2e hands Speedsters in Belgie

Je auto te koop aanbieden.
van dijk
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

2e hands Speedsters in Belgie

Bericht door van dijk »

Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Sjongejonge, wat een prijzen voor die turbo's zeg! Niet dat ik er 1 wil hebben, maar die Belgen boffen toch wel dat zij geen BPM hebben. Daarentegen boffen ze weer minder met hun hoge verzekeringen, boetes en ingewikkelde regels omtrent tunen en aanpassen van de auto, en dat vind ik weer erg jammer voor ze :(
Afbeelding
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

dat is "De Wet Van Behoud Van Ellende".

Johan Cruiff keek er iets positiever tegen aan:
"Ieder nadeel heb z'n voordeel"

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
patje
Actief lid

Bericht door patje »

Hoge verzekeringen :?:
Ik betaal 1060€ alles in :wink: heb al andere prijzen gezien op forum :P

groetjes patje
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

verzekering

Bericht door Pipo »

Ik betaal voor mijn turbo ongeveer 1500€. Maar het loont eens rond te shoppen als je een verzekering wilt aanvragen. Sommige maatschappijen vroegen tot 3000€ :shock: . Het verschil zat hem er in dat mijn maatschappij de leeftijdsgroep van 45+ als een verlaagde risicofactor beschouwd 8). En rekening hielden met het feit dat ik voor mijn laatste ongeval al 15jaar ongevalvrij had gereden. 8)
Laatst gewijzigd door Pipo op 28 feb 2006 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Ja, blijf het maar inwrijven.... :evil:
Maik

Bericht door Maik »

:oops:
Ik bedoelde ook eigenlijk de autobelasting in België :oops: Die is gekoppeld aan het vermogen van de auto toch? Hoeveel is de belasting ongeveer in België eigenlijk voor een 2.2 en een turbo?

De verzekering zal wel ongeveer gelijk zijn met die in NL, alhoewel, de premies die jullie hier noemen liggen toch nog wel een stukje hoger dan de 680euro die ik betaal per jaar voor volledige dekking... binnenkort gaat mijn premie naar onder de 600euro omdat ik pas op 65% no claim zit...
Afbeelding
TorBeest
Actief lid

Bericht door TorBeest »

Inschrijvingstaks in België is 2500 euro voor de turbo, en ong 500 euro voor de NA. Ik denk dat rond 220pk die inschrijving naar 5000 euro gaat.

Jaarlijkse verkeersbelasting weet ik zo goed niet,

tis ook goedkoper naar mate de auto ouder is...
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ik betaalde iets van € 700,- voor de Turbo per jaar.

Die gele heeft schade gehad, zit een nieuwe neus op, frontsplitters zitten er wel bij nog niet op, oude neus hebben ze nog, kun je de schade zien !
Pipo

verkeersbelasting

Bericht door Pipo »

De belasting op 'Inverkeerstelling' in België was gebaseerd op de cilinderinhoud en het vermogen van de motor. (En of hij aan de Euro-4 norm voldeet of niet)

Het prentje zag er tot einde 2005 voor een nieuwe 2 liter of 2,2 liter Euro-4 motor zo uit:

11 Fiscaal PK (en/of van 86 tot 100KW) = jaarlijks 247€
12 tot 14 Fiscaal PK (en/of 101 tot 110KW) = jaarlijks 619€
15 fiscaal PK (en/of 111KW tot 120KW) = jaarlijks 991€
16 tot 17 fiscaal PK (en/of 121 tot 155KW) = jaarlijks 2230€

De 2,2 Speedster heeft 12PK, en daar hij maar 109KW produceerd, wordt hij dus ook op dat niveau belast en betaald dus 619€ bij inverkeersstelling.

De 2,0 Liter Turbo Speedster heeft maar 11 fiscaal PK, en zou dus theoretisch minder betalen. Maar daar hij 147KW produceerd, wordt hij 2 schijven hoger belast en betaald dus 2230€ bij inverkeersstelling.

Nu weet je dus ineens waarom er zo weinig Turbo Speedster rondrijden in België :evil:

Ik had beter mijn Turbo nog 3 maanden in de garage gestald alvorens hem in het verkeer te brengen. Dat had me 2230€ gespaard, want vanaf 01 januari 2006 moet men in België die belasting op nieuwe wagens niet meer betalen. :evil: Het zal echter wel niet lang duren voor onze regering met een nieuwe belasting voor de pinnen komt; let er maar op!

De jaarlijkse verkeersbelasting aan de staat te betalen is als volgend:
11PK wagens betalen 316.54€ per jaar
12PK wagens betalen 389,14€ per jaar
Hierbij houdt men enkel rekening met het fiscaal PK, en niet met het geproduceerd motorvermogen. De Turbo-Speedster is hiermee dan weer beter af dan de 2,2 Atmo :)

Deze bedragen worden dan nog wel eens verhoogd met een extra belasting die door de gemeente wordt geheven (de zogenaamde opcentiemen) Waar ik woon is dat een extra 10% bovenop de verkeersbelasting. Dus ik betaal ca 350€ voor mijn Turbo.
A thing of beauty is a joy forever!
Venicenl
Lid

verzekering speedster

Bericht door Venicenl »

dag collega's, ik werk toevallig voor een groete verzekeringsmakelaar (met mogelijkheid inkoop op beurs) en wil best eens navragen of er een goed tarief te maken valt voor onze auto. Mits er natuurlijk behoefte bestaat ??
Ride-aholic
Actief lid

Bericht door Ride-aholic »

Hi,

ik ben zeer tevreden over m'n huidige verzekeringsmaatschappij, maar als je met een goed bod komt zal er zeker interesse zijn. Bij de MR2-club zat ook een makker die in verzekeringen deed, en die prijzen waren prima. Mijn ervaring is echter dat goedkoop vaak duurkoop is.
Ik betaal misschien iets meer premie, maar als er dan wat aan de hand is, word er ook niet gezeurd.

Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
Maik

Bericht door Maik »

Tsja, behoefte is er altijd wel als een Nederlander wat geld kan besparen he?! :wink:
Ik denk dat het wel gewaardeerd gaat worden door een aantal mensen hier (waaronder ik) als je daar eens naar kijkt. Je zal wel met een redelijk mooi pakket moeten komen wil je echt kans maken denk ik, veel mensen zijn redelijk tevreden en zitten ook met lage eigen risico's (vaak 0euro), en zie dat maar eens voorelkaar te krijgen met een speedster (bijzondere auto EN een soft top).
Ben benieuwd :)
Afbeelding
Didier
Nieuw lid

Bericht door Didier »

Amai, jullie betalen allemaal veel verzekering hoor. Voor mijn 2.2 betaal ik jaarlijks nog geen 400 euro. :P
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Venicenl, graag hoor ik of je wat kan doen qua verzekering voor de Speedster.
Ben op dit moment niet blij met mijn huidige!

Richard
Gesloten