kan gewoon gemonteerd (en gedemonteerd) worden door het achterwiel te demonteren en het binnen scherm te verwijderen. Leidingen lopen onder het subframe naar de pomp en het inlaatspruitstuk.

De vermogenswinst is gemeten bij Hitec op hun proefstand met een omgevings temp van +16 C.
En inderdaad Jans een turbo is geen compressor (voor zij die dit niet weten: een turbo warmt de lucht nog meer op bij samenpersen) En Jans, wij draaien met max 0.75 bar overdruk, jij denk ik ietsje meer... :wink:

En het leidingwerk gaat zoals Jans al zij via rechthoekige 'buizen' onder de bodem: 10x30 mm.

Piet, dat kan zeker bij ons nog veranderd worden.

Nogmaals excusses voor het late antwoord, ik had ook niet verwacht dat zo'n mededeling zoveel vragen zou oproepen.

Hopelijk is het nu weer duidelijk.

Overigens laat de 290 pk set nog iets langer op zich wachten, doordat de keuze voor de zuigers en drijfstangen uit de turbo toch niet zo eenvoudig was toe te passen als gedacht. In het vervolg worden er speciale zuigers en drijfstangen gebruikt.

Maarten
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Wanneer komt er nu eindelijk eens wat meer duidelijkheid van de TB set van Thorney? Het geld brandt in mijn portemonnee en ik hunker naar (veel) meer peekaas! :P
Hoe langer ik over de 2 opties pieker, hoe meer ik neig naar de Hitec set, al was het alleen maar dat daar nu al aardig wat ervaring mee is en ik weinig narigheid hoor...
Afbeelding
Plaats reactie