Een groupbuy zou wel een mogelijkheid zijn. Ik ben zelf iig geinteresseerd in een hele set. Wil het in 1 keer goed hebben. Dus pre-cat eruit, 200cell katalysator en andere einddemper. 4-2-1 komt dan wel een keer als een later project

Mark
Heb geen ervaring met 2.2 qua uitlaat,maar met mijn turbo wel.Martin schreef:Je haald me de woorden uit de mond,alleen waar ik nog over twijfel is de pre-cat er uit of niet het moet niet te veel herrie worden.
![]()
Gr.Martin
Hmm, toch dacht ik dat absorptie alleen toch het beste was? Dat geeft het minste tegendruk. En qua herrie vind ik het ook wel meevallen als ik de uitlaat van Arno hoor...Mark,
Its both. The size of the rear silencer means that an apsortion only version would be too loud and won't give you any extra power (thats a common misconception). The Miltek has some deflection and some absorption - best method.
John
Heb geen ervaring met 2.2 qua uitlaat,maar met mijn turbo wel.
Heb bij E.P.S. de voorkat verwijderd en gelijk een sportcat gemonteerd,
Resultaat+30 pk en +40 nm. in het geluid zat nagenoeg geen verschil.Een week later een milltek einddemper uit engeland laten komen.
Weer terug op de rollen testbanknu 35 pk en 50 nm.
Opnieuw weinig verschil in geluid ,alleen een zwaarder geluid.
Je kunt dit ook zien op mijn vermogens grafiek bij motorisch.
SteV6Garyk220 schreef:Here's a couple of links for starters...
click here Clipping point's excel chart is very useful for showing the power outputs obtained by owners with the various states of tune offered by Regal and AMD... about half way down page 9.
and here for results from a rolling road day at AMD.
It looks as though a remap and back box should be good for approx 165bhp. A full exhaust (removes precat and uses a 200 cell sports cat) and remap should be good for 170-175bhp. You'll need headwork and cams to get around 180bhp, and a modified induction manifold to reach 190bhp.
Gary
Ik denk dat als je verder gaat tunen, dat je het dan beter gaat merken (althans, als je het daarna gedaan zou hebben). Hoe meer peekaatjes "er door de uitlaat" moeten, hoe meer je restricties gaat merken.speedster schreef:Ik heb gisteren mijn pre-cat verwijderd. Wat een .......... werk zeg. Het eronderuit halen is zo gebeurd, maar de pre-cat verwijderen. Het kosten 3 boren. Ben met de beitel bezig geweest en met een zaag op lucht. Ben goed 3 uur bezig geweest. Het resultaat is bij mij niet echt merkbaar. De pre-cat zit trouwens in de pijp van de cat zelf.
Bij nader inzien is het zonde vam de tijd!!!
Het lijkt mijn een goede gewoonte om je eerst voor te stellen in "Wie is wie"stevenflappy schreef:Oke, dit is gelijk even testen hoe dit werkt, ben nieuw op de site... Hoi allemaal!!.. Ik wil een uitlaat die je hoort, onder het mom van "anders hoef je m ook niet te vervangen"... Dus veel,veeeeeel geluid.. Zag net een stukje staan over de opel-cup uitlaat, waar kan je zo iets bestellen of weet iemand anders een merk dat knalt....