Haha Maik, toch duidelijk helderziendegerben schreef:sorry maik
effe voor de duidelijkheid, ja ik ben een dameskapper

@Gerben, toch niet toevallig aan het rozenplein ?
gr. Ben
Wel opmerkelijk. Ik heb een '90er MX-5 gehad met een zwaar aangepast onderstel. Nu ik dezelfde weggetjes rijd met de Speedster kan ik veel harder. Het onderstel van de Speedster is door andere afstelling (toespoor ed) en/of andere banden zelf aan te passen op overstuur. Met name het onderstel aanpassen kost max € 100,-.klinkske schreef:er zaten heel wat bochten in de rit. Ik weet waar je heen wil.
Uiteraard is de elise sneller door de bocht. Het zou maar erg zijn moest dat niet zo zijn...
Enkel in een trage bocht op het gas mist de elise koppel. Misschien heeft de speedster daar minder last van, maar het zal zeker niet zo zijn als met de turbo (mx5 of speedster)
Persoonlijk rij ik graag over de grip grens van de banden, ook op de openbare weg tussen de velden. Met de kappers mx5 lukt me dat prima zonder dat het gevaarlijk wordt. Met de elise vlogen we door de wegen en gebeurde er niks qua over/onder stuur. Ik weet zeker dat als ik de grens zou opzoeken in zo'n wagen ik niet zonder kleerscheuren huiswaarts rij na de rit.
Ik beleef veel fun aan overstuur tegen 20 tot 60 km/u. Met de mx5 is dat een koud kunstje, dat nog nooit (behalve op zolder in 't nat) met 180° heeft opgeleverd. Ik hoef niet de snelste te zijn, maar ik heb me op mijn manier 't beste vermaakt.
Tja.. Dat gaat met iedere midden-motor auto erg lastig worden.klinkske schreef: Ik beleef veel fun aan overstuur tegen 20 tot 60 km/u. Met de mx5 is dat een koud kunstje, dat nog nooit (behalve op zolder in 't nat) met 180° heeft opgeleverd.