2e hands Speedsters in Belgie
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Sjongejonge, wat een prijzen voor die turbo's zeg! Niet dat ik er 1 wil hebben, maar die Belgen boffen toch wel dat zij geen BPM hebben. Daarentegen boffen ze weer minder met hun hoge verzekeringen, boetes en ingewikkelde regels omtrent tunen en aanpassen van de auto, en dat vind ik weer erg jammer voor ze 


- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
verzekering
Ik betaal voor mijn turbo ongeveer 1500€. Maar het loont eens rond te shoppen als je een verzekering wilt aanvragen. Sommige maatschappijen vroegen tot 3000€
. Het verschil zat hem er in dat mijn maatschappij de leeftijdsgroep van 45+ als een verlaagde risicofactor beschouwd
. En rekening hielden met het feit dat ik voor mijn laatste ongeval al 15jaar ongevalvrij had gereden. 



Laatst gewijzigd door Pipo op 28 feb 2006 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
A thing of beauty is a joy forever!
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland

Ik bedoelde ook eigenlijk de autobelasting in België

De verzekering zal wel ongeveer gelijk zijn met die in NL, alhoewel, de premies die jullie hier noemen liggen toch nog wel een stukje hoger dan de 680euro die ik betaal per jaar voor volledige dekking... binnenkort gaat mijn premie naar onder de 600euro omdat ik pas op 65% no claim zit...

- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
verkeersbelasting
De belasting op 'Inverkeerstelling' in België was gebaseerd op de cilinderinhoud en het vermogen van de motor. (En of hij aan de Euro-4 norm voldeet of niet)
Het prentje zag er tot einde 2005 voor een nieuwe 2 liter of 2,2 liter Euro-4 motor zo uit:
11 Fiscaal PK (en/of van 86 tot 100KW) = jaarlijks 247€
12 tot 14 Fiscaal PK (en/of 101 tot 110KW) = jaarlijks 619€
15 fiscaal PK (en/of 111KW tot 120KW) = jaarlijks 991€
16 tot 17 fiscaal PK (en/of 121 tot 155KW) = jaarlijks 2230€
De 2,2 Speedster heeft 12PK, en daar hij maar 109KW produceerd, wordt hij dus ook op dat niveau belast en betaald dus 619€ bij inverkeersstelling.
De 2,0 Liter Turbo Speedster heeft maar 11 fiscaal PK, en zou dus theoretisch minder betalen. Maar daar hij 147KW produceerd, wordt hij 2 schijven hoger belast en betaald dus 2230€ bij inverkeersstelling.
Nu weet je dus ineens waarom er zo weinig Turbo Speedster rondrijden in België
Ik had beter mijn Turbo nog 3 maanden in de garage gestald alvorens hem in het verkeer te brengen. Dat had me 2230€ gespaard, want vanaf 01 januari 2006 moet men in België die belasting op nieuwe wagens niet meer betalen.
Het zal echter wel niet lang duren voor onze regering met een nieuwe belasting voor de pinnen komt; let er maar op!
De jaarlijkse verkeersbelasting aan de staat te betalen is als volgend:
11PK wagens betalen 316.54€ per jaar
12PK wagens betalen 389,14€ per jaar
Hierbij houdt men enkel rekening met het fiscaal PK, en niet met het geproduceerd motorvermogen. De Turbo-Speedster is hiermee dan weer beter af dan de 2,2 Atmo
Deze bedragen worden dan nog wel eens verhoogd met een extra belasting die door de gemeente wordt geheven (de zogenaamde opcentiemen) Waar ik woon is dat een extra 10% bovenop de verkeersbelasting. Dus ik betaal ca 350€ voor mijn Turbo.
Het prentje zag er tot einde 2005 voor een nieuwe 2 liter of 2,2 liter Euro-4 motor zo uit:
11 Fiscaal PK (en/of van 86 tot 100KW) = jaarlijks 247€
12 tot 14 Fiscaal PK (en/of 101 tot 110KW) = jaarlijks 619€
15 fiscaal PK (en/of 111KW tot 120KW) = jaarlijks 991€
16 tot 17 fiscaal PK (en/of 121 tot 155KW) = jaarlijks 2230€
De 2,2 Speedster heeft 12PK, en daar hij maar 109KW produceerd, wordt hij dus ook op dat niveau belast en betaald dus 619€ bij inverkeersstelling.
De 2,0 Liter Turbo Speedster heeft maar 11 fiscaal PK, en zou dus theoretisch minder betalen. Maar daar hij 147KW produceerd, wordt hij 2 schijven hoger belast en betaald dus 2230€ bij inverkeersstelling.
Nu weet je dus ineens waarom er zo weinig Turbo Speedster rondrijden in België

Ik had beter mijn Turbo nog 3 maanden in de garage gestald alvorens hem in het verkeer te brengen. Dat had me 2230€ gespaard, want vanaf 01 januari 2006 moet men in België die belasting op nieuwe wagens niet meer betalen.

De jaarlijkse verkeersbelasting aan de staat te betalen is als volgend:
11PK wagens betalen 316.54€ per jaar
12PK wagens betalen 389,14€ per jaar
Hierbij houdt men enkel rekening met het fiscaal PK, en niet met het geproduceerd motorvermogen. De Turbo-Speedster is hiermee dan weer beter af dan de 2,2 Atmo

Deze bedragen worden dan nog wel eens verhoogd met een extra belasting die door de gemeente wordt geheven (de zogenaamde opcentiemen) Waar ik woon is dat een extra 10% bovenop de verkeersbelasting. Dus ik betaal ca 350€ voor mijn Turbo.
A thing of beauty is a joy forever!
verzekering speedster
dag collega's, ik werk toevallig voor een groete verzekeringsmakelaar (met mogelijkheid inkoop op beurs) en wil best eens navragen of er een goed tarief te maken valt voor onze auto. Mits er natuurlijk behoefte bestaat ??
- Ride-aholic
- Actief lid
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 15 jul 2005 13:19
- Locatie: Oosterhout (NB)
Hi,
ik ben zeer tevreden over m'n huidige verzekeringsmaatschappij, maar als je met een goed bod komt zal er zeker interesse zijn. Bij de MR2-club zat ook een makker die in verzekeringen deed, en die prijzen waren prima. Mijn ervaring is echter dat goedkoop vaak duurkoop is.
Ik betaal misschien iets meer premie, maar als er dan wat aan de hand is, word er ook niet gezeurd.
Greetingz, Peter
ik ben zeer tevreden over m'n huidige verzekeringsmaatschappij, maar als je met een goed bod komt zal er zeker interesse zijn. Bij de MR2-club zat ook een makker die in verzekeringen deed, en die prijzen waren prima. Mijn ervaring is echter dat goedkoop vaak duurkoop is.
Ik betaal misschien iets meer premie, maar als er dan wat aan de hand is, word er ook niet gezeurd.
Greetingz, Peter
The only vitamine you need, is speed! #0707
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Tsja, behoefte is er altijd wel als een Nederlander wat geld kan besparen he?!
Ik denk dat het wel gewaardeerd gaat worden door een aantal mensen hier (waaronder ik) als je daar eens naar kijkt. Je zal wel met een redelijk mooi pakket moeten komen wil je echt kans maken denk ik, veel mensen zijn redelijk tevreden en zitten ook met lage eigen risico's (vaak 0euro), en zie dat maar eens voorelkaar te krijgen met een speedster (bijzondere auto EN een soft top).
Ben benieuwd

Ik denk dat het wel gewaardeerd gaat worden door een aantal mensen hier (waaronder ik) als je daar eens naar kijkt. Je zal wel met een redelijk mooi pakket moeten komen wil je echt kans maken denk ik, veel mensen zijn redelijk tevreden en zitten ook met lage eigen risico's (vaak 0euro), en zie dat maar eens voorelkaar te krijgen met een speedster (bijzondere auto EN een soft top).
Ben benieuwd

